#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti-9 : Aşk-ı Memnu || Halit Ziya Uşaklıgil

27 Şubat 2019 Çarşamba

Okudum Bitti-9 : Aşk-ı Memnu || Halit Ziya Uşaklıgil





                Kitap seven herkese yeniden merhaba. Türk klasiklerini okuma yılı ilan ettim kendi kendime bu yılı. Okumadıklarımı da gençken okuyup unuttuklarımı da okuyacağım, inşallah yani. :) 

          Beyaz Balina klasiklerinden  ikinci Halit Ziya kitabım. Mai ve Siyah'ı da çok severek okudum. Hakkındaki yazım burada. Aşk-ı Memnu'yu daha önce okumuştum. İki dizi uyarlamasını da izledim. Yine de her detayını bilmeme rağmen severek okudum. Dilin anlaşılır olması, özenle hazırlanması çok güzel, doyurucu bir sunuş kısmı var, daha ne olsun ? :) 



        Konusunu anlatmama gerek yok sanırım, kitap okuyan okumayan herkes dizi sayesinde bile olsa ucundan kıyısından konuyu biliyordur sanırım. Eski versiyon dizi kitaptaki ruhu daha iyi yansıtıyor. İzlemediyseniz ona da bir bakın bence. Behlül'ü Salih Güney, Bihter'i Müjde Ar olarak görün bir de. Hem mekan tasvirleri, hem karakterlerin iç dünyaları o kadar iyi anlatılmış ki okurken kendimi olaylara şahit olan bir tanıdık gibi hissettim. İhanetin sebebi ne olursa olsun affedilmez bir şey. O yüzden ben diziyi izlerken de üzülüyordum, kimse kimseyi aldatmasa keşke... Kitabı ben yazmış olsaydım Behlül'e de kaçarken bir fayton çarptırır öldürürdüm. :)





''Firdevs Hanım'ın bir omuz silkintisiyle, 'Oh! Halka bakarsanız hiçbir şey yapmamak gerekir. Bence insan halk için değil, kendisi için yaşamalıdır!' deyişi vsrdır ki bütün ailenin ruh felsefesini özetlerdi.''


''Sevmek, sevmek istiyordu. Hayatında yalnız bu eksikti...''


''Kendi kendisini bazen öyle düşünürken fark ettikçe silkinir, düşünmemek isterdi. Aşkta kalp susmaya başlayıp da zihin yetilerini kullanmaya başlarsa o aşk öyle bir hasta çocuğa benzer ki damarlarında taze bir kan yerine zehirli ilaçlar dolaşsın. O, bu değerli hasta çocuğun damarlarına zehirli ilaçlardan koymamak için kendisini düşünmekten alıkoyardı.''


''Demek bütün bir hayat işte bir hatanın kurbanı oluyordu...''


'' Anlasanıza, ölüyorum. Onların gözümün önünde seviştiklerinden, gözümün önünde... Ben işkenceler içinde kıvranırken, onların saadetlerinden ölüyorum...''







BEYAZ BALİNA YAYINLARI

1. Baskı 2018
428 Sayfa


6 yorum:

  1. yasak aşk.... tekrarını bile izliyorm denk geldikçe ya seviyorum bende

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, Değerli Blog Arkadaşım; İnsana Davet sitesinde "Blog Keşif Etkinliği ve Önemli Duyuru" başlıklı yazımızda size de yer verdik. Hemde önemli bir duyuru içeriyor... Bakmak isterseniz beklerim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı teskereler dilerim şimdiden. Her şey gönlünüzce olsun.

      Sil