#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Sokağın Zoru & Kusurlu Bahçe || Mehmet Said Aydın (Okudum Bitti: 84-85)

4 Temmuz 2018 Çarşamba

Sokağın Zoru & Kusurlu Bahçe || Mehmet Said Aydın (Okudum Bitti: 84-85)







           Günün ikinci şiir paylaşımı Mehmet Sait Aydın 'dan. Her ay en az bir kitap okuma kararıma önceki ay uyamayınca ikisini aralara bir kitap alarak aynı ay içinde okudum. 

          Kusurlu Bahçe, Arkadaş Z. Özger İlk Kitap Özel Ödülü'ne layık görülmüş. Fransızcaya çevrilmiş. Daha önce de söylediğim gibi ben ham bir şiir okuyucusuyum. Beş senedirdüzenli şiir okumaya çalışıyorum. O yüzden eleştirecek yetkinlikte değilim elbette. Hatta hiçbir kitabı eleştirmeyi kendime hak bulmuyorum, sadece fikirlerimi paylaşıyorum. Bu açıklamayı yapma sebebim, her iki kitabı da biraz kasvetli ve ağır buldum. Ben sanırım daha net, daha aşk şiirleri seviyorum. 

        Her iki kitabın da kapak görsellerine bayıldım. Çok güzeller. Şiir gibi günler dilerim.






...

hata yapma fırsatını âdem'e verdiler de
ben neden âdemoğlu sayılmadım

* hata yapmak fırsatı (Sokağın Zoru'ndan)



...

gençliğimde hiç şarkı ezberlemedim
istedim ki toprağıma şarkı olayım
elim cebimde başım eğik yürümedim hiç
istedim ki toprağıma müzik olayım
*köylü ibo (Sokağın Zoru'ndan)



...

benim annem bir kokuydu
geniş bir nevresimin anlattığı
bütün avlulardan sonra
eteğine sığındığım
işlenmiş tütün kokusu ve de
-düğüm-
*davet diyen o ses (Kusurlu Bahçe)



...

o bahçe satıldı şimdi
sana,
gel bahçem ol, desem
şairlik sanılacak.

sanılsın:
gel bahçem ol. gel, bahçem ol.

çocukluk bahçesi.
*bahçeli çocukluk (Kusurlu Bahçe)







EVEREST YAYINLARI


Kusurlu Bahçe
5. Basım Mayıs 2018
80 Sayfa 


Sokağın Zoru
3. Basım Mayıs 2018
86 Sayfa






1 yorum:

  1. Alıntılar çok güzel. "hata yapmak fırsatı" ndan yaptığınız alıntıyı görünce aynı duyguların ifade edildiği başka bir şiir geldi aklıma;
    "Hata yapmak
    fırsatını Adem’e veren sendin
    bilmedim onun talihinden ne kadar düştü bana
    gençtim ben ve neden hata payı yok diyordum hayatımda" İSMET ÖZEL

    YanıtlaSil