#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti -84: Dol Karabakır Dol | Bütün Şiirleri || Bedri Rahmi Eyüboğlu

9 Temmuz 2014 Çarşamba

Okudum Bitti -84: Dol Karabakır Dol | Bütün Şiirleri || Bedri Rahmi Eyüboğlu





                                            Anneme hediye aldığım kitabı , o okumadan ben okudum . Annem tam bir şiir sever , ben de yavaş yavaş aradaki açığı kapatmaya çalışıyorum ama karınca adımlarıyla.


                                           Dol Karabakır Dol , Bedri Rahmi Eyüboğlu 'nun   Yaradana Mektuplar, Tuz ,Karadut şiir ve resimlerini ve yayımlanmamış şiirlerini içeren dolu dolu bir kitap. Çok yönlü ve ilginç bir sanatçı olduğunu görmek, Karadut 'un hikayesini öğrenmek güzeldi. Oldukça eğlenceli şiirler de var.



                                         Birkaç örnek sunayım ...

                İstanbul Destanı 'ndan
   İstanbul deyince aklıma 
   Koca Sinan gelir
   On parmağı on ulu çınar gibi
   Her yandan yükselir
   Sonra gecekondular gelir ardısıra
   İsli paslı yetim
   Ey benim dev memesinde cüceler emziren acaip
                                                                 memleketim.





               Selam ile Haram

     Biz dünyadan gider olduk
     Kalanlara selam olsun
     Ama hep böyle gidecekse bu dünya
     Kalanlara haram olsun.



          
                İbikli Çentik
   
     Canım benim
     Caınım çentiği
     Canımın ucu
     Sensizlik en gücü

     Canım benim
     Canımın tomurcuğu
     Canımın filizi
     Canımın kökü
     Sensizlik en boku.




                Hesap Lütfen

      Ladisyon silvuple
      Çek pliz
      Salen bitte
      İl konto perfavor

       Yaşımı yaşına kattım doksan çıktı
       Canımı canına kattım noksan çıktı
       Beraber bir resim çektirdik
       Bombok çıktı.




         Ve gözbebeğimiz Karadut



       Karadutum, çatal karam, çingenem 
       Nar tanem, nur tanem, bir tanem 
      Ağaç isem dalımsın salkım saçak 
      Petek isem balımsın ağulum 
      Günahımsın, vebalimsin. 
      Dili mercan, dizi mercan, dişi mercan 
      Yoluna bir can koyduğum 
      Gökte ararken yerde bulduğum 
      Karadutum, çatal karam, çingenem 
      Daha nem olacaktın bir tanem 
      Gülen ayvam, ağlayan narımsın 
      Kadınım, kısrağım, karımsın. 




   Diğer favorilerim ise Çürümek ve Çakıl şiirleri. Bu arada ressam olarak bilemeyeceğim ama şair olarak Bedrı Rahmi Eyüboğlu 'nun en sevdiği renk sanırım mor :)






                                      
                                        TÜRKİYE İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI

                                                       14. Baskı Temmuz 2013
                                                                 484 Sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder