26 Temmuz 2014 Cumartesi

Okudum Bitti -94 : Yağmurdan Kaçmayanların Şarkısı || Melda Uytun







                                              Tembelliğim devam ediyor , üstelik iki gündür çok az okuyorum :( Umarım en kısa zamanda eski performansıma kavuşurum. Melda Uytun 'un bu güzel kitabını da bitireli birkaç gün oldu. Şöyle bir bakınca kapağa , severim sanırım dedim , arka kapağı okuyunca kesin severim dedim ve umduğumdan da çok severek okudum , bitti. Hatta ne çabuk bitti , keşke biraz daha uzun olsaydı dedim. 



                                              Ireth , yazma sevdalısı bir üniversite öğrencisiyken , bir hocasının azarlaması , yazdıklarını beğenmemesi sonucunda bu hayalini rafa kaldırıp , hiç de hayaline uymayan bir hayat yaşamaktadır ve mutsuz olduğu bir yerde , çok da hoşlanmadığı insanlarla çalışıp , ömür tüketmektedir. Yaptığı en keyifli şey ise bol bol hayal kurmaktır ama bir gün gelir ki hayallerinden de mahrum kalır. Uykusuz ve hayalsiz geçen beş günden sonra gözlerini yumar ve çok farklı bir yerde uyanır. Buradan sonra kendisi gibi hayalcilerle kurtarması gereken bir dünya vardır. 


                                            Büyücüler , konuşan kuzgunlar, uçan yılanlar, çeşitli düşmanlar ve hatta Anka Kuşu bile var. Zaten kısacık bir kitap daha çok anlatmayayım , okuyun , seveceksiniz. Melda Uytun 'dan daha çok kitap bekliyorum. 




                                         Ben bu kitabı okurken aklıma hep Shakespeare 'in şu sözlerini anıp durdum :

''Rüyaların yapıldığı maddeden yapılmayız biz ve uykuyla çevrilidir küçücük hayatımız.''

    Bu arada kapak oldukça hoş olmasına rağmen , keşke kuzgunlu bir şeyler olsaydı. Gözlerim bir kuzgun aradı :)





... İnsanlar. Hayal güçleri daha çok küçükken törpülenmiş ya da tamamen yok edilmiş insanlar nasıl olup da huzurla yaşayabiliyordu, bunu anlamak güçtü.



...  Yağmur , kahve ve kitap birleştiğinde huzur kaçınılmaz oluyordu.



... Her şeyi mahveden de , güzelleştiren de müzikken onu hayatından çıkaramazdı insan. Mutlaka bir yerlerde bir melodi olmalıydı.



...Zaman makinesinin icat edilmesine gerek yoktu, insanlar bir şarkı süresi boyunca geçmişin herhangi bir anında yaşayabilirdi.




... '' Bu şarkıyı hatırlıyor musun? Ben lisedeyken çok dinlerdim. Şimdi birden aklım o yıllara gidiverdi, ne kadar acayip değil mi, üç dakikalık bir şarkının insana yapabildikler, yani ? ''' 




... Dünyadaki en tehlikeli şey , özgürce hayaller kurabilmekti çünkü hayallerini gerçekleştirmek için gereken gücü içinde bulan her insan  amacına ulaşmak için elinden geleni yapabilirdi  ve bu insanları tek bir kalıba sokmak isteyen  ya da farklılıkları aynılaştırmaya çalışanların işine gelmezdi.







                                                                     



                                                                             POTKAL KİTAP
                                                                      
                                                                              Eylül 2013
                                                                              144 Sayfa

                                                                Satın Almak İçin : Kitap Sihirbazı

7 yorum:

  1. Yağmur , kahve ve kitap birleştiğinde huzur kaçınılmaz oluyordu.... ne kadar doğru ve güzel:)
    Merak uyandırdı açıkcası,şimdi diğer yorumlarınıza göz atıcam kendi okuma listem için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim yorumunuza , keyifli okumalar.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Kitap yorumun gerçekten açıklayıcı ve bir yandan da merak uyandırıcı olmuş. Bunu kesinlikle listeme ekliyorum. Niyeyse beni çeken birşeyler var gibi geldi :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Türk yazarlara karşı bir ön yargım var fakat bu kitapla çok sık karşılaşıyorum ve konusu ilgimi çekiyor. Bir şans vermeli miyim? Bu arada seni mimledim :D (ikikapakarasi.blogspot.com)

    YanıtlaSil