#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti - 59 : Cerrah - Tess Gerritsen

30 Haziran 2013 Pazar

Okudum Bitti - 59 : Cerrah - Tess Gerritsen




Daha önce Ruh Koleksiyoncusu 'nu okuyup , neden seriye baştan başlamadığımı kendimce açıklamıştım. Bakınız burada . Aslında  çok büyük bir eksiklik hissetmemiştim ama şimdi Rizzoli'yi yakından tanımanın mutluluğu içerisindeyim :)


Bu seriye başlamamı öne aldıran sebep ise ; Sevgili Pınar 'ın ev sahipliği yaptığı ve benim de her ay katılmaya çalıştığım ; Yazar Ayları Etkinliği . ( Bakınız detaylar burada )







Tıp konusunda eğitimli olduğu belli olan bir katilimiz var ve daha önce tecavüze uğramış kadınları hedef seçiyor. Kitabın kurgusu o kadar içine çekiyor ki katilin kim olabileceğine kafa yormaya  gerek bile kalmıyor. Çok büyük bir beğeniyle , merakla okudum.

Katile gazeteler hemen fiyakalı bir isim veriyorlar. Boston Canavarı değil elbette ; CERRAH.
Cerrahın kurbanlarından hatıra aldığı organ ise tamamen iç ürpertici . Bütün kurbanlarının rahimlerini büyük bir ustalıkla alıyor.

Geçen tıbbi bilgiler, detaylar da bence çok hoştu. Bütün sahneleri gözlerimin önünde canlandırılmış gibi hissederek okudum , anlatım , kurgu yani  kitabın tamamı bence mükemmeldi. Zaten Tess Gerritsen kendisi de uzman doktormuş. İyi ki yazar olmaya karar vermiş.


Rizzoli' nin maruz kaldığı ayrımcılık içinizdeki feminizmi uyandırabilir. Aslında kitap hakkında daha fazla şey söyleyip ip ucu vermek istemiyorum. Korku, polisiye okumayı seviyorsanız ve benim gibi okumayı ertelediyseniz hemen okuyun derim. Favori kitaplarımdan oldu bile. Bir süre bekleyip Çırak' tan devam edeceğim. Merak içerisindeyim.




... '' Kötülük ölmüyor. Asla ölmüyor. Sadece yeni bir yüze, yeni bir isme bürünüyor. Bize sadece bir kez dokunması , bir daha çarpılmaya karşı bağışıklığımız olduğu anlamına gelmiyor. Yıldırım da aynı yere iki kere düşebilir. ''


... Yine  rahatsız bir gece olacak, kentin hemen her yerinde , kadınlar küçücük bir esintiyi bile kaçırmamak için pencerelerini açık bırakacaklardı. Küçücük bir esintiyle birlikte , gecenin kötülüklerinin gireceği pencerelerini...


...İki insanın paylaşabilecekleri en mahrem duygu aşk ya da arzu değil , acıydı...



DOĞAN KİTAP
15. BASKI
OCAK 2013
274 SAYFA
ÇEVİREN: ALİ CEVAT AKKOYUNLU



Herkese keyifli okumalar...


4 yorum:

  1. benimde okunacaklar arasında bekliyor bakalım ne zaman sıra gelicek.

    YanıtlaSil
  2. Benim de oldukça fazla bekleyen masum kitabım var :(

    YanıtlaSil
  3. Cerrah serisine başlamışken, Rizzoli&Isles da izlenebilir, senaryo kitapları takip etmiyor ama karakterler aynı ve ben bu diziyi de çok seviyorum ^^

    YanıtlaSil