#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 160: Bitirgen || Figen Şakacı

30 Kasım 2017 Perşembe

Okudum Bitti- 160: Bitirgen || Figen Şakacı




              Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı epeydir merak ettiklerimden. Bitirgen'i uzun süredir almak istiyordum ama hep erteledim. Serinin diğer iki kitabıyla beraber aldım. Peş peşe okuyacaktım ama vazgeçtim. Her ay bir tane okuyacağım. Aralık ayında Pala Hayriye ile devam edeceğim.

              Küçük bir kızın kâh eğlenceli kâh hüzünlü hikayesini onun yazdığı günlük sayesinde öğreniyoruz. Babası kızına 'Bitirgenim' diyor. Tatlı bir kayısı cinsiymiş. İlk defa duydum. Tatlı kızımız da günlüğüne çoğumuzun yaptığı gibi 'Sevgili Günlük' diye hitap etmiyor. O da günlüğüne 'Bitirgen' diyor. Yaşadıklarını tüm samimiyetiyle günlüğüne yazıyor Bitirgen. Evde, okulda başına gelenler, tatil anıları, komşuluk ilişkileri, darbenin gölgesinde yaşananlar... Aşkla, ölümle tanışması, başına gelen kötü bir olay; hepsi gerçekten küçük bir kızın günlüğüymüş gibi samimi, hoş bir dille anlatılmış. Bolca da anne özlü sözü içeriyor. Ama biraz müstehcence. :)




''Babama Bitirgen ne demek diye sordum; meğer küçük ve şeker gibi tatlı kayısıymış. Ben de küçük ve şeker olduğum için onun Bitirgeniymişim. Ne güzel değil mi? Çok sevdim. Bence sana da çok yakıştı bu isim.''



''Bence hiçbir zaman evlenmemeli Müjde abla, hiçbir erkeğin kölesi olmamalı. Ben de olmayacağım, dün pazara giderken anneme de bu kararımı söyledim; büyük konuşma, tatmayanın tadası, tadanın da kusası gelir dedi. Neyi diye sordum ama evlenince anlarmışım. Doğru dürüst anlatsana bir kerecik olsun deyince de, her bok anlatılmaz yolun ortasında diye kolumu sündürdü.''



''Kabuslar olmasa da hep rüya aleminde yaşasam ne güzel olur değil mi?''



''Zaman, eti kemik geçmiyordu artık, rüyalara yüz vermiyordu nicedir, büyümek hem büyülü hem buhranlı bir şeymiş meğer. Bulutu gördün mü yağmura hazırlanmak demekmiş, kaçışlara açılan bir saçak altı, yolculamalara hazır bir durakmış.''





İLETİŞİM YAYINLARI

2. Baskı 2016
100 Sayfa



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder