#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti-4: Süzme Felsefe || Anooshirvan Miandji

26 Ocak 2019 Cumartesi

Okudum Bitti-4: Süzme Felsefe || Anooshirvan Miandji





       Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı belki de en az okuduğum türden. Okumaya başlamadan birazcık gözümü korkuttu ama korktuğum gibi çıkmadı. 

       Önsöz kısmında şu kısmı görünce ohh dedim içimden: ''Bu eser size hiçbir şey vaat etmiyor. Sizi daha zengin, daha önemli, daha mutlu yapmayacaktır. Ancak size değerlerinizi hatırlatabilir...'' Yazar kitabı kendi için bir nevi başucu kitabı olarak hazırlamış. Yazarın beğendiği fikirlerden, aforizmalardan oluşuyor. Bazılarını ben de beğendim, bazılarına hadi ordan dedim, bazılarında da tebessüm ettim. Bazıları birbirinin tekrarı gibiydi. Arada açıp okuyup hımm demelik bir kitap olmuş. Arada bir düşünmek iyidir. :) 
    
       Dilsel, Felsefi, Bilgisel, Ahlaksal, Mantıksal, İrdesel, Zihinsel, Bireysel, Eğitimsel ve Toplumsal başlıklı on bölüme ayrılmış arada çizimler de var.  Güzel olmuş özetle. Yazarın Bilgi Yayınevi'nin sitesinde hakkında yazdığı şöyle tatlı bir yazı vardı:




''Adım ve soyadım Anuşirvan Miyancı şeklinde okunur. İran Azeri Türkü ve Tebrizliyim, Hz. Şemsin ve Behrengi’nin hemşerisidir diyenler var ve 1995 senesinden beri Ankara’da yaşıyorum, bir söylentiye göre hücreler yedi senede bir değişiyormuş, eğer doğruysa ben çoktan Ankaralı olmuşumdur. Eczacılık okudum sonra, Farmasötik kimya uzmanlığını 1.lik derecesiyle bitirdim. Şu anda Felsefe Bölümü Bilim Tarihi'nde doktora yapıyorum. Oxford Üniversitesi'nden 2016-2018 arası Bilim Felsefesi, Eleştirel Düşünme ve Bilgi Teorisi üzerine eğitimi aldım.
Yazdığım kitaplar var, örneğin Modern Farsi (1994, İran), Digital konuşma sözlüğünü (1996,Türkiye), Beginner’s Persian (1997, ABD), Farsi-English/English-Farsi Concise Dictionary (2003, ABD), Tıbbi Bitkiler Atlası (2010, Türkiye), Süzme Felsefe (2012, Türkiye), Majistral Reçeteler ''




''Abartının yaygın olduğu yerde, bir şeyi olduğu gibi anlatmak, küçümseme gibi algılanabilir.'' 

''En tehlikeli yalan kendine söylediğin yalandır.''

''Bazen insan sözcüklere dokunmak ister, işte kitap onun için kıymetli.''

''Bizi engelleyen cahilliğimiz değil onu reddedişimizdir.''

''En büyük sevgi, zarar vermemektir.''

''Bazen saygı cehaletten gelir. Tanıdıkça saygın azalır.''

''Çok düşündüm taşındım, bulduğum tek bir terör var adı 'cehalet terörü'. Diğer hepsi onun torunları.''

''Demokrasideki en büyük yanılgı, çoğunluğun doğruluk olduğunu zannetmektir.''

''Milyonlarca kişinin yanlış bir şeye inanması, o yanlışı doğru yapmaz.''

''Yazılmış bir kitabın çok satılması ile çok satılması için yazılan bir kitap arasında çok fark var.''  

''İnsanlara utanmayı yeniden öğretmek gerekir.''

''Aptal hata yapan değil, bundan sürekli başkalarını sorumlu tutandır.''

''Başınız ağrıyorsa sevinin, içi boş bir organ ağrıyamaz.''

''Bazı insanların var olma olasılığı, bizi mutlu etmeye yeter.''

''Hiçbir aygıt insanlığa televizyon kadar zarar vermemiştir.''


BİLGİ YAYINEVİ
1. Baskı (Genişletilmiş) Kasım 2018
174 Sayfa




2 yorum:

  1. Başınız ağrıyorsa sevinini içi boş bir organ ağrıyamaz.''
    Ayyy süper bir haftadır he gün başım ağrıyordu mutlu oldum :))

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,sizi yeni keşif ettim.Faydalı içerik ile dolu blogunuzu sevdim.Takip ve izlemeye aldım.Bana da beklerim(tariflimutfak/sibelinyemekleri/incilay).Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil