#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 80: Eski İstanbul'da Hovardalık || Ahmet Rasim

12 Haziran 2017 Pazartesi

Okudum Bitti- 80: Eski İstanbul'da Hovardalık || Ahmet Rasim




    
           Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı Ahmet Rasim 'den Eski İstanbul'da Hovardalık. 

         Üçlü olarak almıştım. Diğer ikisini severek okudum. Ne yazık ki bu garibim, kitaplığın arka sıralarında kaldığı için unutulmuştu. Geçen Ahmet Haşim'den konuşurken aklıma geldi. :) Aradım buldum. Okudum. :) 

Gecelerim ve Falaka hakkındaki yazım burada

Şehir Mektupları hakkındaki yazım burada

Nuri Erten tarından hazırlanan Anılar ve Söyleşiler ise burada



         Eski İstanbul'da Hovardalık adından belli olacağı üzere İstanbul'daki gece hayatının, eskilerin alemlerinin, baskınlarının Ahmet Rasim tarafından yine eğlenceli bir anı şeklinde anlatılmasıyla oluşmuş, magazinsel yönü de olan, aynı zamanda döneme de ışık tutan bir kitap.

       Ahmet Rasim 'in öğrenciliği, ilk gençliği, ilk yaramazlıkları hızlıca anlatılmış. Annesiyle, akrabalarıyla yaşadıkları, gönül işleri, çapkınlık turları... Peşinden takip ediyormuş gibi merakla okudum. :) 


   
 ''Neden bana güleryüz gösteren bir kadına kaşımı çatayım, başımı indirip durayım? Bizim valide de çok kıskanç... Yalnız onun yüzüne mi güleyim?''

''Ne bayağı düşüncesizlik! Keşke sağ olsaydı onun gülyüzüne bakıp ömür geçirseydim ve erkeklikten bile nasibim olmasaydı!''


'' Bir şeyin asıl manası bilinmezse zihin ne hükmederse o, odur... Mesele niyettedir vesselam!''


''Ben ne bilirdim ki fuhuş bir kilit, mey onun anahtarı imiş?''




ÜÇ HARF YAYINLARI

4. Basım Şubat 2012
303 Sayfa


     

2 yorum:

  1. Yazarın bu kitabını okumadım. Okunacaklar listeme dahil edeyim. Uzayan bu listenin sonu görünür mü bilinmez.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. 80i görünce bir hayırlı olsun diyesim geldi :D

    YanıtlaSil