#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 135: Kediler || Charles Bukowski

24 Ekim 2017 Salı

Okudum Bitti- 135: Kediler || Charles Bukowski




                          Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı Charles Bukowski'den. Bu ay Factotum okumayı düşünüyordum ama kedi torpili yaptım kitaba. 

             Charles Bukowski sevmek için bir neden daha: Bir sürü kedisi var. Hayvan seven herkesi daha da çok seviyorum. Evinde hayvan besleyenleri de çok seviyorum. Hayvanları zaten çılgınca seviyorum. Bukowski'yi de geç buldum ama çok seviyorum. Bukowski okumaya devam edeceğim. 

   Şimdilik okuduklarım bunlar:

Ekmek Arası , yazısı burada ,

Kaptan Yemeğe Çıktı ve Tayfalar Gemiyi Ele Geçirdi 'yi okumuştum. Hakkındaki yazım burada.




                 Kitapta çok güzel fotoğraflar da var. Bukowski , eşi ve kedileri... Çok tatlılar. Kedilerine dair anılar, onlar için yazdığı şiirler...Genel olarak kediler hakkındaki fikirleri... Kendine has tarzıyla küçük bir kedi kitabı yazmış Bukowski ben de severek okudum. 





''Aşkı bir buyruk, bir arayış olarak sevmiyorum. Sana gelmeli, kapına gelen aç bir kedi gibi.''


TASMAYI TAKMAK

bir hatun ve dört kediyle yaşıyorum
ve bazı günler hepimiz
iyi anlaşırız.

bazı günler kedilerden biriyle
sorun
yaşarım.

bazı günler kedilerden
ikisiyle 
sorun yaşarım.

bazı günler
üçüyle.

bazı günler
kedilerden dördüyle
birden
ve 
hatunla
sorun yaşarım;

bana köpekmişim gibi bakan
on göz.



''kedilerden en güzel yanlarından biri
kendini kötü, çok kötü hissettiğinde-
kendilerine özgü tarzlarıyla
dinlenmekte olan bir kediye baktığında
olasılıklara direnme üzerine
bir ders niteliğindedir, ve
5 kediye bakmak 5 kat
daha iyidir.''



''Ortalıkta birkaç kedi bulundurmak iyidir. Kendinizi kötü hissediyorsanız kedileri seyredin, kendinizi daha iyi hissedersiniz, çünkü olan her şeyin olması gerektiğini anlarsınız. Heyecanlanmak için bir neden yok. Kediler bunu bilirler. Kurtarıcıdırlar. Ne kadar çok kediniz varsa o kadar uzun yaşarsınız...''



BİZİM ÇETE

kedilerimize
Ezra, Celine, Turgenev
Ernie, Fyodor ve
Gertrude
adlarını takmak istedim
fakat
iyi biri olduğum için
karımın onları adlandırmalarına
izin verdim
ve işte sonuç;
Ting, Ding, Beeker,
Bhau, Feather ve
Beauty.

Bir Tolstoy bile yok
lanet 
grupta.



PARANTEZ YAYINLARI

Çeviren: Avi Pardo
İkinci Baskı Şubat 2016
112 Sayfa





7 yorum:

  1. Tüm pati dostlarına selam olsun,dost olamayan ama onlara iyi davrananlara da selam olsun,Kötü davrananlara ne olsunları buraya yazmayacağım yaptıklarını yaşasınlar deyip bırakacağım:)))

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil