#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 109: Evcil Hayvanlar || Bragi Olafsson

5 Eylül 2018 Çarşamba

Okudum Bitti- 109: Evcil Hayvanlar || Bragi Olafsson





            Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı son iki aydır okunup bloga yazılmayı bekleyenlere inat sıcağı sıcağına okuyup bitirdiğim Evcil Hayvanlar. Adı ve kapağı listemde öne almama sebep olmuştu. İzlanda Edebiyat Ödülü Finalisti'ymiş. Farklı ülke edebiyatlarından bir şeyler okumayı da seviyorum. 

              Kitabın arka kapak yazısını okuyunca, adı ve kapağın da etkisiyle bahsi geçen hayvanların aktif rol oynayacağını düşünmüştüm. Onlar da kendi aralarında konuşacaklar, hatta işi ilerletip insanlarla da iletişime geçecekler falan zannettim ama öyle olmadı. Bu beğenmediğim anlamına gelmesin. Severek okudum. Kedi Ratty, albino kobay faresi Moby, tavşan Dick ve on dokuz yaşındaki iguana Ahab kahramanımız Emil ve Havard'ın geçici bir süre bakıcılık yaptıkları hayvanlar. Onlardan kısa süreli bahsediyorlar. Asıl olan piyangodan iyi para kazanan Emil'in seyahat dönüşünde yaşadıkları. Size de olur mu bilmiyorum ama bazen eve gelen birilerine kapıyı açmak istemezsiniz ya işte Emil de Havard'a kapıyı açmıyor. Ama o benim kadar şanslı değil. :) Havard içeriye girmenin bir yolunu buluyor. 


         Kendi evinde, yatağının altında saklanıp kitap boyunca eve giren çıkanları oradan gözetlemek zorunda kalan Emil'i okudukça benim sırtım ağrımış, elim ayağım uyuşmuş kadar oldum. :) Eğlenceli bir anlatımı vardı kitabın. Yazar aynı zamanda Björk'ün solistliğini yaptığı grubun bas gitarcısıymış. Başka kitapları olsa okurdum. 



''Bazen insanlar ve nesneler dünyada belli bir yere adeta delibozuk birinin heveslerine uymak için konmuş gibidirler; sanki yukarıdaki birisi tüm sağduyunun aksine bizi dilediği gibi yerleştirerek kendini eğlendiriyor. Bazen, birisi ensemden tutmuş ve beni farklı durumlarda ya bir felaketten kurtarmak ya da  - korkarım daha sık olduğu gibi- kasten başımı belaya sokmak için hareket ettiriyormuş gibi hissediyorum.''



''Belki uzun süredir uzakta değildim ama eve gelmeyi iple çekecek kadar uzundu; kitap, CD ve video koleksiyonuna sahip olduğunuzda ve oturma odasındaki müzik setini açmaya can attığınızda bu tuhaf değildir.''




ZEPLİN KİTAP

Çeviren: Özge Çakmak
1. Basım 2018
224 Sayfa


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder