#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 38: Kara Kış Beyaz Düş || Fatma Erdek

27 Mart 2018 Salı

Okudum Bitti- 38: Kara Kış Beyaz Düş || Fatma Erdek






            Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı dün başlayıp bitirdiğim Kara Kış Beyaz Düş. Fatma Erdek'in daha önce iki kitabını okumuş ve sevmiştim. Instagram'da okuma etkinliği için Ephesus Yayınları kitabı okuyacaktım. Kitaplığımda okunmayı bekleyen son iki Ephesus kitabı olarak bu iki güzel kalmıştı. Kara Kış Beyaz Düş'ü çok severek okuyup bitirince hemen Gece İle Şafak'a başladım bile. 


Daha önce okuduğum Fatma Erdek kitapları:

Melekler Zamanı yazısı için tık tık,

Erken Rüya Zamanlar için tık tık

        Melekler Zamanı'nı çok çok sevmiştim. Ama bu kitap onu da geçti. Kalbe dokunan, umut veren, sarsan bir kitap oldu benim için. 

         Zeynep'in Narman'daki hakimlik günleri ile başlıyor kitap. Akgül ile yollarının kesişmesiyle, kaderlerinin benzerliğini öğrenirken geçmişe dönüşlerle çocukluğundan itibaren annesi Ferda ve üvey babası Selim ile yaşadıklarını okuyoruz. 

     Adı gibi bir kitaptı. Karanlıklardan, kara kışlardan umuda, aydınlığa, beyaz düşlere çıkmanın romanıydı. Elimden bırakamadan bazen kızarak, bazen gözlerim dolarak okudum. Fatma Erdek'in duru anlatımını özlemişim. 




''Nasıl bir dünyaydı bu? Ne kayboldum, ne yolumu bulabildim. Ne kaçabildim, ne kurtulabildim. Hep bir cümle önden gidiyordu hayat, ne yetişebildim, ne tutabildim. Değiştiremedim yazgıları. Yürüdüm, koştum, uçtum bir uçtan diğerine. Ne oldu? Yine başladığım yere döndüm.''


''Sırlar; yalanlarla beslenen, rutubet ve çürümüşlük kokan ağzını açtığı an, ekşimiş bir nefes yayılır ortalığa...''



''Uzaklaşmak çare olur, zaman geçtikçe dem çöker, yara durulur sanmıştım. Hatırlamak güçleşir, mesafe ses geçirmez bir duvar olur sanmıştım.
  Yanılmışım.
  Yıllardan ve yollardan böylesi bir kudret ummak ne büyük tamahkârlıkmış. Yok demek ya da yok olmak neye yarar? Kir, bulaştığı yerde işlemeye devam eder. Büyür, genişler, çoğalır. Gün gelir temiz tek hücre bile kalmaz. İnsan, bilincinin üstüyle ne kadar çabalarsa çabalasın,  faydasız. Hiçbir şey unutulmaz. Telkin, güç gösterileri... Hepsi yalan, boş, zırva... İnsan ruhunun kiri, tortusu bilincinin altında...''


''Her bulanık su, bir süre sonra durulur... Her fırtına bir süre sonra yorulur... Her yangın bir an gelir, soğur. Geride izleri kalmaz mı? Kalır elbette...''




EPHESUS YAYINLARI

4. Baskı 2017
400 Sayfa

6 yorum:

  1. 400 sayfayı bir günde nasıl bitirebildiniz? Tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Punto büyük, satır aralarının genişliği de iyi. Bölüm araları da var. Anlatım da akıcı olunca bitti, gitti. :)

      Sil
  2. fatma erdek ilgimi çeken bir yazar, başka romanları da iyimiş. okurum işallah. ay ben de okurum böyle bir gündeee. bir de son yazımı okusanaaa. listede adın var ama sen de bilmiyorsan öğren bak kitapların senfonisindeki listeyii :)

    YanıtlaSil
  3. hımmm duymuşsun sen de ama eveet :)

    YanıtlaSil
  4. Hiç okumadım. Tavsiyeniz üzerine belki ilerde okurum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ben de çok sevdiğim bir kitabı hemen okur bitiririm:)
    Ben de bekliyorum bloguma, sevgiler :)

    YanıtlaSil