#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 84: Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı || J. K. Rowling

24 Haziran 2017 Cumartesi

Okudum Bitti- 84: Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı || J. K. Rowling




        Kitap seven herkese merhaba. Harry Potter macerama ağır adımlarla devam ediyorum. Hemen bitmesin diye peş peşe okumuyorum. Filmleri de ilk defa izlediğimi söylemiştim, değil mi? Hatta Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nı henüz izlemedim bile. :) 



Harry Potter ve Felsefe Taşı hakkındaki yazım burada. 



Harry Potter ve Sırlar Odası ise şurada .

Harry Potter ve Azkaban Tutsağı ise burada.

        Fotoğraflarımda çok net belli olmasa da kitap tuğla kalınlığında. 1114 sayfa. Yatar- okur bünyemi ağırlığı ile zorladı. Elimden bırakmak istemediğim için oturarak okudum mecbur. Aslında boşuna anlatıyorum okumayan nadir insanlardanım. :) Kendi kendime not yazıyorum gibi düşünün. Seri giderek güzelleşiyor , her okuduğum kitapta en sevdiğim bu oldu diyorum. Sonuç olarak seride şu an en sevdiğim kitap bu. :) 

        Harry okul açılmadan önce sevimsiz kuzenini kurtarmak için sihir kullanmak zorunda kalır. Bu da okuldan atılmasına sebep olacakken, Dumledore sayesinde mahkemeye taşınmasına karar verilir. Daha sene başlamadan sıkıntılı günler yaşayan Harry 'in okulda da başına epey dertler açılır. En büyüklerinden biri Sihir Bakanlığı'nın yeni atadığı Karanlık Sanatlara Karşı Savunma öğretmeni Dolores Umbridge olur. Korkunç cezalarıyla Harry 'e nefes aldırmaz. 

       Asıl konu kitaba adını veren Zümrüdüanka Yoldaşlığı. Üs olarak Sirius 'un evini kullanan bu gizli yoldaşlık, Dumbledore sevenler birliği gibi. :) Okumadıysanız izlemişsinizdir büyük ihtimalle, benim gibi birileri kaldıysa okusun lütfen. Harry'nin kabusları, sızlayan yara izi ,acaba bu defa başına neler gelecek diye diye koca kitabı elimden bırakamadım. Snape 'i de tüm gıcıklığına rağmen hep sevmiştim ama bu kitaptan sonra daha çok sevdim. Yeni tanıştığımız Luna 'yı da çok sevdim.




Ron, ''Bir insan aynı anda bütün bunları hissedemez, patlar yoksa,'' dedi. 

''Sırf sen bir çay kaşığının duygusal zenginliğine sahipsin diye, sanma ki hepimiz öyleyiz,'' dedi Hermione iğneli iğneli, tüy kalemini yeniden eline alarak. 



''Kayıtsızlık ve ihmal,  düpedüz sevmemekten daha fazla hasar yaratır çoğu kez...''




YAPI KREDİ YAYINLARI

Çeviren:  Sevin Okyay&
Kutlukhan Kutlu
10. Baskı Ekim 2011
1114 Sayfa



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder