#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Seyrek Yağmur || Barış Bıçakçı

14 Ocak 2017 Cumartesi

Seyrek Yağmur || Barış Bıçakçı




                         Herkese merhaba. Geçen senenin kitaplarında yavaş yavaş sona yaklaşıyorum. Barış Bıçakçı ile 2016 sonunda Seyrek Yağmur ile tanıştım. Çok geç bir tanışma oldu. Keşke çok daha önce başlasaydım okumaya. Seyrek Yağmur yazarın son kitabı. Hazır yeni çıkmışken sondan başlayayım dedim. Okuyup sevince de hemen rastgele iki kitabını daha aldım. Bizim Büyük Çaresizliğimiz ve Herkes Herkese Dostmuş Gibi. Yeni yıl başlar başlamaz Bizim Büyük Çaresizliğimiz 'i okudum. Biraz önce de filmini izledim. Çok güzeldi. :(



              Seyrek Yağmur 'a dönecek olursam zaten kısacık bir kitaptı. Hemen bitti, niye bitti ? Kitapçı Rıfat 'ın hayatına dahil olacağınız kısa ama yine de dolu bir anlatı. Birbirinden bağımsız, hatta kopuk kısa bölümlerden oluşuyor. Anlatım sade, naif. Bizim Büyük Çaresizliğimiz ile başlasaydım yazara bu kitap biraz hayal kırıklığı olabilirdi, beklentim o kadar artardı. Kapakta soruyor : '' Seyrek yağmura şemsiye açılır mı?'' Açılmaz. :) 






... Rıfat açk acısı çekiyordu ve bu acı pek geçeceğe benzemiyordu. Çaresizdi, arkadaşlarına şöyle dedi: ''Her şey bir yana yeniden çocuk olmak ve r'leri söyleyememek isterdim.''




... Çocukluğundaki bir güne gidip tamir etmesi gereken bir şey var, evet. Yıllar öncesine geri dönüp bir vidayı sıkması, bir çiviyi çakması gerekiyor. Sanki ancak o zaman şimdiki hayatı biraz bir şeye benzeyecek, yolunda gitmeyen şeyler düzelecek.




... ''Hayal dünyası kırılgandır ve senin kırılganlığın beni çok yordu.''



... Böylece deli neredeyse haftada bir yeni kitap almaya geliyor. O da değişmek istemiyor, diye düşünüyor Rıfat, artık sadece bir deli olmak istemiyor, bunun için kitap okuyor. Ama tabii kendini korumak için de okuyor olabilir, deliliğini sürdürmek için.



... ''Her gün o kadar çok acıya tanık oluyoruz ki, ben de artık asgari ahlak sahibi pek çok insan gibi, mutluluk rolü için dublör kullanıyorum,'' dedi Rıfat.
''Onu da bulamayanlar var!'' diye cevap verdi deli.




... İnsanı için için kemiren düşünce de hayattır. Hayatın da kendisidir.





İLETİŞİM YAYINLARI

2. Baskı 2016
100 Sayfa 





           

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder