#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 143: ''Gülün Günlüğü'' Rüzgar Gülü || Ursula K. Le Guin

30 Kasım 2018 Cuma

Okudum Bitti- 143: ''Gülün Günlüğü'' Rüzgar Gülü || Ursula K. Le Guin





                  Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı hediye olduğu için daha da değerli olan Rüzgârgülü. Daha önce Yerdeniz serisinin ilk kitabı Yerdeniz Büyücüsü'nü, Yaban Kızlar'i ve Mülksüzler'i okudum. Yakın gelecekte Yerdeniz'i okumayı planlıyorum ve çok seveceğime şimdiden çok eminim. 

          Rüzgârgülü, Gülün Günlüğü olarak bilinen kitaba yeni öyküler eklenerek hazırlanmış. Ben Gülün Günlüğü'nü okumamıştım. Öyküleri ilk defa okudum. Öykü okumayı zaten severim, o yüzden severek okudum ama içlerinde anlamadığım, belki de bu yüzden sevmediğim öyküler oldu. Ama çok güzelleri de vardı. Genel olarak çok severek okudum. Çok farklı hisler uyandırdı kitap bende, sanki tek bir yazarın elinden çıkma değil de farklı farklı yazarların öyküleri gibi geldi.




          En çok sevdiklerim: SQ, Arzunun Patikaları ve Gülün Günlüğü oldu. Bu kısalı uzunlu öykülerden güzel romanlar bile çıkardı. Kitaba başlamadan önce gözüm korkmuştu, hala Ursula ufaktan gözümü korkutmuyor değil. Ama seviyorum da.


(Bu da burada dursun kitabı sarıp sarmalayıp saklayacağım için özledikçe bakarım :) ) Bu arada evet kapağın dokusu da kendisi de çok güzeldi.


''Düşlerin çoğu unutulur, sen ne kadar hatırlamaya çalışsan da. Ama sonra bir müzik notası duyulur ve zihnin mandolin tellerinde armoniler dolanır ve birden gözlerimizde yaşlar olduğunu fark ederiz...''

''İnsan ne kadar çok korkarsa o kadar insan olur.''
*Schrödinger'in Kedisi


''Beklenene, alışılmışa o kadar ihtiyaç duyuyordu ki bunu elde etmek için alışılmamış şeyler yapıyordu.''
*Kuzey Hattında İki Rötar


''Güvenemediğimiz insanlardan söz vermelerini istemezsiniz.''
*Gülün Günlüğü


'' 'Düşlerin etnolojisi.'
'Düşlerin mi? Ah, hayır. Gerçek bu... Olmasını dileğimden çok daha gerçek.'
'Bütün düşler böyledir.' '' 
*Arzunun Patikaları


''Otuz yılı birlikte, kavga gürültüden uzak geçirdiler desek yalan olur elbette. Yan yana duran iki kaya bile otuz yılda birbirinden bıkar ve arada bir, kimse dinlemiyorken neler diyorlardır kim bilir...''
*Gwilan'ın Arpı


''Bana öyle geliyor ki bizi asıl yok edenler hüzünlenmeyen insanlar.''
*Su Geniş


''Ama zaten kahramanlığın arka tarafı çoğu zaman üzücüdür; kadınlar ve hizmetçiler bilir bunu.''
*Zaman Azlığı Sorununa İlişkin Bazı Yaklaşımlar



AYRINTI YAYINLARI

Çeviren: Ümit Altuğ
Dördüncü Basım 2017
288 Sayfa



2 yorum:

  1. Ursula L.Guin Mülksüzler'i almıştım. bir türlü okuyamadım. merak ettiğim bir yazar. paylaşıma teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Kitabını aldığım, merak ettiğim ve henüz okuyamadığım . keyifli okumalar

    YanıtlaSil