#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okuma Şenliği Yaz 2014 Listem

22 Haziran 2014 Pazar

Okuma Şenliği Yaz 2014 Listem






                                                 Bahar şenliğini şampiyon olarak tamamlamanın (şımardım , idare edin) mutluluğuyla son dört saattir deli gibi liste hazırlamaya çalışıyorum. Detaylar ve kurallar için buraya tık tık  .



Kategoriler: 

1. Kategori (10 puan): İsminde yaz mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların yazın geçtiği bir kitap. 


Bikini Mevsimi - Sheila Roberts





2. Kategori (10 puan): Sadece tek bir kitabını okuduğunuz ve sevdiğiniz bir yazardan bir kitap.

Anlaşma - Fatih Murat Arsal




3. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.


Dol Karabakır Dol - Bedri Rahmi Eyüboğlu



4. Kategori (10 puan): Adında bir sayı geçen bir kitap.

Bir Cinayetin Psikanalizi - 
Jed Rubenfelnd




5. Kategori (10 puan): Bir kişisel gelişim kitabı.

Şifre - Prenses Märtha Louise & Elisabeth Nordeng 


6. Kategori (10 puan): Nobel ödüllü bir yazardan bir kitap.

Kaygularımızın Kışı - John Steinbeck 



7. Kategori (10 puan): Fransız edebiyatından bir kitap.

Therese Raquin  - Emile Zola



8. Kategori (10 puan): Bir savaş kitabı.

Uzak Saatler - Kate Morton



9. Kategori (10 puan): Yabancı bir yazardan bir öykü kitabı.

Önemli Bir Olay - Anton Çehov


10. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.


Labirent: Alev Deneyleri -James Dashner



11. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.

 Fahrenheit 451 - Ray Bradbury




12. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap.


Aynı Yıldızın Altında - John Green



13. Kategori (10 puan): Aynı zamanda çevirmenlik de yapan bir yazar tarafından yazılmış bir kitap.

Akışı Olmayan Sular - Pınar Kür



14. Kategori (10 puan): Kütüphaneden veya bir tanıdığınızdan ödünç aldığınız veya sahaftan aldığınız bir kitap.

Tılsımlı Deri - Balzac



15. Kategori (10 puan):Bir masal kitabı.

Bütün Öyküleri , Masalları - Oscar Wilde



16. Kategori (10 puan): Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap.

Kağıttan Kentler - John Green - 2009 Edgae En İyi Genç Yetişkin Roman Ödülü



17. Kategori (10 puan): Bir biyografi/otobiyografi kitabı.

Sinemam ve Ben - Türkan Şoray



18. Kategori (10 puan): Bir tiyatro oyunu.

Feriştah 'ın Fantezileri - Yılmaz Erdoğan



19. Kategori (10 puan): Halen yazmaya, üretmeye devam eden bir edebiyatçıdan (yazar, şair, araştırmacı...) bir kitap.

Alaskanın Peşinde - John Green



20. Kategori (10 puan): Polisiye/gerilim/korku vb. türde bir kitap.

Adalet - 26  Farklı Yazar 



21. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.

?



22. Kategori (10 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap.

S.ktirgitli Aşklar - Funda Mentaloğlu


23. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.

Fakir Gencin Hikayesi - Cüneyt Arkın



24. Kategori (10 puan): Daha önce okuyup da tekrar okurum dediğiniz bir kitap.

Prag Mezarlığı - Umberto Eco


5. Kategori (10 puan): Yabancı dilde bir kitap.
???



26. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 15 puan, toplamda 45 puan): 3 kitaplık bir seri veya aynı seriden 3 kitap.


Uyumsuz / Kuralsız / Yandaş - Veronica Roth


27. Kategori (Her bir kitap 10 puan, iki kitap da okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 50 puan): İsminde zıt anlamlı kelimeler olan iki kitap.

Sevgilimden Son Mektup - Jojo Meyes
Sil Baştan - Ken Grimwood 
( Baş / Son )


28. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 60 puan): Goodreads’in “Ölmeden Önce Okunması Gereken 1001 Kitap” listesinden 3 kitap.


Biz - Yevgeni Zamyatin
Cesur Yeni Dünya - Aldous Huxley
Zaman Makinesi - 
H.G. Wells



29. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.

Kim Olduğunu Biliyorum - David Kessler
Yakut Kırmızı -Kerstin Gier

Serafina - Mine Duran 
Gece Tayyarede Açıkta - Orhan Bahtiyar

30. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 50 puan, toplamda 80 puan): 17., 18. ve 19. yüzyılda yazılmış birer kitap.



Bakınıyorum şuralarda.

Kış Masalı - 
William Shakespeare
Sicilya'da Bir aşk Hikayesi -  Ann Radcliffe 
??



                   Eksik ya da uymayan maddeler olabilir , ilerledikçe duruma göre , şiddetli değişimler de gösterebilir :)






                                       Bu fotoğraftan sonra listemi 3 kere değiştirdim :)

16 yorum:

  1. Harika bir liste olmuş :) Hiç aynı kitabımız yok gerçi :(

    YanıtlaSil
  2. Ne hızlı bir liste. Ben daha bakılıyor. Emanet almadan kendi Kitaplığımdan kitaplar olsun istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamanla değiştireceğimden eminim , eksik olanlar da var ya kütüphane yolu göründü ya da biraz daha eşelemem lazım :)

      Sil
  3. Blog dünyasında imrendigim tek isimsin vallahi ^-^ bu listeyi de tamamlayacagindan eminim. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy şımardım tatlım :) Teşekkür ediyorum , keyifli okumalar hepimize , benden de kocaman sevgiler :))

      Sil
  4. Çok iyi hazırlamışsın listeni ^_^

    YanıtlaSil
  5. Listeniz güzel bol okumalar diliyorum. :) Benim de listemde olan bir kaç ortak kitap var. Son kategori ciddi anlamda zor 17. yüzyılda genelde roman türünde çok az eser verilmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 17 yüzyıl için Don Kişot 'u düşünüyorum da 18. yy. için bir şey bulamadım evde :(

      Sil
  6. Listene bayıldım. Bence sen azminle bitirirsin bu listeyi :) ben alışverişsiz bir etkinlik ayarlamaya çalışıyorum ama basaramayacagim belli ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de alışverişsiz yapayım dedim ama şimdilik eksiklerim var , kütüphane ya da eş dostlara baş vurmalı :)

      Sil
  7. Don Kişot'u ben de düşündüm ama çok sayfalı bir kitap olduğu için cesaret edemedim. Ama hala aklımın bir tarafı Don Kişot'ta belki de değiştiririm.
    Listen her zaman olduğu gibi çok iyi seçilmiş kitaplardan oluşuyor. Etkinliği tamamlarsın. Biliyorum. Keyifli okumalar canım. Çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bendeki Don Kişot çok kalın değil emin değilim , değiştirebilirim de , başladım bir uçtan. Ben de öpüyorum i sevgiler. Keyifli okumalar.

      Sil
  8. Oncelikle tebrikler lutfen başarının sırrını benimle paylaşır mısın:))) listeni de çok beğendim. ben o kadar uyuşuğum ki hala karar veremedim onu mu okusam bunu mu okusam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev insanıyım , vaktim de çok. Bol bol okumaya çalışıyorum :)

      Sil