#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 100: İtiraflarım || Tolstoy

7 Ağustos 2018 Salı

Okudum Bitti- 100: İtiraflarım || Tolstoy





                   Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı geçen ay okuduklarımdan. Tolstoy ile sohbet edelim dedim ama yer yer benden depresif çıktı. :)

         Tolstoy'un ellili yaşların başında kendi iç dünyasına dönüşüyle yaşadığı kişisel çatışmasını anlatan, depresif de olsa okuması keyifli bir kitaptı. Koskoca Tolstoy bile bıkmış hayattan. :) Anlam arayışını, dini ve felsefi konulara yaklaşımını öğrenmek, fikirlerimizi kıyaslamak da fena olmadı hani. :) 



     
''Bütün kalbimle iyi olmayı istedim ama gençtim, tutkularım vardı ve iyi olanın peşine düştüğümde kelimenin tam anlamıyla yalnız kaldım. Ne zaman manevi anlamda iyi olma yönünde en içten dileklerimi ifade etmeye çalışsam karşımda aşağılama ve istihza buldum. Kötü tutkulara boyun eğdiğim anda ise takdir gördüm ve cesaretlendirildim. Hırs, güç, kişisel menfaat, zamparalık, kibir, öfke, intikam... Tüm bunlar bir hayli saygı görüyordu.''


''Her deli gibi, benim dışımdaki herkes delidir diye düşünüyordum.''


''Artık hakikati ortaya çıkarmayı bile istemiyordum, zira hakikatin ne olduğuna dair bir tahminim vardı zaten. Hakikat, hayatın hiçbir anlam ifade etmemesiydi.''


''İnsanın ulaşabildiği tek mutlak bilgi, hayatın anlamsız olmasıdır.''


''İnancın esas özellikleri her yerdedir ve daima aynıdır.''


''Kıyı Tanrı'ydı, akıntı gelenekti ve kürekler, Tanrı ile buluşacağım yer olan kıyıya ulaşmam için bana verilen özgür iradeydi...''




ZEPLİN KİTAP

Çeviren: Burçin Karabolat
1. Basım 2018
104 Sayfa


1 yorum:

  1. Yıllar önce başka bir yayın evinden okumuş ve beğenmiştim. Alıntılarla tekrar hatırlamış oldum.

    YanıtlaSil