#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 149: Sergüzeşt || Sami Paşazade Sezai

23 Aralık 2018 Pazar

Okudum Bitti- 149: Sergüzeşt || Sami Paşazade Sezai





                    Kitap seven herkese yeniden merhaba. Türk klasiklerini yeniden okuma kararı vermiştim bir ara. Bir kısımını aldım ama bu sene pek okuyamadım. 

             Beyaz Balina Yayınları'nın birbirinden güzel kapakları olanTürk Klasikleri Serisi'nden okuduğum ikinci kitap oldu Sergüzeşt. Yayımlanışının 130. yılında bana da ikinci defa okumak kısmet oldu ama ilk defa okur gibi okudum, çünkü hiçbir şey hatırlamıyordum. :) Çok özenli bir şekilde hazırlanmış yayına. Arka  kapakta da belirtildiği gibi: 'Eserin bu baskısı, dönemin diline ve ruhuna olabildiğince uygun fakat günümüz okuru için de anlaşılabilir olması amaçlanarak yayına hazırlanmıştır.' 



              Türkçe romanın ilk dönemine ait örneklerden olan kitap, edebiyatımızda romantizmden realizme geçişin de örneklerindendir. (Bu ve benzeri birçok doyurucu bilgi romana başlamadan önce 'Sunuş' ve 'Yayına Hazırlayanın Notu' bölüm başlıklarıyla verilmiş zaten. Çok faydalı ve güzel buldum.) 

             Küçücük yaşında bir insan tacirinin eline düşüp Kafkasya'dan İstanbul'a getirilip zengin bir aileye satılan Dilber'in hüzünlü hikayesi ile başlıyor kitap. Satıldığı ilk ailede şiddete, aşağılanmaya maruz kalan Dilber, bazı sebeplerden dolayı başka bir aileye satılır, ikinci el bir eşya gibi. Yeni evinde de ilk defa aşkla tanışır. Çocukluğunu yaşamasına izin vermeyen insanların elinde büyüyen Dilber'in aşkına ve özgürlüğüne kavuştuğunu düşünmek realizme çok uygun olmazdı değil mi?  Hüzünle ama Dilber'in azmine, gücüne, cesaretine hayran kalarak okudum. Dönemin sınıf farkını, yaşanan zorlukları çok güzel bir şekilde yansıtmış yazar. 

           Bu arada Sergüzeşt, Araba Sevdası'nın yazarı Recaizade Mahmut Ekrem'e ithaf edilmiş.





''Ağlamak uğradığımız felaketlere karşı vücudumuzda kalan son kuvvetin bir feryadıdır.''


'' İnsan hayatının hangi döneminde olursa olsun, anneye karşı daima çocuktur.''



BEYAZ BALİNA YAYINLARI

1. Baskı 2018
136 Sayfa



4 yorum:

  1. Değerli bir kitap. Popüler kitaplara da evet ama klasikler de ihmal edilmemeli. İyi okumalar

    YanıtlaSil
  2. çok iyi kapaklar ama ben bir türlü edinemedim bunlardan ya , çok üzgünüm Sami Paşazade hakkında bol bol okuduğumdan şu ara takılmıyorum :D

    YanıtlaSil
  3. Güzel klasiklerden. Tanıtım için teşekkürler... Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bu aralar benim de klasikleri okuyasım var. başlangıç için fikir oldu benim için.

    YanıtlaSil