#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 174: Kahraman Köpekler || Mario Bellatin

24 Aralık 2017 Pazar

Okudum Bitti- 174: Kahraman Köpekler || Mario Bellatin




                    Kitap seven herkese yeniden merhaba. Kahraman Köpekler'i birkaç sene önce bir gazetenin kitap ekinde görüp not almıştım sanırım. İsmi de merak uyandırmıştı. Yazar da Meksikalı olunca şans vermek istedim. Fırsatım olursa diğer kitaplarını da okumak istiyorum.


               Yazar hakkında bir şeyler ararken oldukça ilginç şeyler okudum. Katıldığı konferansların birinde en sevdiği yazar sorulunca, seçim yapmamak için rastgele bir isim uydurmuş. Kimse fark etmeyince, konu uzamış. Konferanstan sonra da bu kitap fikri olmuş ve kitaplarından biri böylece ortaya çıkmış. Bir de Kahraman Köpekler çıkınca da bir okuma günü yapılmış. Ama kitabın konusuna uygun olarak. Bir kilisede otuz tane Belçika Malinois çoban köpeği ile çevrili şekilde. Değişik bir adam olduğu açık. Yine bu kitap da yaşadığı bir olaydan esinlenilmiş. Gerçekten boyundan aşağısı felç olan bir köpek eğitmeniyle tanışmış yazarımız ve bu da kitaba epeyce ilham olmuş.



           Kısa kısa bölümlerle anlatılmış olaylar kitapta. Boyundan aşağısı tutmayan, yazarın tabiriyle 'Hareketsiz Adam' , annesi, kız kardeşi, eğitmen-hemşire ve otuz tane köpeği... Tam hareketsiz adama biraz sempati duyacakken sinir olup sonra ay yok diye geri vazgeçip gelgitlerle karar veremeden biten kısacık bir novella.




''Hareket edememekle geri zekâlı olmanın farklılığını açıklığa kavuştırduktan sonra, hareketsiz adam aptal köpek yoktur gerzek sahip vardır, diye güvence verir...''



NOTOS KİTAP

Çeviren: Pınar Savaş
Şubat 2014
70 Sayfa



2 yorum:

  1. En sevdiği yazara verdiği cevap çok zekice ve esprili geldi bana:) Yazarın kalemini çok merak ettim. Ve hatta listeme ekledim bile:))
    Çokça öperim seni ve bal patililerini ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öpüyorum tatlım. Ben de mutlaka bir şeyler daha okumak istiyorum. Çok teşekkür ederim.

      Sil