#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 65 : Bilinmeyen Adanın Öyküsü || Jose Saramago

14 Haziran 2016 Salı

Okudum Bitti- 65 : Bilinmeyen Adanın Öyküsü || Jose Saramago





                    Herkese merhaba. Jose Saramago ile birkaç sene önce Ölüm bir Varmış Bir Yokmuş kitabı ile tanıştım , çok sevmiştim. Hakkındaki yazım burada.  Uzun zamandır başka kitaplarını da okumak istiyordum. Başlangıç olarak Bilinmeyen Adanın Öyküsü 'nü seçtim. Ara ara diğer kitaplarını da okumak istiyorum. Kıyaslanmaz ama illa kıyaslayacak olursam ilk okuduğum kitaptaki tadı alamadım. 


                 İncecik bir kitap. İçinde bolca da çizim var. Desenler Birol Bayram 'a ait. Oldukça az ve öz yani. İlk defa duyunca şaşırdığım gibi, bazen noktalama işaretlerinin yokluğuna ister istemez yine şaşırdım. Zira yazarımızın nokta ve virgülden başka noktalama işareti kullanma alışkanlığı yok.


            Kahramanlarımız bir kral, temizlikçi kadın ve bilinmeyen bir adayı arayan adam. Karakterlere, mekana ait başka detay yok, büyüklere masal tadında. Bilinmeyen adaya doğru çıkacağınız yolculukta, adaya dair hiçbir detay verilmemiş. Biraz da kendi hayallerimizi devreye sokmanız mı lazım acaba? :) Bu kitap bir ada öyküsü değil, aramanın öyküsü. Aslında aradığımız her şeyin aslında en çok da içimizde olduğunun öyküsü.





... Buraya benden bir tekne istemeye geldin demek, Evet, buraya senden bir tekne istemeye geldim, Sen kim oluyorsun ki sana bir tekne vereyim, Sen kim oluyorsun ki bana bir tekne vermeyeceksin, Ben bu krallığın kralıyım ve krallıktaki tüm tekneler bana aittir, Bu gidişle onlar sana değil sen onlara ait olacaksın.



... Kader hep böyle davranır bizlere, hemen arkamızdadır, omzumuza dokunmak için elini çoktan ileri doğru uzatmıştır, bizlerse hâlâ, Geçti gitti, gösteri bitti, yine aynı hikâye, diye homurdanır dururuz.



... Mühim olan varış değil, gidiştir mi demek istiyorsun yani, Kim olduğunu bilmiyorsan kendin olabilmen mümkün değildir.



... Beğenmek, sahip olmanın en iyi şekli, sahip olmaksa beğenmenin en kötü şekli olsa gerek.



... Biliyor musun ki, Kendinden dışarı çıkıp kendine bakmadıkça kim olduğunu asla bilemezsin.






KIRMIZI KEDİ YAYINLARI

Çeviri:  Emrah İnce
5. Baskı  Aralık 2015
60 Sayfa






2 yorum:

  1. José Saramago okumadım daha önce, Körlük kitabının filmini izlemiştim. Kitabını hala merak ederim.
    Bu kitabın 60 sayfa olması hoşuma gitti, araya alıyorum en kısa sürede okuyacağım :)
    Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  2. Kitaplar iyi ki varlar. İyi okumalar Mehtap.

    YanıtlaSil