#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 21: Çerçeve || Rachel Cusk

27 Şubat 2018 Salı

Okudum Bitti- 21: Çerçeve || Rachel Cusk




          Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı yine ilk defa okuduğum yazarlardan. Dilimize çevrilen ilk romanıymış zaten.  Rachel Cusk tarafından yazılan Çerçeve Sabit Fikir'in 2016 listesinde görünce gözüme çarpmıştı. 2016 yılında gördüm, 2017'de aldım, eh artık 2018'de de okuyayım, dedim. 

            Orta yaşlı denilebilecek, evliliği bitmiş, iki çocuk annesi yazarımızın Atina'da geçirdiği birkaç günü anlatıyor kitap bize. Yolculuk boyunca karşılaştıkları, yaratıcı yazarlık dersi verdiği öğrencileri ile olan sohbetleri, izlenimleri ile bir nevi kendiyle yüzleşme yaşayan kahramanımızın hikayesini okumak çok güzeldi. Durgun ama sıkıcı olmayan bir okuma oldu benim için. Başkalarının hayatlarına hep bir çerçeveden bakmıyor muyuz zaten?Evliliğe de Rachel Cusk 'ın çevçevesinden bakmak güzeldi. Neyse ki öyle bir niyetim yok. :)) 

           Özellikle öğrencilerinin yazdıklarını okumayı çok sevdim. Öykü yazma isteği uyandırdı. Yetenek olsa oturup yazardım. 




     

''Paranın kendisi başlı başına bir ülkedir...''


''Evlilik, başka şeylerin yanında, bir inanç sistemidir, bir öyküdür de, ve kendini son derece gerçek şeylerde göstermesine rağmen, yürümesini sağlayan şey eninde sonunda gizemlidir.''


''Başarısızlıkların peşini hiç bırakmaz, ama başarıların konusunda kendini sürekli yeni baştan ikna etmen gerekir.''


''İnsanların böylesine bütünüyle değişebileceğine inanmadığımı söyledim; yalnızca karakterlerinin o yönü uykuda oluyor ve koşullar tarafından canlandırılmayı bekliyordu. Çoğumuzun, gerçekte ne kadar iyi ya da ne kadar kötü olduğumuzu bilmediğimiz ve pek çoğumuzun asla bunu  anlamamızı sağlayacak kadar sınanmayacağımız kanısında olduğumu söyledim...''


''Bir şeyi ona hep sahip olduğun için hiç fark etmediğini anlaman bile onu kaybedince olmaz mı?''




YAPI KREDİ YAYINLARI

Çeviren: Lâle Akalın
Birinci Baskı Haziran 2016
150 Sayfa


4 yorum:

  1. Ben Diyarbakır da güzel okuyordum Mayıs ayına kadar burada elimdeki zor bitebilir:)))
    Senin bu fıstığa maşallah Allahım leydi mi desem kraliçe mi desem alıştı veriyor pozları iyice kurban olurum suratına senin incili güzellik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirin kız teşekkür ediyor, sevgilerini gönderiyor yakışıklı Badem'e.

      Sil
  2. okumadığım bir yazar ile tanışmış oldum. yazı için teşekkürler.. kedicik de ne çok yakışıyor çektiğiniz fotolara..

    YanıtlaSil