#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 99: Toza Sor || John Fante

4 Ağustos 2018 Cumartesi

Okudum Bitti- 99: Toza Sor || John Fante






                       Kitap seven herkese merhaba. Yine tembel ve yoğunum. :) Günün kitabı birkaç gün önce bitirdiğim(iz) Toza Sor. John Fante ile tanışma kitabım oldu ama biraz orta yerden bir tanışma olmuş. Aslında bence tek başına da gayet güzel okunabiliyor ama Fante ilk defa Bahara Kadar Bekle, Bandini kitabı ile bahsetmiş tatlı kahramanımızdan. Yazıldığı sıra ile okumak mümkün olmadı. 

           Kitabı uzun süredir okumak istiyordum, hakkında bir şey bilmeden nasıl istiyordun diyebilirsiniz, demeyin. Koskoca Bukowski adamım, 'Fante benim Tanrım'dı,' demiş. Nasıl merak edilmez? Kitabı okumayı sürekli erteleyince aldığımı bile unutup ikinci defa almışım. Çok güzel olmuş. Değerli bir arkadaşımla beraber okuduk. Hatta bitmesin diye okumadık. Kısaca benim kitabı çok sevmemde o ve Bukowski'nin etkisi de en az Fante ve yarattığı pek kahraman denilmeyecek Bandini 'nin kendisi kadar etkili oldu. 





              Yazar olma sevdalısı genç ve birçok konuda deneyimsiz, portakal kokulu, süt hırsızı (ayran da olabilir o) Arturo Bandini'nin; Meksikalı, cahilliği sık vurgulanan (beni de okurken çıldırtan) güzel, garson kız Camilla Lopez ile olan tuhaf aşk hikayesi olarak tek cümlede özetleyebilirim.  :) 

           Elbette romantik, gözlerinizden kalpler çıkartacak bir aşk hikayesi değil. Kendisi de İtalyan asıllı bir göçmen olan Bandini'nin Meksikalı diye Camilla'yı aşağılaması da 'Yaşasın Amerikan Rüyası, ben daha Amerikalıyım hem,' demesi gibi bir şeydi. Her şey iyi güzel de kedileri sevmemek hiç olmadı Sevgili Bandini. :) Kendini beğenmiş tavırlarına rağmen, umudunu hiç kaybetmemesi, öyküsü yayınlandı diye o dergileri imzalaması çok şekerdi. Bana birçok farklı duygu yaşatan bir kitap oldu. Güldüm, hüzünlendim, üzüldüm, kızdım. Okuma şeklimden dolayı da özeldi. Daha ne isteyebilirim ki? :)  

            Film uyarlamasını çevirenler de benim gibi düşündükleri için 'Aşka Sor' yapmışlar adını. Tozu dumana katan bir aşk falan. :) Hazır yeri gelmişken söyleyeyim film kitaptan bağımsız olarak değerlendirilirse güzel ama Bandini filmdeki gibi bir adam değil bence. Önce okuyun, sonra izlemek isterseniz bir bakın bence. Ben filmi de sevdim ama filmden kaynaklanmıyor sevgim. :) 


''Dünya tozdan geliyordu ve sonunda yine toz olacaktı...''

(Bu yüzden de 'Toza Sor' olabilir.)






 ''Dünya garip insanlarla doluydu.''



''O denli yaraladılar ki beni, kitaplara sığındım, içime kapandım, kasabamdan kaçtım...''



''Ruhunu yitirmiş biri dünyaya sahip olsa ne fayda?''




''Yavrucuğum, ben insanla hayvan arasında fark gözetmem. Kötülüğün zerresini bulamazsın içimde. Kaldı ki hem kötü hem de büyük yazar olunamaz.''



''Yaşamak yeterince zor, ölmekse büyük işti.''




PARANTEZ YAYINLARI


Çeviren: Avi Pardo

10. Baskı Ocak 2018
160 Sayfa



              

2 yorum:

  1. Selam.
    Yazar okumak istediğim yazarlardandı. Bende bu kitap ile başladoö lakin biraz sıkılarak okumuştum Sonra anladım ki yanlış kitapla başlamışım Henüz diğer kitaplarını almadıysam da listemde. Bir kitabını daha okuyup öyle karar vermek istiyorum.
    İyi geceler iyi haftalar. 😊

    YanıtlaSil
  2. Ayy fena sevdim ben bu kitabı

    YanıtlaSil