#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 113: Walden || Henry David Thoreau

15 Eylül 2018 Cumartesi

Okudum Bitti- 113: Walden || Henry David Thoreau





                       Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı Walden. Yine ilk defa okuduğum bir yazar. Beni zorlayan bir okuma oldu. Durup düşünüp, tekrar okuduğum cümlelerle doluydu. 

                Henry David Thoreau 'nun Walden Gölü kıyısında modern hayattan, insanlardan uzak bir şekilde geçirdiği iki yılda edindiği deneyimlerini anlattığı; çeşitli başlıklarda fikirlerini belirttiği dolu dolu bir kitaptı. Bahsettiği gibi bir hayatı yaşamak ister miydim şimdi emin değilim. Ama insanlardan uzak, doğa  ile iç içe bir yaşam bana da çekici gelmiyor değil. Daha uygulanabilir, daha basit versiyonu denebilir belki. Hatta çok da isterdim ama öyle dağ tepede değil de korunaklı mini bir çiftlikte. Bir sürü engelli hayvanla beraber. Cennet gibi bir hayat olabilirdi. Ama şu noktada teknolojinin varlığı çok mühim bence. :) Adam postayı bile kendince haklı nedenlerle gereksiz görüyor. Ben hala heyecanla mektup okuyorum oysa ki... :) 

         Thoreau dayatılmış tüm alışkanlıklara kafa tutuyor. Bunları anlatırken siz de kendi yaptıklarınızı, yapabileceklerinizi, yapamadıklarınızı düşünürken buluyorsunuz kendinizi. Tam anlamıyla ben bu kitabı çok iyi anladım demek için ilerde belki tekrar okuyabilirim. 




     ''İlkel aşamada her aile neredeyse en iyiler kadar iyi olan, sıradan ve basit ihtiyaçlarına yetecek bir barınağa sahiptir. Ancak gökyüzündeki kuşların yuvaları, tilkilerin delikleri ve ilkellerin de çadırları varken, modern ve uygar toplumda ailelerin yarısından fazlasının bir barınağının bulunmadığını söylerken haddimi aşmadığımı düşünüyorum.''


''İnsan doğada gelip geçicidir.''


''Neden bu kadar acele içinde yaşayıp hayatı zindan ediyoruz?''


''Klasikler insanın kaydedilmiş en soylu düşüncelerinden başka nedir ki?''


''Zamanın büyük çoğunluğunda yalnız olmanın sağlıklı olduğunu düşünüyorum. Birileriyle beraber olmak, en iyileriyle bile olsa, kısa bir süre sonra yorucu ve tüketici bir hal alır. Yalnız olmayı seviyorum. Yalnızlıktan daha arkadaş canlısı bir arkadaş görmedim.''

(Bu ne kadar da Mehtap gibi bir bakış açısı )



'' Cennetten bahseden sizler, dünyayı utandırıyorsunuz!''



''Kusur arayanlar cennette bile kusur bulurlar.''





ZEPLİN KİTAP


Çeviren: Aykut Örküp

5. Baskı 2018
294 Sayfa


       


2 yorum: