#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 108: Los Angeles Yolu || John Fante

4 Eylül 2018 Salı

Okudum Bitti- 108: Los Angeles Yolu || John Fante





                Kitap seven herkese yeniden merhaba. Günün en özeli John Fante 'den Los Angeles Yolu. Serinin, daha doğrusu dörtlemenin diyeyim, ikinci bizim okuduğumuz üçüncü kitabı. Kitap benim için çok değerli. Yangında ilk kurtarılacaklardan. :) 

           Bu kitapta da Arturo'nun babasının ölümünden sonraki süreçle başlıyor. İşin garibi iki erkek kardeşi yerine bu kitapta bolca çekiştiği bir kız kardeşi var. Değişmeyen tek şey Arturo'nun varlığı. Varlığı sabit ama her kitapta biraz daha farklılaşan bir Arturo okuduk. Toza Sor'dan sonra, Bahara Kadar Bekle Bandini'yi okyunca bu ara kitapta nasıl yazar olmaya karar vermiş onun cevabını bulacağımızı düşünmüştük. Eh kısmen de öyle oldu. Kitap seri içinde benim için en özeli olmasının yanı sıra en çok güldüreniydi de. 

            Los Angeles Yolu'nda bolca Nietzsche, Shopenhauer okuyan, ve yine dinle arası pek hoş olmayan bir Arturo var. Dolaplara kapanıp dergi okumaktan geri kalmayan, garip zevkleri olan ama her şeye rağmen pek  sevdiğim Arturo. Greve teşvik edecek kadar asi ruhlu ama yengeç katliamı yapacak kadar da pislik. Her kibrit gördüğümde seni anacağım Arturo. :) Ben bunu yazarken son kitabı çoktan bitirmiş durumdayım ama Los Angeles Yolu bitince Bandini ile olan yolculuğumuz bitecek diye son kitabı içim cız ederek okudum. Çok yakında Fante okumaya devam edeceğiz.  






''Jim'in Yeri'ne girdim. Jambonlu yumurta söyledim. Ben yerken Jim konuşmaya başladı.

'Çok kitap okuyorsun,' dedi. 'Hiç kitap yazmayı düşündün mü?'
Bu yetmişti bana. O anda yazar olmaya karar verdim.''


''Ne kitap! İstiyordum o kitabı! Tanrım, elimde tutmak, öpmek, göğsüme bastırmak istiyordum, sayfalarda hâlâ sıcak parmaklarının izleri vardı belki. Kim bilir? Kitap okurken parmakları terliyordu belki. Harikulade! O zaman parmak izleri kalmıştır mutlaka.  Sonsuza kadar beklerdim o kitap için...''



''Hep yaptığım bir şeydi, ağır bir fısıltıyla kendi kendime konuşurdum.  Genellikle hoşuma giderdi çünkü doğru cevapları mutlaka bulurdum.''



''Zaman daha çabuk geçiyordu hayal kurduğunda...''





PARANTEZ YAYINLARI


Çeviren: Avi Pardo

İkinci Baskı Ocak 2017
184 Sayfa


5 yorum:

  1. ilk kitabı bulamıyorum sahaflardan mı aldınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baskısı yok şu an ama sanırım yeniden basılacakmış. Benimki hediyeydi, Naadirkitap'ta var ama pahalı ne yazık ki.

      Sil
  2. ooo süpersin canım ya, hiç sarsılmadı okuman maşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eylem canım İnstagram sensiz çok eksik, tembel işi orası yani tam benlik.:)

      Sil
  3. Bahara Kadar okudum geçen ay bugün Los angeles okuyorum 2 erkek kardeş bir anda kız kardeşe dönüşünce şoke oldum

    YanıtlaSil