#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : 2019 Okunanlarından Seçki 1

18 Ocak 2020 Cumartesi

2019 Okunanlarından Seçki 1


               
                  Kitap seven herkese yine merhaba. Düşündüm düşündüm 2019 okunanlarını tek tek not almaya çalışsam buraya zamanım da sabrımda yetmeyecek. Tembelliğimin sonucu işte. Daha bu senenin okunanlarına başlamadım bile. Ben de işte böyle beraber paylaşayım rastgele gruplar halinde dedim. Zaten kendime hatıra kalsın diye yazıyorum buraya en çok. Yaşlandıkça da daha unutkan oldum, bakar aaa  okumuşum ben bunu derim, gözümün önünde dursun, dedim. Hayko da tamam dedi. Ve geldik. Bakalım neler varmış. :)





OLAĞANÜSTÜ SINIF ŞAMATA BAŞLIYOR || TIM HARRIS

  Final Kültür Sanat Yayınları'ndan çıkan tatlı bir çocuk kitabı. Seriymiş bu ilk kitap. Tatlı, eğlenceli bir kitap. James Hart Resimlemiş, Nilay Kaya çevirmiş. 6B sınıfının yeni öğretmeni çok tatlı, tanısanız seversiniz. :) 

1. Baskı Temmuz 2019
248 Sayfa



YETERİNCE TEMBEL MİSİN? || TUĞBA COŞKUNER


     Cezve Kitap'tan için kitap Aylaklar İçin Matemetik alt başlıklı. Yazar matematik öğretmeniymiş. Eğlenceli bir dil anlatılmış. İlginç başlıklardan oluşuyor. Birkaç örnek vereyim: Rastgelelik gerçekten gerekli midir?, Bilgisayarımız Satranç Okumayı Nereden Biliyor?, Bir Karınca Kadar Olamadık, Doğanın Matematikle Dansı... Bir solukta okunacak kitaplardan değil arada açıp okumalık bence. 


CEZVE KİTAP

2. Baskı Ocak 2019
193 Sayfa



YA ATATÜRK OLMASAYDI || UĞUR DÜNDAR

    Uğur Dündar'ın, 'Her şeyimizi borçlu olduğumuz Atatürk'ü iyi anlamak ve anlatmak, her Türk aydınının görevi olduğu gibi, aynı zamanda namus borcudur. Bu kitapla kişisel borcumun küçük bir taksitini ödeyebilirsem ne mutlu bana!' dediği kitabı da Atatürk'le ilgili yazılarını içeriyor. Söz konusu en büyük milliyetçi Atatürk olunca burnumun direği sızlayarak okudum elbette.


''Sen ölmedin, fikirlerinle yaşadın...

Değerli tarihçi Sinan Meydan'ın dediği gibi, 'Eğer 10 Kasım 1938'de gerçekten ölmüş olsaydın, 78 yıl sonra bugün seni öldürmek isteyen bu kadar çok suikastçi olur muydu?...' ''

HALK KİTABEVİ

224 Sayfa




İÇİMDEKİ ŞARKI || ÖZGE AYDIN

   Hayatın zorluklarıyla mücadele eden iki kardeşin, Mısra ve Funda'nın hikayesi.  Tatlı bir kitaptı, hediyeydi. Okuyalı epey oldu ama sonu beklenmedik çıkmıştı. Kapağı da çok tatlı değil mi? 

''Neden insanlar bu kadar patavatsızdı?''

''Hayat ufacık bir gülümsemedir...''

SIFIR YAYINLARI
1. Baskı Nisan 2018
106 Sayfa



SEN KİM KÖPEK || PİA UMY Y. G.

    Yazarımız tüm eleştirilerini dobra dobra yazmış. Tatlı, cesur, okuması kolay bir kitaptı. Kişisel gelişim kitabıydı bence.:) Eğlenceli ama. Kısa kısa bölümlerden oluşuyor. Güzel cümlelerle de süslenmişti.


''Martıyı bile harf ile resmederken, kim inandırabilir bizi gökyüzünün şiir olmadığına?''

''Biz hep büyük düşündük. En çok da küçük insanları...''

''Tek taraflı sadece ölüler özlenmeli.
Hayat özlemeyeni özleyecek kadar kolay harcanan bir şey değil.''


TREND YAYINEVİ
216 Sayfa
2019




YARGIÇ || GÜNAY GAFUR

   Yazarın kitaplarını sosyal medyada sıkça görüyordum. Başka kitabını okumaya niyetliydim ama bu kısmetmiş. Severek okudum. Ama beklentimi karşıladı diyemem. Gerilim, polisiye okumayalı epey olmuştu. Şifreli sözler, gizemli mektuplar... Ankara polisiyesi. Polisler Bahçıvan adını verdikleri bir seri katilin peşinde. Biz de onların peşindeyiz işte.

''Herkes masum ve herkes melek kendince. Kötülük hep dışarıda, hep başkasında...''

''Yokluğunu her saniye hissetseniz de bir an boş bulunup sanki varmış, hâlâ hayatınızdaymış gibi davrandığınız, adıyla seslendiğiniz insanın size artık cevap veremeyeceğini idrak ettiğiniz o an duvara çarptığınız andır.'' 


''Hayatta bazı şeylerin elle tutulur kanıtları yoktur ama onlar yine de vardırlar. Esin Engin şarkılarındaki tutku gibi, aniden bastıran yağmura tutulmuşçasına sırılsıklam âşık olmak gibi, yanı başınızdayken özlemek gibi,  ya da soruşturmana dahil olan cesetleri bir gece öncesinden ziyaret etmek gibi...''


FANTASTİK KİTAP
288 Sayfa
2019



CERRAH || DAVID BEERS

     Güzel bir polisiye daha. Christian Windsor dahi bir otistik.  23 yaşında FBI'ın İstisnai Suçlar Birimi'ne dahil olur. Peşlerinde oldukları katil kadınların gözlerini oyan bir sapık: Cerrah.  Arkadya Yayınları'nın kitaplarını genelde severek okuyorum. bu da öyle oldu. 

''Her cinayetle birlikte şiddet artıyordu.''

''Luke'un mektuplara karşı özel bir zaafı vardı. Dünyadan neredeyse kaybolmuş bir sanat şekli olarak görüyordu...''


ARKADYA KİTAP

Çeviren: Neşe Mesutoğlu Kırım
1. Baskı Aralık 2018
302 Sayfa


BENİM ADIM LUCY BARTON || ELIZABETH  STROUT

    Yazarı Pulitzer ödüllü diye almıştım bu kitabı hakkında bir şey bilmeden. Man Booker Uluslararası Ödülü'ne aday gösterilmiş bu kitabı da. Çabucak okuyup bitirdim. Bir anne kızın iç dünyalarına misafir olacağınız, bana ara ara biraz karışık gelen bir kitaptı. Puntosu kocaman, göz de yormuyor o yüzden. :) 

''Kitaplar bana bir şeyler sağlıyordu. Kendimi daha az yalnız hissetmemi sağlıyorlardı. Benim için önemli olan buydu.''

''Çok üzgündüm. Üzgün bir çocuk kadar üzgündüm gerçekten ve çocuklar çok üzgün olabilirler.''


EPSİLON YAYINLARI

Çeviren: Yasemin Alpaslan
1. Baskı Kasım 2017
174 Sayfa



2 yorum:

  1. TUĞBA COŞKUNER
    Tuğba hanımı istagramda takip ediyorum. Kendisini samimi buluyor olsam da kitabını okumadım. Okursam soğurum diye korkuyorum :)

    YanıtlaSil