#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti:79- Yakılacak Şiirler - Ahmet Selçuk İlkan

21 Eylül 2012 Cuma

Okudum Bitti:79- Yakılacak Şiirler - Ahmet Selçuk İlkan


                                       Her ay bir tane de şiir kitabı okuyacağım kararıma uyuyorum. Annemin şiir kitaplarından rastgele seçtim. Ahmet Selçuk İlkan'ın ne kadar çok şarkı olmuş şiiri varmış şaşırdım. Annem çok sever zaten. Nedendir bilmem ya bu kitapta olan şiirler bana çok tat vermedi ya keyifsiz zamanıma denk geldi ya da ben şiirden anlamıyorum. Bayıldım diyemeyeceğim, çok ağlak, çok efkarlı şiirler. Aşk zaten öyledir diyen olur mu acaba ?:)

                            Arka kapak tanıtımına bakalım ;


Ben yakılacak adamım bu şehirde
Sana böyle yandığım için
Ben asılacak adamım bu şehirde
Seni böyle sevdiğim için

"Her insanın düşlerinde saklı, gizli kalmış unutulmaya ve hatta yakılmaya mahkûm bir şiiri vardır. O şiir ki yıllarca sahibini arar durur. Ve en olmadık saatlerde gelir. İnsanı taa yüreğinden vurur. Çünkü şiir de kurşun gibidir. Asla adres sormaz..."


                    Bir de rastgele bir şiirini paylaşayım :)


               

         VEDA

Ellerim titredi veda ederken
Yalvarıp "dur gitme" diyesim geldi
Sen gittin karardı gözümde dünya
O anda orada ölesim geldi!

Ansızın kayboldun köşe başında
Zamansız bir deprem koptu bağrımda
Kendimi kaybettim işte o anda
İnan ki dünyayı yıkasım geldi!

Ardına bakmadan gittin o gidiş
Kalbimi koparıp atasım geldi
Bu veda gerçek mi inanamadım
Başımı taşlara vurasım geldi!





 
               Herkese keyifli okumalar. Bu listem biraz hikaye ağırlıklı olmuş sanki, misafir olacak diye kolaya mı kaçmışım ne? :) Olsun kitabın her türüne bayılırım. (Kişisel gelişimler şimdilik istisna.)


14 yorum:

  1. Ahmet Selçuk ilkan kitabı görünce bir bakayım ne yazmış dedim, Aynı fikirde olduğumuzu görünce çok şaşırdım. Genelde aman aman bayılır ya herkes şiirlerine, beni bayıltıyo onun şiirleri. Lise ve üniversite yıllarında şiir tutkunuydum, yazardım bile başımda esen kavak yelleriyle:) ama o zamanlar da sevmezdim A.S.İlkanın şiirlerini. Şiir çok şey anlatmalı bence, bazen bilmece gibi olmalı, bazen vay be dedirtmeli, daha bir sürü şey işte.. ama bunlar genelde dümdüz, ne diyosam o işte mantığıyla yazılmış şiirler.
    Aynı fikirde olduğumuza sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevindim:)) Hiç şiir yazmadım hayatımda ama güzel şiirleri yazdığım bir şiir defterim olmuştu aynı kavak yelleri esen dönemimde,ama bir arkadaşım yürüttü:) Güzel boş bir defterim olunca şiir de okumaya başladım madem,yazayım her kitaptan beğendiğim 1-2 şiir dedim ama malesef 2. kitabım ama hiç yazacak şiir bulamadım henüz:)

      Sil
    2. benim de sevdiklerimi yazdığım defterlerim var. Aklıma ilk gelen en sevdiğim şairleri tavsiye edebilirim istersen,
      Cemal süreyya, Cemal Safi, Özdemir Asaf, ve günümüzden genç nesilden Ceyhun Yılmaz beni etkileyen, düşündüren, bazen hayrete düşüren şiirler yazmışlar.
      Hepsinde de aşk okadar değişik ve güzel şiire dökülmüş ki beni hayran ederler kendilerine, çok basit te anlatırlar, çok dolambaçlı da aşkı, ama kelimelerle sanat yaparlar her durumda :)

      Sil
    3. Cemal Süreya'yı ben de çok severim.Ümit Yaşar Oğuzcan da annemden dlayı özeldir benim için.Sanırım güzel şairler okuyarak şiir yönümü geliştirmeliyim:)Ceyhun Yılmaz'ı çok eskiden radyo programı yaparken dinlerdim.Sonra saçma bir dizide gıcık bir karakteri oynayınca soğumuştum:)) Tavsiye için çok teşekkürler dikkate alacağım.

      Sil
  2. Çok ama çok kıskanıyorum....:))
    Nerdeyse günde bir kitap okuyup bitiriyorsunuz.. İmreniyorum yemin ediyorum.. Dün kitapyurdundan kızım ve ben birkaç kitap beğendik.. Hevesle şimdi kitaplarımızı bekliyoruz. Okuyunca ben de sizlerle paylaşmak istiyorum...
    Çok çok teşekkür ederim...:))
    Selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevinirim,hatta okuyup bitmesini beklemeden kitaplarınız teslim edilince paylaşırsanız çok mutlu olurum.Kendim almış gibi olurum:) Selamlar.

      Sil
  3. SEvgili arkadaşım bir de birşey sormak istiyorum.. Gördüm ki petsipariş sitesinden alışveriş yapıyorsunuz. Benim kedoşum malesef hiç ama hiç kuru mama yemiyor. Acaba dedim tadını mı sevmiyor.. Siz hangi mamayı veriyorsunuz. yani markası ne acaba. Ben de bir onu deniyim istiyorum.. Kendim Veteriner Hekimim ama malesef mum dibine ışık vermiyor...:))
    Selam ve sevgilerimle...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim canavarlar epey iştahlı pek seçicide değiller, hatta sokak hayvanları için aldığım ucuz mamayı bile delip yemişlerdi.(mito). Yavru iken premium mama almaya çalışıyorum (royal canin,hilss vs) bu sene biraz fazla masaraflarımız oldu, köpeciğim kısırlaştırıldı,hastalandı vs.Ona özel mama almaya başladık, kediler pek seçici değiller marketten wiskas türevi aldığım da oluyor petsipariş ve patimarketten goody aldığım da oldu.Hatta şu an

      http://asabibakire.blogspot.com/2012/08/patimarketcom-alsverisimiz.html

      burda görünen 15 kg mamadan yiyorlar.Sokak kediciklerimize veririm diye almıştım ama 3 ayda 7-8 kedimiz öldü,hepsine araba çarptı:(

      Sil
    2. Çok çok teşekkür ederim Mehtap hanım.. Hemen şimdi siparişimi verdim. Vallahi benim kedoşum konserve mama ve evde pişirdiğim ciğer harici birşey yemez oldu.. İnşallah sizin yazdığınız mamaları yer.. Şimdi siparişimi verdim... Çok teşekkür ederim... :))
      Selam ve sevgilerimle..:))

      Sil
    3. Bizimkiler hiç seçici değil,iştahlılar,bana çekmişler:)))

      Sil
  4. ah her şeyi okuyabiliyorum da şiir hiç sevmiyorum :(

    YanıtlaSil
  5. Bildiğimiz pek çok şarkının sözleri A.S.İ. ait olduğunu biliyordum. Hatta Bülent Ersoy'a verdiği şarkının klibinde yazarın ismi verilmediği için davalık olmuşlardı. Aşk şiiri okumayı pek sevmiyorum. Daha doğrusu aşkla ilgili olan kitap, şiir, filmler doğal gelmiyor.

    YanıtlaSil