#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 28: Silahlara Veda || Ernest Hemingway

30 Temmuz 2019 Salı

Okudum Bitti- 28: Silahlara Veda || Ernest Hemingway






            Kitap seven herkese uzun bir aradan sonra merhaba. Bu uzun arada güzel kitaplar okudum, tatlı filmler izledim ama sanırım sıcaklardan ya da tembellikten buraları ihmal ettim. Oysa 2018'den beri blogumu daha çok seviyorum belli etmesem de. Öyle işte merhaba...

        Hemingway'den okuduğum ikinci kitap şimdilik. Diğer kitaplarını da okumak istiyorum. Yaşlı Adam ve Deniz'i geçen sene okuyup paylaşmıştım. Yazısı için tık tık.  Her iki kitabın da filmlerini henüz izlemedim.



                 Hemingway bir yandan savaşın acımasızlığını, çirkinliğini anlatırken diğer yandan sevgiye odaklanıyor. Savaş temalı kitaplar beni üzse de okumayı seviyorum. Yazarın sade, akıcı anlatımı daha da güzelleştirdi. Savaşın gölgesinde teğmen Henry ile hemşire Catherine arasındaki aşkı okumak çok güzeldi. Hemingway'in satır aralarındaki savaşa bakış açısını görüp daha da sevdim.

             Kitabın sonunda da yazarın el yazısı taslaklarına yer verildiği çok güzel bir bölüm vardı. Hemingway'in yazdığı alternatif metinler de vardı. İlginç olmuş. Kısaca severek okudum ve okuyacağım. Bol okumalı günler dilerim.




''Savaş kadar kötü şey yok.''


'' 'Biz aslında biriz ikimiz. Bile bile birbirimizi yanlış anlamayalım.'
'Yanlış anlamayacağız.'
'Ama insanlar öyle yapıyorlar. Birbirlerini seviyorlar ama bile bile yanlış anlıyorlar, kavga ediyorlar, sonra da birdenbire... artık ''bir'' olamıyorlar.''
'Biz kavga etmeyeceğiz.'
'Etmemeliyiz. Çünkü bu dünyada yalnızca ikimiz varız. İkimiz ve bir de ötekiler...' ''


''Hepsi aptal ve aptallıklarından savaşıyorlar.''




BİLGİ YAYINEVİ

Çeviren: Belkıs Dişbudak
16. Basım Ocak 2019
434 Sayfa




1 yorum:

  1. Bende Paris Bir Şenliktir okuyacağım bu sene ama hepsi aptal ve aptallıklarından savaşıyorlar sözünden sonra silahlara veda da okuyablirim

    YanıtlaSil