#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : İskandinav Mitolojisi || Neil Gaiman

17 Şubat 2019 Pazar

İskandinav Mitolojisi || Neil Gaiman




                    Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı çok severek okuduğum kitaplardan biri : İskandinav Mitolojisi. Yazara olan sevgimden aldım, hatta bu kadar seveceğimi tahmin etmiyordum. Başlar başlamaz benim gibi çok sevecek birinin varlığını hatırladım ve bence çok daha keyifli bir okuma oldu. Uzun süredir Neil Gaiman okumamıştım, hala almadığım kitapları da var okuduklarım şunlar:

Odd ve Ayaz Devleri yazısı burada  , 

Yıldız Tozu yazısı burada ,

Mezarlık Kitabı yazısı burada ,

Yokyer yazısı burada ,

Ara Dünya yazısı burada  ,

Anansi Çocukları yazısı burada ,

Kıyamet Gösterisi yazısı burada  ,

Doctor Who: 11 Doktor 11 Öykü yazısı burada. 





            Bence bu kitabı benim gibi yazarını sevenler de okumalı, mitoloji sevenler de ve yine benim gibi İskandinav Mitolojisi hakkında ufacık bir şeyler bilenler de. Her türlü seveceğinizi düşünüyorum. Anlatımı eğlenceli, anlaşılır ve çok güzel.  Neil Gaiman çocukluğundan kalma mit sevgisini besleyip büyütüp bizler için yeniden yazmış. Notlar kısmında hikayelerin yazılma süreçlerini de özetlemiş yazar, nereden alındığı nasıl düzenlediğini falan. Bir de çok kıymetli 'Sözlükçe' bölümü var. Kim kimdir benim gibi unutmaya meyilliyseniz çok güzel gelecek. 

       


               
               Odin, Thor ve Loki başroldeler. :) Loki'ye kızsam da bir yanım seviyor da onu. Keşke daha uzun olsaydı kitap. Bittiğine üzüldüklerimden oldu. Başlangıçtan Önce Ve Sonra 'dan başlayıp Ragnarök: Tanrıların Nihai Kaderi'ne kadar devam ediyor. Başlamadan da Odin, Thor ve Loki hakkında bilgi verdiği Karakterler bölümü var.

          Neil Gaiman şöyle demiş: '' Bu kitaptaki öyküleri okuyun, ardından 
sahiplenin ve karanlık, ayazlı bir kış akşamında ya da güneşin batmayacağı bir yaz gecesinde Thor'un çekici çalındığında neler  olduğunu veya Odin'in, tanrıların bal şarabını nasıl geri aldığını arkadaşlarınıza anlatın...'' Ben de sözünü dinledim, (en) çok sevdiğim birine okudum. ♥ Bu arada kitabın hem ciltli hem ciltsizi var. Ciltli olan çok güzel bence. :) 



İTHAKİ YAYINLARI 


Çeviren: Alican Saygı Ortanca

1. Baskı Eylül 2018
310 sayfa



4 yorum:

  1. Hangi kültüre ait olursa olsun mitleri okumayı sevenlerdenim. İnsana günümüzle ilgili ip ucu verenler de oluyor. paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Böyle bir kitap olduğunu hiç duymamıştım, teşekkür ederim paylaşım için ... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  3. bu kitabı deli gibi almak istiyorum bu arada Amerikan Tanrıları'nı da tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  4. Aklımda bulunsun, bir ara okuyayım bunu, resmen canım çekti :)

    YanıtlaSil