#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti - 66: Dünyanın Gölgesi || Beth Revis || Evrenin Ötesi #3 || Konuşan Kitaplar ile Blog Turları || YORUM & ALINTILAR ve ÇEKİLİŞ

8 Haziran 2014 Pazar

Okudum Bitti - 66: Dünyanın Gölgesi || Beth Revis || Evrenin Ötesi #3 || Konuşan Kitaplar ile Blog Turları || YORUM & ALINTILAR ve ÇEKİLİŞ







                                 Konuşan Kitaplar olarak Evrenin Üçlemesi 'nin son kitabı Dünyanın Gölgesi 'ni misafir ettik. Bugün son günümüz , çekilişe katılmak için şansınız devam ediyor. Tur takvimimizi takip etmek için  facebook sayfamıza uğramayı ihmal etmeyin. Tık tık 


                                   


                         Evrenin Ötesi yorumum burada , Bir Milyon Güneş yorumum şurada.

                         Seri kitapları beklemek bazen işkence oluyor ama bu defa şanslıydım. Tur vesilesiyle peş peşe okudum , bitirdim. Mutluyum. Aslında güzel bir son olmuştu diyebilirim  ama soru işaretleri , eksiklikler yok değildi. 
Yine elimden geldiğince üstü kapalı anlatmaya çalışacağım. İlk iki kitapta yaşanan zorlu maceralardan , kısmen çözülen sırlardan sonra Centauri-Dünya  'ya iniş için düğmeye basıyorlar ve iner inmez Amy uzun süredir yapmayı istediği şeyi yapıyor ve anne ve babası başta olmak üzere tüm donmuşları canlandırıyor. Uyandıkları zaten gemide ölen yetkililer yüzünden Amy 'nin babası lider oluyor. Godspeed 'den gelmeyi kabul edenler , bu doksan sekiz birbirinden farklı insanı haliyle yadırgıyorlar. Artık sadece Amy ' ye değil birbirlerine de ucube  gözüyle bakıyorlar. Bu karşılaşmada da kısa bir çatışma , kaos yaşanıyor. Godspeed 'den gelen insanların doğa olaylarından korkması bile çok hoş bir detaydı bu arada. 


                           Hayalini kurdukları dünya ne yazık ki cennet gibi bir yer çıkmıyor. Etçil , dinozorumsu devasa kuşların saldırısına uğruyorlar. ( Pterodaktil ) İçinde bulundukları mekik , uzun süreli yaşam için uygun olmadığından , yaşam alanı keşfine çıkıp , yine bir sürprizle karşılaşıyorlar. Bundan sonra ürettiğim teorilerimin hepsi gerçek çıktı . Tüm can alıcı noktaları tahmin etsem de bu kitabı büyük bir merakla okumama engel olmadı. Hatta geç saate kadar elimden bırakamayıp , uyuyakaldım , rüyamda kitabı okumaya devam ediyordum :)  

                        Yeni bir dünyada , farklı şartlardan gelmiş iki ayrı grubun , zor şartlarda verdikleri mücadeleyi okurken, Amy , Çırak cephesinde de gelişmeler oluyor. Öyle yapış yapış aşk yoktu diğer iki kitapta. Bu kitapta Chris 'in de sahneye çıkmasıyla işler kızışır mı acaba dedim ?  Finalde benim beklemediğim tek detay Çırak 'a dairdi. 


                   Hani boşlukta kalan kısımları düzenlese yazar bir üç kitaplık devamı daha olabilirdi. Ben de merakla okurdum. Son kitabı daha çok sevdim. 









... Gitmemiz gerekiyordu. Aşağıdaki dünyayla yüzleşmeliydik. Bizi tutsak eden duvarları görmezden gelerek uzun bir yaşam sürmektense , dudaklarımızda özgürlüğün tadıyla hızla ölmek daha iyi olacaktı.

     Kendi kendime , buna değeceğini söyledim. Ödenen bedel ne olursa olsuun , Godspeed 'den kaçmak için yeterli olacaktı. Kendime bunları söylüyor ve kendi sözlerime inanmaya çalışıyordum.


                                                                                                   * Amy




... Godspeed . Tüm yaşamım ... O gemide geçmişti. Her şey. Her anı. Hissettiğim her duygu. Önem verdiğim her şey , bu paralanmış ve hurdası çıkmış çelik duvarların arasından gelmişti


                                                                                                   * Çırak





...  '' Onlar kötü değil ,'' dedim. '' Sadece insanlar.''

      '' Bizim insanlarımız değiller.''

                                                                                                    * Amy & Albay Martin



...   Şu an bütün dünyaya sahiptim fakat Amy 'yle paylaşamadıktan sonra bir anlamı yoktu ki...




... Anlamadığımız çok şey vardı. Bizi bu gezegende cehaletimiz öldürecekti.

    Bizim cehaletimiz...
    Fakat bir şekilde  biliyordum. Bu dünyadaki her şeyi bilen  bir kişi vardı. Ve onun bilgisi bizi kurtarabilirdi.


... Yalan ve aldatmanın Godspeed 'deki gibi buradaki koloniyi de yönetmesine izin veremezdim.



                                                                                      * Çırak



... Çırak 'ın gözleri irileşerek , korkuyla dolmuştu.  Ne demek istediğimi anlıyordu. '' İlk uçak 1900'lü yıllarda yapıldı ve ilk insan da aya 1950 'lerde bastı.''
     Yutkundum. ''2029'da büyükaannem aydaki bir otele tatile gitti ve 2036 'da annem ve ben bir buza paketlenerek, evrenin ötesine doğru yola çıktık. ''

     Teknoloji hızla ilerliyordu.



... '' Amy . '' dedi ve ardından göz göze gelmemizi bekledi. ''Seni kaybedemem. Asla... ''

     







                                                                            OLİMPOS   YAYINLARI 

                                                                          Çeviren : Ayça Sağlam  
                                                                               Mayıs 2014
                                                                                 461 Sayfa


         Çekilişimize katılmak için aşağıda bulunan rafflecopter kutucuğunu doldurmanız yeterli. 




a Rafflecopter giveaway

7 yorum:

  1. Mrhaba Mehtap, sende kitabın sonunda boş sayfalar var mı? Şu an tam oralara gelmek üzereyim ama baskı hatası olabilir mi acaba diye düşünmeye başladım. Çünkü boşluklar biraz konuya ilişkin gibi de görünüyor, bu yüzden şüpheliyim. Yardımcı olursan sevinirim. Acil cevap lazım.

    YanıtlaSil
  2. Ha bu arada, ben kitap bahçesi (delikitap).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba uzun zaman oldu, blogu kapatmistin sanırım. Evet birkaç boş sayfa var. 441 gibi.

      Sil
    2. Merhaba uzun zaman oldu, blogu kapatmistin sanırım. Evet birkaç boş sayfa var. 441 gibi.

      Sil
    3. teşekkürler canım. evet bloğu kapatalı çok oldu. boşlukları baskı hatası zannetmiştim. çünkü bu boş sayfalı baskı hataları bana rastgelir hep nedense. :)

      Sil
    4. Bana da denk geldi birkaç defa sınır bozucu. Keyifli okumalar dilerim.

      Sil