#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti : 112 - 1Q84 - Haruki Murakami

22 Aralık 2012 Cumartesi

Okudum Bitti : 112 - 1Q84 - Haruki Murakami


Epeydir okumak istediğim bir kitaptı 1Q84. Sonunda ablam doğum günü hediyesi olarak alınca senelik okuma hedefime de ulaştığım için bekleyen kitaplarıma rağmen torpil yaptım Murakami'ye. :) Bir başka sebep ise  Yazar Ayları etkinliği.



İyi yapmışım, kocaman bir kitap olmasına rağmen 11-12 günde okudum bitti. Aslında çok daha kısa zamanda okunacak akıcılıkta ama ağırlığı ve hacmi elvermedi. Ben genelde evdeysem yatıp yuvarlanıp kitap okuyanlardanım ama ne yazık ki bu kitapla pek mümkün olmadı. Resmen bileklerim ağrıdı. O yüzden genelde fotoğrafta görüldüğü gibi bir şeyler eşliğinde (fıstıklı salep) masa başında okudum.



Daha okumaya başlamadan, arka kapağı duygulandırdı bile beni. Ben okuyacağım kitapların yorumlarını, eleştirilerini kitabı okumadan okumam. Heyecanı kaçsın istemem, ya da başkalarının fikirlerinin gölgesi düşsün istemem kitaplara. Özellikle detay veren yorumlardan kaçarım. Aynı şeyleri sizlere yaşatmamak için her zaman yaptığım gibi yüzeysel olarak yorumlayıp kısaca bende bıraktığı etkiyi söyleyeceğim. Bu ikinci Murakami kitabım. Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında 'yı okurken içerdiği erotizm biraz rahatsız etmişti beni. 1Q84'de daha fazla erotik kısım olmasına rağmen rahatsız oldum diyemem, sanırım yazara alışma sürecimi tamamladım. :) Çok severek, merakla okudum.

            1256 sayfa, 3 kitaptan oluşuyor (3 ana bölüm gibi ).
Karakterlere eş zamanlı baktığı için kısa kısa bölümlerden oluşuyor. Bir bölüm daha okuyup bırakayım diye diye bırakamadım elimden çoğu zaman.
Romantik, fantastik bir macera kitabı. :)  Sürükleyici.
Murakami çok fazla detay veriyor ama asla rahatsız etmiyor. Öyle güzel tasvirler var ki kitap sizi içine çekiyor adeta. Bahsedilen mekan en ince ayrıntısına kadar gözlerimin önüne geldi çoğu zaman. Bu kitaba olan okuma isteğim sayesinde bu sene ne zamandır okumayı ertelediğim George Orwell'in 1984 isimli kitabını okudum. George Orwell 'in kitabına gönderme olduğunu duymuştum okurken yabancılık çekmeyeyim diye önce Orwell'ı okudum, çok iyi yapmışım. Çok güzel bir şaheseri bunca yıl ertelemişim ayıp bana dedim.
Yani 1Q84 benim için faydalı bir kitap oldu. :)

Belki başka bir kitapta olsa rahatsız olacağım, çok uzatılmış diyeceğim bölümler hiç gözüme batmadı, bazen tekrarlayan kısımlar da oldu, onlar da rahatsız etmedi. Bu kitabı çok ama  çok beğendim. 1256 sayfa değil de 5000 sayfa olsa yine okurdum. :)

Bu arada 1Q84 olmasının sebebi ; Japonca' da 9 rakamının kyu (ku) diye telaffuz edilmesiymiş ve de kitapta bulunan bilinmezlerden yani sorulardan dolayı (Question ).

Dediğim gibi ben çok beğendim , tavsiye ederim. Siz de benim gibi önce George Orwell'ı okuyun. Hem çok güzel bir kitap daha okumuş olursunuz hem de yabancılık çekmezsiniz. Bence ilk defa Murakami okuyacaksanız bu kitap kendinden sonraki kitaplar için hiç iyi bir başlangıç olmaz gibi. Beklentimi yükseltti. Diğer kitaplarını da okuyacağım zamanla yazarın ama bakalım bu kadar etkileyici gelecek mi ?


Herkese keyifli okumalar...



"Yürekten sevdiğin bir insan varsa, bir kişi olsun yeter, hayatın kurtulmuş demektir"

33 yorum:

  1. güzel tanıtım için teşekkür ederiz
    okurmuyum bilmiyorum ama en kısa zamanda kitapçıda inceleyeceğim kesin
    hayırlı sabahlar

    YanıtlaSil
  2. Çok hacimli bir kitap. Okuyanlara çok imreniyorum ama ben okuyacağımı düşünemiyorum. Sizi tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. başucumda bekliyor.keşke tutunamayanlar yerine buna başlasaydım. tutunamayanlar hiç bitmeyecek sanki:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutunamayanlar'ı ben de uzun süredir okumak istiyorum,ama bakalım ne zaman:(

      Sil
  4. Marukami henüz tanışamadığım yazarlar arasında, bir kitabı var elimde ama bakalım kule erisin birazcık , ondan sonra:)

    YanıtlaSil
  5. Kitap hakkindaki yorumlarimiz ayni gibi olmus :) Senin de begenmene cok sevindim :)

    YanıtlaSil
  6. Zaten çok merak ettiğim bir kitap bir de senin yorumlarından sonra daha da heveslendim okumak için:)
    İzninle o pamuk patilini kocaman kocaman öpmek istiyorum, sevgiyle. Maşallah güzelliğine ^-^
    Güzel bir hafta sonu geçirmen dileğimle.
    Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler tatlım, en kısa zamanda okuman dileğiyle,sevgiler,öpücükler:)

      Sil
  7. Şimdiye kadar okuduğum blogların için de en kısa sürede bitiren sizsiniz :))
    Kitabın sürükleyiciliği konusunda bir tereddütüm kalmadı,ama yinede hala cesaret edip alamıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi aslında 1 haftada biterdi ama rahat okumaya uygun değil,kol kası yaptım nerdeyse:)

      Sil
  8. İmkansızın Şarkısı bir hafta elimde sürününce hızınıza hayran kaldım. Beğenilince okunuyor aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İmkansızın Şarkısı'nı ben de Şubat ayında okumayı düşünüyorum, hem bitirip yorumlamış olursunuz:)

      Sil
  9. Asabicim sana kitap dayanmıyor vallahi. Kaç sayfa olduğu falan da hiç önemli değil. Tebrikler :) Benim Murakami maceram beklediğim kadar iyi gitmedi ama henüz yılmadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek kitapla ben de pek vazgeçmiyorum, herkes ikinci hakkı hakediyor:)) Teşekkürler canım:) Kitap canavarı gibi hissettim kendimi:D

      Sil
  10. bu kitabı alalaı neredeyse 1 sene olacak ama cesaret edemedim daha ama senin yazından sonra liste başı olacak gibi canım :) 1984 ü çok önceden okumuştum iyi ki okumuşum diyorum o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında okumamış olsan da (1984'ü) 1Q84'ü okumana elbette engel değildi ama böylesi daha iyi olur:) En kısa zamanda okuman dileğiyle o zaman:) Şimdiden keyifli okumalar ve kolay gelsin:)

      Sil
  11. Kedinizin cinsi ne bu arada? Konuyla alakasız ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anneleri Van Kedisi ve Ankara Kedisi kırması.Veterinerimiz chinchilla kırması da olabileceğini söylüyor, babası hakkında bilgimiz yok, 2 kedimi de ölmek üzerelerken sokaktan aldım, kardeşi Van kedisi(bir göz mavi bir göz yeşil-sarı) :) Safkan değiller yani.

      Sil
    2. Çok tatlı. Keşke ben de böyle şirin bir kedi bulabilsem :)

      Sil
  12. ben de henüz Murakami okumadım, ama her kitapçının önünden geçişimde gözüme takılıyor, bu yazıyı da okuyunca heveslendim açıkçası, bir gün mutlaka okuyacağım :)

    bir de, bu kitap japonca'dan türkçe'ye direk çevirilmiş, o yüzden akıcılığını yitirmemiş olabilir diye düşünüyorum, Serrose da Murakami kitapları için aynı şeyleri söylemişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda okuman dileğiyle, seveni olduğu kadar sevmeyeni de çok :) Çeviri çok önemli bence de, dilden dile çevrildikçe anlam kaybolması vesaire olabiliyor,bu bakımdan şanslıyız:)

      Sil
  13. helal olsun diyorum başka da bir şey demiyorum:)) 11 günde koca kitap! kalınlığından dolayı okuyamam nasılsa deyip hiiiç almaya yeltenmiyordum ama sizin yorumunuzdan sonra alsam mı acaba diye düşünmeye başladım.. sevabına şu kitabı üç cilt halinde bassalar pek güzel olur valla:))

    YanıtlaSil
  14. Yoğun olmakla beraber kitabı yarıladım ama yıl sonuna kadar biter mi bilmiyorum.Tespitlerin çok doğru.Kitap ağır, taşınmıyor.Onun haricinde keyifi tarifsiz.:)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,Murakimi benim en sevdiğim yazar ve size tavsiyem hala okumadıysanız sahilde kafka'yı okuyun. Murakami'ye o eseri ile hayran kalmamak elde değil...ve sizi temin ederim ki 1Q84ten daha çok seveceksiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba çok teşekkür ederim , zaman içinde okumayı planlıyorum diğer kitaplarını da. Şu an elimde İmkansızın Şarkısı var okunacak, Haziran ayına kadar kitap almayacağım, bakalım umarım haziran ayında alabilirim. Tekrar teşekkür eder, keyifli okumalar dilerim.

      Sil
  16. bu kitap hakkında seninle benim blogumda konuşmuştuk hatırlarsan. (nasıl bir cümle olduysa bu :) ) bende çekilişe katılmak istiyorum. şiddetle okumayı istediğim bir kitap :)

    YanıtlaSil
  17. linkimi paylaşmayı unutmuşum :) işteee :) http://sununnotu.blogspot.com/2013/03/sansm-bol-olsun.html işteee :)

    YanıtlaSil