#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Kadife Bey || Richard Skinner

8 Ocak 2017 Pazar

Kadife Bey || Richard Skinner




                        Herkese yeniden merhaba. Geçen senenin okunanlarına devam edeyim. Annemin hastane sürecinde okurum diye yanıma alıp, ancak eve dönüşte başlayabildiğim kitaplardandı Kadife Bey. Kara Plak Yayınları ile de tanışmış oldum böylece.


                      Kapaktaki beyefendi Fransız besteci Erik Satie. Değişik bir biyografi denemesi yapmış Richard Skinner. ilginç bir okuma oldu benim için. Kitaba dair en büyük eleştirim virgül gibi hatta onu da geçmiş anlam veremediğim şekilde kullanılan bu işaret: &. Her sayfada bir sürü bir sürü gözüme batıp durdu. Hatta o kadar rahatsız etti ki beni neredeyse kaç tane kullanıldığını saymaya başlayacaktım. EKLEME: Yayınevi sağ olsun aydınlattı beni. Dikkatsiz okur olduğum için utandım.






                     Kitap kurgu da olsa Erik Satie'nin gerçek biyografisinden hareketle yazılmış. Picasso gibi tanıdık birilerine de rastlayabilirsiniz.  Araf'ta kalan Erik Satie öte tarafa götüreceği tek bir anısını seçmeye çalışırken, yerinde olsam ben ne seçerdim demekten kendimi alamadım. Sonuç mu? Araf'tayım hâlâ. :)







... Yaşlanmak hiç sahiplenemediğim bir alışkanlık olarak kaldı çünkü hep yaşamakla meşguldüm.



... Bu yıllarda, bir filozof olamayacağımı anladım çünkü felsefe ile uğraşanlar mantıklı insanlardır. Bense bir hayalperesttim & hayalperestler, şairler gibi, kendi mantıksız düşünce kalıplarını takip etmek zorundadırlar.



... Hatırlamakla mı ıstırap çekeriz, yoksa unutmakla mı?



... Hiç kimse aşk yarasından tamamen iyileşmez, bundan eminim, sadece yerine koymayı öğrenir.




... Biri bir diğerinin hayatında bu kadar çok zaman işgal ediyorsa, niye bir o kadar da alan işgal etmesin ki, bu alan zihinsel olsa bile?




... İnsanları tanıdıkça köpeklere hayran oluyorum.




... Birinin bir fotoğrafını çekmek onların ölümlü oluşunu kabul etmek demektir.




... Her şeyi hatırlamak bir çeşit delilik olmalı. Belki zihinlerimiz hatırlamaktan çıldırmış dünyadan ibarettir sadece.






KARA PLAK YAYINLARI

Çeviren: Yusuf Eradam
1. Baskı Mayıs 2016
140 Sayfa






4 yorum:

  1. & işarete nasıl sinir oldum okurken anlatamam:) Gerçekten ne maksatla bunca kullanmışlar çok merak ediyorum. Aslında yayınevine mail atıp sorsak mı ne?:)
    Öpüyorum seni ve tüm tatlı patililerini ^-^

    YanıtlaSil