#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti - 83 : Kırık Kalpler Reçetesi || Tom Formaro

6 Ağustos 2016 Cumartesi

Okudum Bitti - 83 : Kırık Kalpler Reçetesi || Tom Formaro






                Herkese merhaba. Temmuz ayı okuma açısından verimsiz geçince yeni aya keyifli bir kitapla başlangıç yapayım dedim ve Kırık Kalpler Reçetesi ilaç gibi geldi. 

              Yetenekli, başarılı bir şef olan kahramanımız Dante Palermo tatlı tatlı evlenme planları yaparken , tam da teklif ettiği gün sevgilisi Abby tarafından terk edilir. Bu da yetmezmiş gibi en büyük hayali olan kendi restoranını açacağı sırada ortağı ortadan kaybolur. Tüm açıdan çıkmazda olan Dante depresyona girer. Bu arada keşke ben de depresyona girince onun gibi kilo verseydim. :) 

           Üzgün anlarından birinde yıllar önce ölmüş büyükannesi çıkar sahneye ve kitap boyunca görünmez kahraman olarak mutfakta yer alır. Güzel hikayeleriyle ve öğütleriyle Dante'nin belki de iç sesidir. 

           Dante'nin mutfağı, Sicilya esintileri derken hiç üşenmedim bu sıcakta Gnocchi bile yaptım. Yani okumak güzeldir hem ruhumu hem de evdekilerin karnını doyurdum. :) 


          Dante 'nin hayatını düzene sokma mücadelesine, aşkı sorgulamasına tanık olurken canınız sıkca İtalyan mutfağı yemekleri çekebilir. Kolay keyifle okunan, hem tebessüm ettiren, hem  biraz biraz duygulandıran bir kitaptı. Bu arada ne kadar bilge de olsa benim ölmüş bir yakınım belirip bana akıl verse korkudan ölürdüm o ayrı. :) 


        Yazar hakkındaki yazıları okuyunca kendisi gözümde daha bir değerlendi. Şöyle ki barınaktan evlat edindiği Enzo isminde bir köpeği varmış. ♥♥♥ Şefimiz Dante 'nin de sonradan Roxie isimli tatlı bir köpeği oldu. Yaşasın hayvan severler. İtalyan asıllı olan ailesi de restoran işindeymiş. Üstelik kendi mutfak deneyimlerinden de etkilenmiş.  








... ''Serçenin ölmesinde bile bir bildiği vardır kaderin. Şimdi olacaksa bir şey yarına kalmaz, yarına kalacaksa bugün olmaz. Bütün mesele hazır olmakta.''

''Bu nereden çıktı?'' diye sordu Kuş '
'Hamlet.''



... ''Yalnızca içinde umut olan bir kalp yeniden sevebilir.''



... Ben makarnanın hamurunu yoğururken büyükannem bana, yemek pişirmekle ilgili bilinmesi gereken en önemli şeyin, aynı hayatta olduğu gibi, sevgi olduğunu söyledi. 'Gerçek sevgiyle pişirdiğin sürece,' dedi, 'insanlar yemeklerini sevecekler. Kalbine gelirsek... Zaman zaman kırılacak. Ama umudunu asla kaybetme. Dürüst bir şekilde sevdiğin sürece kalbin iyileşecektir. Ve bir gün, senin sevgini de dürüst bir şekilde kabul edecek insanı bulacaksın.'



... ''Belki de dünyada yanlış olan budur. Belki de yeterince beş yaşında gibi yaşamıyoruzdur. Belki de bu kadar ciddi olmayı bırakmalı ve sihire biraz daha inanmalıyız.''



... ''Kulağa delice geldiğini biliyorum ama denemek zorundayım.''

''L'amore é pazzo,'' dedi Nine Cara, ''aşkın kendisi delice.''





NOVELLA YAYINLARI

Çeviren: Eylül Başak Şen
Haziran 2016
336 Sayfa






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder