9 Ekim 2017 Pazartesi

Okudum Bitti- 128: Deniz Benim Kardeşim || Jack Kerouac




                     Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı Jack Kerouac'tan, Deniz Benim Kardeşim.

                Yolda kitabını uzun zamandır okumak istiyordum. İki kitabı beraber bir indirimle aldım. Çok da iyi oldu. Deniz Benim Kardeşim, Kerouac'ın yirmi yaşındayken yazdığı ilk romanıymış. Ancak ölümünden kırk iki yıl sonra okurlara ulaşabilmiş. Yolda'nın temellerini attığı, biyografik izler taşıyan bir kitapmış. Arka kapakta şöyle güzel bir cümle var: 

''Yıllarca karanlıkta kalmış Deniz Benim Kardeşim, Kerouac'ın, bir şişeye koyup zaman denizinin enginlerine fırlattığı bir mesaj bizler için ve şişeden çıkan kağıdın üzerinde şöyle yazıyor: 'Yaşa!' ''

      Henüz Yolda'yı okumadığım için kıyaslama olarak söyleyemiyorum ama bu kitap da bir yolda olma, daha doğrusu yolculuk hikayesi, deniz yolculuğu...  Bolca diyalog içerdiği için, bir de ince olduğu için hemen bitti. Deneyimli gemici Wesley Martin ve aslında bir akademisyen olan Bill Everhart'ın yollarının kesişmesiyle beraber çıktıkları yeni yolculuğu ve aynı gemide çalışma maceralarını okurken arka planda da yazarın savaşa dair görüşlerini, biraz biraz siyasi tutumunu da okumuş oluyoruz. Bence iyi oldu tanışma kitabı olarak. Önce Yolda'yı okumuş olsaydım belki de bu kadar beğenmezdim. 




'' Satıcı, 'Kadınları bilirsin,' diye dertleşti genç adamla, 'küçük kedileri pek severler... Yardıma muhtaç şeylere bayılır onlar. Ama erkeklere geldi mi iş değişir, erkeğin zalim olanını tercih ederler.' ''



''  'Ne zaman mutlusun peki?'
    'Sanırım hiçbir zaman. Üç beş şeyden keyif alıyorum ama onlar da uzun sürmüyor, karadayken yani.'
     'Öyleyse denizde mutlusun?'
     'Galiba... Denizdeyken kendimi evimde hissediyor ve hem görevimi hem ne yaptığımı biliyorum. Ben usta gemiciyim, anladın mı... Gerçi denizde mutlu olmaya gelince gerçekten bilemiyorum. Hem mutluluk nedir ki zaten?' diye sordu Wesley, küçümsercesine.
      'Yok mu öyle bir şey yani?' diye atıldı Bill.
Wesley, kafasını sallayıp gülerek, 'Aynen öyle arkadaş, aynen öyle!' deyiverdi.''



"Bir değişiklik istiyorum, kanatlarımı açmak, uçabiliyor muyum görmek."



''Bir şeyler yiter, başka şeyler bulunur. ''




SİREN YAYINLARI

Çeviren: Garo Kargıcı
İkinci Baskı Nisan 2016
168 Sayfa


6 yorum:

  1. Bir yolculuk kitabı gibi... Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. hımm , hımm senin eline düşmüş çabuk bitmese ayıp eder :D maşallah kuzuma :D

    YanıtlaSil
  3. İsmi çok güzel, okurum sanırım ben bunu..

    YanıtlaSil