#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 95: Konuş Benimle || Laurie Halse Anderson

16 Aralık 2015 Çarşamba

Okudum Bitti- 95: Konuş Benimle || Laurie Halse Anderson




                               Yine son günlerin en hızlı okunan kitaplarından biri daha ; Konuş Benimle. Henüz filmi izlemedim. İyi yapmışım, önce kitap diyorum. En kısa zamanda filmi de araya sıkıştıracağım. Bu arada film yeni değil, 2004 yapımı ve Melinda rolünde Kristen Stewart var.


                             Kitabın baş kısmında yazarın son on iki yıldır , aldığı mektup ve maillerden notlar var. Demek ki gerçekten birilerinin kalbine dokunabilmiş diye düşünerek, merakla başladım. Bu arada birçok ödüle aday gösterilmiş, yarışmalarda finalist olmuş. Bir merak etme sebebi daha. :) 


Ulusal Kitap Ödülü Finalisti
Michael L. Printz Onur Kitabı
Edgar Allan Poe Ödülü Finalisti
Los Angeles Times Kitap Ödülü Finalisti
SCBWI* Golden Kite Ödülü Sahibi
ALA** Gençler İçin En İyi On Kitaptan Biri
ALA Quick Pick
Publishers Weekly Yılın En İyi Kitabı 
Booklist Yılın En İyi On Kitabı 
BCCB Mavi Kurdele Kitabı
School Library Journal Yılın En İyi Kitabı
Horn Book Fanfare Unvanı 


                     Lise öğrencisi olan Melinda'nın başına bir partide kötü bir şey gelir ve bundan kimseye bahsedemez, susar. Hem de ciddi anlamda susar, sırf bu konu hakkında değil genel olarak da çok az konuşur. Davranışları yüzünden dışlanır, yalnız kalır. Evde de durumlar pek iç acıcı cinsten değildir. Biraz sıradan okul durumları vardı ama Melinda 'nın psikolojisinin gayet iyi yansıtıldığını düşünüyorum. Davranışları çok kötü olmasa da kitapta en sinir olduğum şey ebeveynlerinin ilgisizliğiydi. Harika öğretmen Bay Freeman 'a ise bayıldım. 


Gayet sade anlatımının altında aslında sarsıcı, etkileyici bir kitap. Sonu biraz daha detaylı, daha tatmin edici olabilirdi. Ufak başlıklarla, bölümler halinde ilerliyor ve hemencecik bitiyor.Kolay okunan ama etkileyici bir hikaye istiyorsanız Melinda 'nın sessiz çığlıklarına kulak verin. 

Kitabın sonunda ise yazarla yapılmış epey detaylı bir ropörtaj ve faydalı bilgiler var.







... İspanyolca dersinde rezil oldum. ''Linda'' İspanyolca 'da ''güzel'' demek.Aman ne komik! Bayan İspanyolca öğretmeni ismimi söyleyince  kendini komedyen zanneden biri , ''No, Melinda no es Linda,'' (Hayır, Melinda güzel değil.) diye espri yaptı. Ders bitene kadar da bana Me-no-linda dediler. Terörist böyle böyle terörist oluyordu işte. Bu tip zararsız şakalarla...





... Dikenli teli diş ipi olarak kullanmak bile ortaokulda birinden hoşlandığını itiraf etmekten daha kolaydı.





... Bay Freeman: ''Duygusuz sanat, şekersiz çikolatalı pasta gibidir. Mideni bulandırır.''





... Küçük bir çocukken, krallığını kötü adamlar işgal edince başkaları tarafından evlat edinilen bir prensesmişim gibi davranırdım. Gerçek ailem Bay Kral ile Bayan Kraliçe, her an kraliyet limuzinini gönderip beni yanlarına aldırabilirdi. İlk kez bir limuzin babamı havaalanına götürmek için evimize geldiğinde, neredeyse yedi yaşındakilere özgü küçük bir kalp krizi geçiriyordum. Gerçekten beni almaya geldiklerini sanmıştım ve gitmek istemiyordum. O günden sonra babam hep taksiyle gitti.




...Konuşmadığım için beni cezalandıramazlardı! Haksızlıktı bu! Ne biliyorlardı ki hakkımda? Kafamın içini nereden biliyorlardı? Kafamda çakan yıldırımları, çocuk ağlamalarını... Fırtınaya yakalanmış, sürekli endişeli, şüphenin ve suçluluğun ağırlığı altında ezilmiş halimi... Korkumu...








GO! KİTAP

Çeviren: Duygu Yücel
2015
300 Sayfa






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder