#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti - 64 : Yavru Kuş || Octavia Butler

10 Ağustos 2015 Pazartesi

Okudum Bitti - 64 : Yavru Kuş || Octavia Butler






       1995 yılında ''Dâhi Ödülü'' adıyla da bilinen MacArthur Fellowship'i kananarak, bu ödülü kazanan ilk bilim kurgu yazarı olan, Hugo, Nebula, Locus ödüllü yazar Octavia Butler 'ın dilimize çevrilen ilk kitabı Yavru Kuş. İlginçtir ki yazarın da son romanıymış. Sondan başlamışız , devamı gelir umarım.



Yavru Kuş , bir vampir hikayesi. Yazarın kendisi gibi karakterimiz Shori de siyahi. Hepimizin bildiği vampir klişeleri bu kitapta da var ama klişe olarak. Vampirlerimiz kendilerine 'İna ' diyorlar. Kendilerine has dilleri, alfabeleri hatta kutsal kitapları bile var. Kanlarını emerek beslendikleri insanları , etkileyerek himayeleri altına alıyorlar ve onlara 'ortakyaşar ' diyorlar. Bu ortak yaşamdan insanların çıkarı epey uzun bir ömür oluyor. İna'larda da farklı soydan, farklı ailelerden gelmiş gruplar var. Tıpkı insanlarda olduğu gibi aralarında kavgalar, savaşlar yaşanabiliyor . İşte Yavru Kuş , Shori 'nin merkezinde olduğu bir intikam savaşı. Basit bir vampir öyküsünden fazlasını içeriyor bence. Arka planda ırkçılığa , toplumsal değerlere kadar değişik konularda yergiler içeriyor. 





Okuyamama dönemlerime ilaç gibi gelen keyifli bir kitaptı.




... Durmam için elini kaldırdı, tekrar indirdi. '' Nesin sen? '' diye fısıldadı.

    Verebileceğim tek yanıtı verdim : ''Bilmiyorum.'' Geri çekildim, yüzünü tuttum. Hoşlanmıştım ondan. Onunla karşılaştığıma memnundum. '' Bulmama yardım et.''




... '' Kızdığımızda bile birbirimizin canını yakmadığımızı bilmek ne iyi ...''
    '' Tüm bunlarla  nasıl baş edeceğimi bilemiyorum, Renêe... Shori. Sanki uzaylılar gelmiş ve biriyle yatıyormuşum gibi... ''
    Güldüm. ''Doğru olabilir... Ama geldiysek binlerce yıl önce gelmişiz.''




... Kaşlarını çattı. ''Yalnız koktuğumu mu söylüyorsun?'' dedi.
    '' Öyle galiba. Özlemli, muhtaç...''







AYLAK KİTAP

Çeviren: Algan Sezgintüredi
Kasım 2013
326 Sayfa









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder