#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 18: Kendimizde Açtığımız Yaralar || Charles Bukowski

28 Mart 2019 Perşembe

Okudum Bitti- 18: Kendimizde Açtığımız Yaralar || Charles Bukowski




                 Şiir seven herkese merhaba. Bukowski sevenlere fazladan merhabalar. Yalnız başına okuduğum son Bukowski kitabım olabilir, sanırım okunmamış kitabı kalmadı elimde. Factotum'u da bitmesin diye okumuyoruz o derece sevdik. :) 

        Çok şiir insanı değilim ama zaten Bukowski de şiir gibi şiir yazmıyor. :) Ben severek okudum, bundan sonra okuyacağım bütün kitaplarını da seveceğimden eminim. Çünkü adamı seviyorum... 

Okuduğum diğer Bukowski kitapları burada.  

   Bu kitap da Gece Çılgın Ayak Sesleriyle Yırtıldı Cilt 2 olarak geçiyor. İlk kitap yok bende baskısı da yok. İkinci el bulunuyor ama belki yeniden basılır. Bu okuduğum da ikinci el çok sararmış bir kitap ama olsun. Okudum mutluyum bir Ekmek Arası 'nın verdiği mutluluğu veremez çünkü kalbi yok. :)) 




BAZEN DÜNYAN KARARDIĞINDA BİR NEDENİ VARDIR

6 ya da 8 basiretsiz siyasetçi
veya 8 ya da 10 havalı yazar, besteci ve ressam
yeter insanlığı
50 yıl
ya da daha fazla
geriletmeye.
size çok fazla gibi gelmeyebilir
ama yarısıdır bir ömrün,
büyük sanatın o çok gerekli
doğal armağanını
duymak, görmek, okumak varken
mahrum kalacağın
uzun bir süreç.
size çok trajik gelmeyebilir
ama bazen, belki, sabah
ya da gece ya da öğle vaktinde
kendinizi çok iyi hissetmediğinizde,
asıl nedeni
aslında sizin için olması gereken
ama olmayanın
eksikliğidir.
üzerinden sadece külot bulunan
bir sarışından değil,
o olduğu zaman bile
ruhunuzu kemiren bir şeyden
söz ediyorum.


♥  ♥  ♥


kriz durumlarında ne yapacağımı bilemem
genellikle.
bir keresinde
kaldırımda yanımda yürüyen
yaşlı bir adam 
tökezleyip düştü.
öylece baktım adama.
başkaları yardım etmek için
koştular
(hiçbir zaman insanlıkla
uyumlu olmadım)
ama ilk tepkim
ben o yaşlı adam olsaydım
kimsenin bana dokunmasını
ya da yardım etmeye çalışmasını
istemeyeceğimi düşünmek
olmuştu.
*buyum ben isimli şiirden


♥ ♥ ♥

biraz talih gerekir dayanmak için, biraz bilgi ve
makul ölçüde
mizah, çünkü kayıtsızlar daha da kayıtsızlaştı,
güçlüler daha da güçlendi,
bir zamanlar cesur olanlar ise
artık daha az cesur ve
bize kalan tek şey
filin ormanda sessizce  durup ölümü bekleyişini
göz önünde bulundurmak,
insanların tekrar tekrar başarısızlığa uğrayışlarını,
rahibin dualarını unutuşunu,
aşkın ahmaklığa dönüşünü,
ya da soğuk yağmurların Mozart'ın mezarını
ıslatışını. bütün bunlara ve daha birçok
şeye rağmen
insan öğrenir sonunda
dayanmayı
*öğrenir insan isimli şiirden




PARANTEZ YAYINLARI

Çeviri: Avi Pardo
1. Baskı Ekim 2006
176 Sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder