#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Marshmallow'dan Şeker Hamurlu Kurabiye Yaptım :)

2 Eylül 2012 Pazar

Marshmallow'dan Şeker Hamurlu Kurabiye Yaptım :)




                                         Benim bugün misafirim gelecekti geciktiler yarına kaldılar, ama ben bugünden kurabiyelerimi hazırladım,şeker hamurunun orjinalini yapmayı da planlıyorum ilerde , bu pratik versiyonu tarifi geçen gün tesadüfen gezinirken Sevgili Yücel Eser'in blogunda gördüm. Ben de yaparım dedim not aldım bugün yaptım işte karşınızda amatör kurabiyelerim :)



                                             Kalıplarım devasa boyulara, bir kurabiye avuç içi kadar:)) Rejimde olmama rağmen kalite kontrol yaptım,beğendim :) Yalnız aldığım tarife ilave olarak kurabiye hamuruna 1 yumurta ekledim, şeker hamuru da cıvık oldu biraz nişasta ile şekillendirdim:) İlk deneme olsun artık :)

                Tarifi aynen veriyorum :
                                                          Şeker Hamuru Malzemeleri: 


           450gr.(3paket) marshmallow şeker,
4 yemek kaşığı su,
500gr. pudra şekeri,
Bir tutam tuz

Şekerleri bir kaseye koyun ve kaseyi su dolu bir tencerenin içinde benmari usulü ısıtmaya başlayın. Tencereyi orta ateşte tutun, şekerleri erirken karıştırmayı unutmayın.
Eriyen şekerlerin içine 250 gram pudra şekeri, tuz ve suyu ilave edin, karıştırın ve hamuru kenara alın. Yoğurma işlemi için geniş tabanlı bir kap alın ve kaba bol miktarda pudra şekeri yayın. Hamuru bu kaba aktarın, üzerine kalan pudra şekerinin tamamını döküp yoğurun.Hamur yumuşak ve ele yapışmayacak bir hale geldikten sonra avucunuzla top şekli verin, çevresine margarin sürün ve tercihen naylon bir malzemeyle hava almayacak şekilde sarın.Oda sıcaklığında muhafaza edin


Kurabiye Tarifi 

        Malzemeler:

250gr. margarin

1yumurta,

4su bardağı un,

1/2 su bardağı nişasta,
1çay kaşığı karbonat


Hepsini yoğurup çok kalın olmayacak şekilde

açtım,kalıplarla kestim 15 dk. pişirdim. Şeker

hamurlarını da aynı kalınlıkla açıp kalıplarla kesip

pişip ılımış kurabiyelerin üzerine

yapıştırdım.Yapıştırmak için yumurta fırçasıyla ıslattım.

Benim aldığım tarif ve daha birçok güzel paylaşım burda


Bir süre yokum ,arada

gelirim.Özleyinbeni.Evde misafir

olacağı için ilk defa oğluşum evden uzak olacak

mecburen.(köpeğim) Veteriner kontrollünde bir pansiyonda kalacak, çok özleyeceğim ama
misafir istemiyor evde,agresifleşiyor,ısırma teşebbüsleri bile var.Mecburuz yani.Annemdeğişiklik olur,arkadaşları olur orda diyor ,gelen hayatta en çok sevdiğim insanlardan olsa da sıkıntıdan dudağım uçukladı:) Görülmeyen 5 seneden sonra büyümüş bir göbek ve uçuklamış bir dudakla ilk intiba muhteşem olacak:) Olsun benim ruhum güzel :)))))  Züğürt tesellimi de alıp oğluşumla uyumaya gidiyoruz .İmza heyecandan sıkıntıdan uykusu kaçan kız:)

Keyifli okumalar , uçuksuz günler....




19 yorum:

  1. Gece gece canım o kadar çekti ki -.- çok zahmetli ama yapımı yahu alıp yemek en mantıklısı hehehe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ,ama ben yanmasam sen yanmasan biz yanmasan nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa :) Bir deneyeyim dedim :) Tabi alacak olduktan sonra 100 kat iyisi var o ayrı:))

      Sil
  2. Açıkçası şeker hamuru içine gıda boyası konmasından dolayı biraz ön yargılı yaklaştığım bir olay. Hani kendim yapıyorum diye sağlıklı olduğunu söyleyebileceğimiz bir şey değil.
    Ama o kadar şeker görünüyorlar ki insan dayanamıyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi sağlıklı diyemem,içerdiği gıda boyası marshmallow'un suçu:p enazından,jelibon,bonibon ya da marshmallow yiyene kadar 1 tanecik kurabiyecik:)

      Sil
  3. Çok güzel görünüyorlar :) Canım çekti şimdi. Ama ben asla uğraşamam. Uğraşsam da beceremem zaten :D :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben marshmallow'a da bayılırım kurabiye şart değil:) Uğraşsan becerirsin bence:)

      Sil
  4. Bu tarz renkli kurabiyelerin sağlıklı olduğunu düşümmesemde çok şirinler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tşkler, hem fikirim ama herzman yapılacak birşey değil.

      Sil
  5. AHHH! Diyetimi bozdurcan şimdi benim >.< neden bu kadar güzeller! Bana da yollar mısın +.+

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de diyet birazcık bozuldu.Ama dönüşüm muhteşem olacak.

      Sil
  6. bir arkadaşım bizim için yapmıştı önceden. çok beğenmiştim. çok şeker duruyorlar.. afiyetle yiyin =)
    ben de bloguma beklerim: http://coffeeprincessshop.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  7. Tşkler, pek giremiyorum yoğunum,kitap bile okuyamıyorum.

    YanıtlaSil
  8. yahu nasıl istiyorum şeker hamuruyla bir şeyler yapmayı. cesaret edemedim :)

    YanıtlaSil
  9. çok beceriklisin maşallah ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil