#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 41: Mihenk Taşı || Edith Wharton

31 Mart 2018 Cumartesi

Okudum Bitti- 41: Mihenk Taşı || Edith Wharton





              Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı Edith Wharton'dan Mihenk Taşı. Kitap epeydir okunmayı bekliyordu tamamen plansız olarak okudum. Rafta görünce aldım elime okudum bitirdim.

  Yazarın daha önce iki kitabını okumuştum:

Masumiyet Çağı hakkındaki yazım için tık tık ,

İki Kız Kardeş hakkındaki yazım için tık tık



        Pulitzer Ödülü'nü kazanan ilk kadın yazar olan Edith Wharton 'un diğer kitaplarını da okumalıyım mutlaka. 

           Meşhur bir yazar olan Bayan Aubyn tarafından Glennard 'a yazılmış aşk mektupları esas kahraman. Ama kitap boyunca, şimdi örnek bir mektup göreceğim diye beklesem de mektupları okuyamadım. Bayan Aubyn'in ölümünden sonra onlardan para kazanmayı düşünen Glennard'a kızıp kızmama arasında gidip geldim. Çünkü o parayla Alexa ile mutlu, rahat bir geleceğe kavuşabilecek. Şimdi dürüst olalım, fırsatlar elimizde değilken doğru olanı yapacağımızı düşünmek kolay ne de olsa... 

          Geçmişin üzerinden geleceğini kurmaya çalışan Glennard'ın vicdani hesaplaşmasını okurken bazı insanların ne kadar güzel sevebildiklerine şahit oldum. Çok sevmek, korkusuzca sevmek de iyi bazen ama güzel sevelim. Eh bir zahmet de sevilelim mümkünse. :)





''Açgözlü gençliğin bütün armağan ve lütufları aldırış etmeden tükettiği o bencil yaşlardaydı.''


''Aslında hepimiz zaman için birer eğlence konusuyuz... '' 



''Bugünlerde edebiyat buhardan daha hızlı yol alıyor. En kötüsü de hiçbirimiz okumayı bırakamıyoruz; ahlaksızlık kadar sinsi ve iyi anlak kadar bezdirici.''


''Hayatında kitap açmamış insanlar kitapları eleştirel açıklamalarla tartışıyorlardı. Edebiyatın sadece maske olarak kullanıldığı topluluklarda onları okumak sosyal bir görev haline gelmişti.''



''Aşk, öz saygının en zapt edilmez sığınağıdır ve çıplaklığımıza dikilmiş gözlerden nefret ederiz...''


'' 'Hani derler ya,' diye başladı tedirgin bir şekilde, 'İlk Hristiyanlar, putperestlerin tapınaklarını yıkmak yerine onları arındırıp kendileri için kullanırlarmış. İnsanın bunu kendi davranışları için de yapabileceğini düşünmüşümdür her zaman. Nefret ettiği ama değiştiremeyeceği davranışları... Demek istediğim insanın yaptığı bir yanlış diğerini izleyebilir ya da diğer yanlışlara geçit vermez bir duvar örebilir.' Sesi titremeye başladı. 'Putlara yaptığımız tapınakları her zaman yok edemeyiz ama içine iyi ruhlar koyabiliriz; merhamet, utanma, anlayış gibi... Onlara bu kadar ihtiyacımız olmasaydı, hiç sahip olmayabilirdik.''




ALTIN BİLEK YAYINLARI

Çeviren: Özlem Sığırtmaç
İkinci Basım Nisan 2014

108 Sayfa





2 yorum:

  1. Wharton'dan Yaz Bitince ve Keyif Evini okudum. İlkini çok sevdim, ikincisini ise sevmemiştim. O yüzden yeni bir kitabı için tereddütte kalıyorum. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. İki kitabı da aldım sanırım. Sıra bekliyorlar. :) Teşekkür ederim. Sevgiler benden de.

    YanıtlaSil