#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 102: Parla || Tunç İlkman

30 Ağustos 2017 Çarşamba

Okudum Bitti- 102: Parla || Tunç İlkman




             Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı yine ilk defa okuduğum yazarlardan birine ait. Tunç İlkman'ın son kitabı Parla. Herkesleşme kitabını çok sık görmüştüm okumak kısmet olmadı. Yeni yazarlarla tanışmayı, yerli yazarları okumayı zaten çok sevdiğim için Parla ile sondan bir başlangıç yapayım dedim. 

           Başrolde gelgitleriyle, sinir bozan tavırlarıyla Güney var. Parla'yı öldürme suçundan yargılanıyor. Ya da öyleymiş gibi başlıyor diyelim. Aşk, ihanet, cinayet... Yok yok. En çok da hüzün hakim kitaba. Kafa karıştırıcılığının yanında satır aralarında kalbe dokunan cümlelerle dolu. Birçok alıntı çıkardım, aşağıya ekleyeceğim. Bazen bazı kitapları, filmleri ya da şarkıları aslında olduğundan farklı yorumlar, farklı anlamlar yüklersiniz ya ona müsait bir kitaptı. 




''Bir kadının intikamına kurban gitmekteyim. Ancak ne intikam... Bana inanmayacaklar. Bana kimse inanmayacak. Bana en kuyruklu yalanlar bile inanmayacak.''



''İnsan kendiyle konuşmadan kendini tanıyamaz. Böyle yüksek sesle, birine anlatır gibi ama. Ben de öyle yapacağım madem. Kendimle yeniden tanışacağım. Sonra buna ya memnun ya da pişman olacağım.''



''Bilseler, gülmezler. Bilmemek mutluluğu beraberinde getiriyor çünkü. Ne kadar az bilirsen o kadar çok gülersin.''


''Hasan Ali Toptaş'ın da dediği gibi, 'İnsanı yara değil, muhatapsızlık öldürür.' ''



''Aşk çok sevmektir ve söyleyin bana, çok su verilen çiçekler solmaz mı?''



''Geçmişi anarız sadece,'' dedim ben de, ''geleceği ise umarız. Ancak aslında hepimiz sonsuz bir şimdiye mahkûmuz. Yani şu anda hissetmiyorsak, bu yeti alınmışsa elimizden, biçare tutsaklarız...''



''Geçmiş kalptir; geçmiş günler hafızada değil, kalpte birikir.''



''Bir insanın dünyasını ampuller değil, âşık olduğu kişi aydınlatıyor çoğunlukla.''



''Sözcükler... Yaralayan da, merhemi süren de onlardan başkası değil. Tabii doğru şekilde uç uca eklenebilirse.''



''Geçmiş bir bavul değildir. Onu bir garda unutarak çıkaramazsın hayatından. Gölgen gibi takip eder seni. Uykunda bile rahat bırakmaz.''




OLİMPOS YAYINLARI

1. Baskı Temmuz 2017
164 Sayfa 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder