#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 148: Bütün Öyküleri || Samed Behrengi

23 Aralık 2018 Pazar

Okudum Bitti- 148: Bütün Öyküleri || Samed Behrengi





              Kitap seven herkese merhaba. Okunmuş ama bloga yazılması ertelenmiş kitaplarımı kurcalarken Samed Behrengi göz kırptı kitap kulesinin arasından. Bütün Öyküleri olarak tek kitapta toplanmış halini görünce almıştım bir süre önce. Arada açar okur çocukluğumu yad ederim demiştim. Kapağı da çok şeker. Özellikle 'Küçük Kara Balık' beni çocukluğuma götürüyor, o zaman birkaç tane tek öykülü kitabı vardı kitaplığımda. Ama Küçük Kara Balık kıymetlimdi, okuma yazma bilmediğim yaşlarda da annem sık sık okurdu onu bana. Kitabın sevdasına ilk mini akvaryum balığımı aldırmıştım. Hem nostalji yaşamış oldum hem unuttuklarımı hatırladım hem de sesli okuduğum için değişik bir deneyim oldu.



         Kitapta yer alan öyküler:

Bir Günlük Düş ve Gerçek

Bir Şeftali Bir Şeftali

Kel Güvercinci

Yıldız İle Konuşan Bebek

Küçük Kara Balık

Pancarcı Çocuk

Feleği Arayan Adam

İki Kedi Duvarda Biri Ak Biri Kara

Akıllı Keçi

Sevgi Masalı

Yıldız İle Kargalar 

         Hepsini  severek okudum ama Küçük Kara Balık'ı saymazsak bu defa Feleği Arayan Adam da özel bir mutluluk verdi bana. :) Yazdıkları ödüller alan, birçok dile çevrilen Behrengi'nin kitapları yasaklanmış da. Erken yaşında şüpheli bir şekilde ölmesi de suikasta kurban gittiğini  düşündürüyor. Yazdıklarıyla ölümsüz olan Behrengi'nin güzel hikayelerini hem siz okuyun hem de ufaklıklara okuyun, okutun bence. 


                

PANAMA YAYINCILIK

Çeviri: Türker Keşmer
320 Sayfa




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder