#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : 2019 Okunanlarından Seçki 2

19 Ocak 2020 Pazar

2019 Okunanlarından Seçki 2




       Kitap seven herkese merhaba. Toplu paylaşımın ikinci kısmıyla geldim. Böyle böyle bitireceğim umarım. 


SAVAŞ SANATI || SUN TZU


     Yine uzun zamandır merak ettiğim kitaplardan biriydi. M.Ö 400'lerde yazılan stratejik bir kitapmış. Hımm ne taktikler varmış adam acaba diye epey merak ettim. Kişisel gelişim kitaplarının atası olabilir mi? :) 
     Aslında kim tarafından yazıldığı bilinmiyormuş. Bazı akademisyenlere göre Çinli bir komutan olan Sun Tzu tarafından yazılmış. 13 bölümden oluşan kitapta savaş stratejileri anlatılmış. Tanrı lazım etmesin diyelim. Hayata uygulanabilir kısımları da var elbet.


''Uzun savaşta fayda görmüş bir ülke yoktur.''


İNDİGO KİTAP

Çeviren: Barış Satılmış
Ağustos 2017
74 Sayfa



ANKARA İSTASYONU || SELMA FINDIKLI

    İş Bankası Edebiyat Büyük Ödülü'nü kazanmış 1998 yılında. O yüzden merak ettim. Zaten seviyorum öyküleri de yeni yazarlar keşfetmeyi de.  Sekiz öyküden oluşuyor kitap. 1918- 1944 yılları arasında geçiyor öyküler. Ankara'da yaşanıyor olaylar. Dönemi çok güzel anlatmış. Severek okudum. Duygulandım da.

''Kızına usulca -kimbilir kaçıncı kez- sormaktadır, habersizliğin ölüm demeye gelip gelmeyeceğini...''


SEL YAYINCILIK

1. Baskı 1998
92 Sayfa



YALNIZLIK DÖRT BİN PERDE || YAŞAR GÜNAÇGÜN


     Yaşar 'ı çok severim. Şarkılarını da sesini de. Çok çok severim ama şiirlerine çok bayılmadım. Zaten profesyonel  şiir sever sayılmam. :) Kitap epey eskiymiş ben yeni gördüm. 

DERVİŞİN SIR SAKLADIĞIDIR

İnsan tanrısıyla bile küser
Bırak anayı bacıyı
Ama onunla seviyorsa tanrısını
Kendisine sevdirene de mi küser
Tatmamışsa gerçek acıyı

Acıyı bilir misiniz gerçek acıyı
Kalmak zor gitmek ne ki
Acıyı görmek maharet ister


EPSİLON YAYINLARI

1. Baskı Ağustos 2003
212 Sayfa



TASMALI GÜVERCİN || CEMİL KAVUKÇU

    Cemil Kavukçu da merak ettiğim yazarlardandı. Tanışma kitabım oldu. İlginçti. Kısa zamanda başka kitaplarını da okumak istiyorum. Sevip sevmediğime karar veremedim. Görünmeyen ve Defter başlıklı iki kısımdan oluşuyor. On bir kısa öykü var.


''Hata bir kez yapılır.''


'' 'İşte o koku,' diye fısıldadı Naci, 'burası zaman kokuyor.' ''


''Sokak köpeklerindeki hüzün ve yaşamın gizemini çözmüş gibi duran bilgelik hep etkilemiştir beni.''


CAN YAYINLARI
6. Baskı Kasım 2017





ŞİŞHANE'YE YAĞMUR YAĞIYORDU || HALDUN TANER

       Haldun Taner'in de okuduğum ilk kitabı sanırım. Ya da çok önce okuduğum için unuttum. Kısa bir öykü kitabı ile başlayayım dedim. Dokuz tane  öykü var kitapta. Çok güzellerdi. Bir ara tekrar okuyacağım.


'' 'You'r a Turk, arn't you?'
Lokmam boğazımda kalmıştı. Yutkundum. Yarım yamalak İngilizcemle:
'Evet,' dedim, 'nereden bildiniz?'
'Çok ekmek yiyişinizden.' ''

''Dünyada hiçbir şey, karşısındakini kandırdığını sanan bir budalanın sevinci kadar komik değildir.''

''Birine her acıyışımızda - itiraf edelim veya etmeyelim- az buçuk budalaca bir üstünlük böbürlenişi saklı değil midir?''


YAPI KREDİ YAYINLARI

3. Baskı Ekim 2017
96 Sayfa


YOK KARŞILIĞI YÜZÜNÜN || CEZMİ ERSÖZ

    Her ay bir şiir kitabı okuyacağım hevesimle başladım ama hiç sevmedim. Hevesim de kaçtı zaten. Arada yazılar da var şiirler de.

''Hayatı gözlerimi ayırmadan baktığım aynam
kadar sanıyorum.''


TAKSİ YOLCULUĞUNDA TANRI'YI BULDUM || PAUL ARDEN


     Bu kitabı da bir kitap alışverişimde göz kırpınca aldım. Baskı kalitesi çok güzel. Küçük boy bir kitap.  Kısa bir taksi yolculuğunda okunabilecek bir kitap olarak nitelendirilmiş ki zaten öyle. kısa kısa cümleler, bolca çizimler falan var. Kuşe kağıt. Ben ucuz aldım ama üzerindeki etiket fiyatı 25 lira. Kitabı fiyatıyla değerlendirmek çok mantıklı değildir belki ama 25 lira etmez ama. :) 

''En ufak bir kanıt kırıntısı bile olmayan bir şeye körü körüne nasıl inanabilirsiniz?

Tabii, yanıt buna inanmayacağınızdır.

Kanıtlayabilirseniz  bu inanç olmayacaktır.

Yalnızca bilmediğiniz bir şeye karşı inanç duyabilirsiniz.

İşte inanç budur.''

PEGASUS YAYINLARI

İllüstrasyonlar: Mark Buckingham
Çeviri: İbrahim Şener
1. Baskı Ocak 2016




MELAHAT HANIMIN DÜZENLİ YAŞAMI || PERİDE CELAL

    Bu da bir tanışma kitabıydı. Çok çok sevdim. Birbirinden güzel altı öykü bulunuyor kitapta. Yazarın diğer kitaplarından da mutlaka okuyacağım. En sevdiğim öykü kitaba adını veren öykü oldu.

''Sevdiğimiz şeylere yalnız bakmakla olmuyor, görmek de çok önemli.''

''Paranın gözü kör olsun. Cebin ısındı mı, insanların yürekleri de ısınıyor.''


CAN YAYINLARI
90 Sayfa
1999



SEVGİLİ ARSIZ ÖLÜM || LATİFE TEKİN

     2019 yılı yeni yazarlarla tanışma yılım olmuş. Latife Tekin'in de başka bir kitabı aklımdaydı. 1983 basımı bu kitap geçince elime okudum. Biraz zor bir okuma oldu benim için. Başka kitaplarını da okumak istiyorum mutlaka.

        Geniş bir ailenin köyden kente göçlerini anlatıyor kitap, öncesi ve sonrasıyla. Bunu da çok farklı bir dille yapıyor. Büyülü gerçekçiliğin önde gelen temsilcilerindemiş ülkemizde Latife Tekin. Başlarda biraz zorladı dediğim gibi ama sonra aktı. :) 


ADAM YAYINCILIK
Eylül 1983
217 Sayfa



DÖNÜŞ || ALBERTO MANGUEL

      Kitabı arka kapak yazısını okuyunca almaya karar vermiştim. Terk etmek zorunda kaldığı ülkesine dönen adamın hikayesi. Hımm ben de yıllardır gitmediğim köyüme gitsem neler hissederdim diye düşündüm. Hiç iyi şeyler hissetmeyeceğim kesin. Neyse bu sebeple aldım, okudum. Son zamanlarda hevesle okumaya çalıştığım Babil Kitaplığı Serisi'nin mimarı Borges ile geçmişi olan bir yazar Mangeul. Gençken Borges'in isteği üzerine ona sesli kitaplar okumuş yıllarca. Ben de okuyorum, umarım yıllarca okurum. :) 
     Kitabı sevdim, kısacık zaten. Borges'in Evinde kitabını da alacağım ilk fırsatta.


''Özlemin bile güzelleştiremediği şeyler vardır, dedi içinden. ''


KIRMIZI KEDİ YAYINLARI

Çeviren: Ülker İnce
2. Baskı Ekim 2018
82 Sayfa


ELDE MAKAS KOŞMAK || AUGUSTEN BURROUGHS

     Bu kitabı da çok merak ederek aldım okudum. Filmini de izleyeceğim bir ara. İlginç bir okuma oldu. Yıllar geçse de aklımdan çıkmayacak sahneler vardı kitapta. :) Anı romanmış, ilginçtir dedim. Rahatsız edici detaylar da vardı. Üzücü ve güldürücüydü de aynı zamanda. 

''Sahip olduğumuz şey özgürlüktü.''

PİA
Çeviren: Sakıp Murat Yalçın
254 Sayfa


2 yorum:


  1. Yaşar'ın soyadı Günaçgün müymüş? daah önce duymamıştım. Daha doğrusu merak dahi etmemiştim.

    YanıtlaSil
  2. If you're looking to lose kilograms then you certainly need to jump on this brand new tailor-made keto meal plan diet.

    To produce this keto diet service, certified nutritionists, fitness couches, and cooks have united to provide keto meal plans that are productive, convenient, money-efficient, and delightful.

    Since their first launch in 2019, 100's of individuals have already transformed their figure and health with the benefits a smart keto meal plan diet can provide.

    Speaking of benefits: clicking this link, you'll discover eight scientifically-proven ones offered by the keto meal plan diet.

    YanıtlaSil