22 Ağustos 2012 Çarşamba

Okudum Bitti:68- Suzan Defter - Ayfer Tunç

                  
                                                Okuduğum ilk Ayfer Tunç kitabı.Bu kitap hikayemsi roman.Zaten daha önce yazarın başka bir hikaye kitabında yayınlanmış (Taş Kağıt Makas).Ama ben zaten okumamıştım.Geçen gece başladım sonra King'in öykülerine göz attım.bugün tekrar okumak için elime aldım ve bitti.

                                                Çok mutluyum çünkü çok beğendim.Peş peşe sayfalara yazılmış yolları kesişen iki ayrı insanın günlüklerini okuyoruz.Bir kadın bir erkeğin gerçeklere farklı pencerelerden kendi gözlemleriyle bakışlarını acaba hangisi daha gerçekci diyerek okudum.Zevkli yanı ise bir karakterin günlüğü örneğin 4. sayfadan başlıyorsa 5. sayfadan değil 6. sayfadan devam ediyor.Yani isterseniz çift sayfaları okuyup bitirip sonra diğer karakter için tek sayfalara dönebilirsiniz.Ya da gün gün ilerleyebilirsiniz bir ileri bir geri:) Ben gün gün okudum çok keyif aldım.Umarım Ayfer Tunç'un diğer kitaplarını da okumak nasip olur bana da.

        Arka kapak yazısına da bakalım ;

"İnsan gençliğini aşka vermezse, gençlik ne işe yarar?"
"Ama kaybeden sonunda siz olmuşsunuz."
"Kayıp mı? Kaç kişi böylesine sevebilmiştir dünyada?"
"Ama bir kucak korla kalan siz olmuşsunuz."
"İyi ya boş değildi kucağım."
"Ama yandınız, kül oldunuz."
"Ama vardım, kül bunun kanıtı."

12 Eylül'ün gölgesinde boğulan bir aşk hikâyesi... Yaşamın kıyısında seyirci olmaktan öteye gidememiş bir erkek... Birbirinin ışığıyla kamaşan iki ayna arasında parçalanan bir kadın... Başkasının gözünde nasıl göründüğünü, iki günlük üzerinden anlatan deneysel bir çalışma. Modern zamanların karmaşık insanlık halleri Ayfer Tunç'un usta kaleminden unutulmaz bir edebiyat şölenine dönüşüyor.

Suzan Defter, daha önce öykülerinden biri olduğu Taş-Kâğıt-Makas'tan azat olmuş, tek başınalığı hak etmiş bir eser.





                               Hepimize keyifli okumalar...

12 yorum:

  1. Ben çok sevmiştim bu kitabı.Hem kadın hem erkek olayı anlatıyor ama ikiside birbirlerinin anlattıklarını farklı şekilde anlayıp günlüğe yazıyorlar.Aynı olayı iki kişinin penceresinden okumak değişik geldi,uzun zamandır böyle kitap okumadığım için belki de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da aynen öyle geldi,değişik ve güzel.

      Sil
  2. daha hiç ayfer tunç okumadım..bende merak etmekteyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okumak kısmet olur canım.

      Sil
  3. Benim okuma listemde okunmayı bekliyor bu kitap:)Hatta bayramda başlasam mı diye düşünmüştüm ama sonra yarım kalan kitaplarımı bitireyim dedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce yarım kitapları bitirip huzura ermek en güzeli:)

      Sil
  4. Ayfer tunç'un ismini dahi hatırlamadığım bir kitabını yarım bırakmıştım. Bir yerlerde rastlarsan okurum, ama almam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı şeyleri Elif Şafak için söylüyorum:)

      Sil
  5. ben de çok severek okumuştum
    bunu ve diğer kitaplarını

    YanıtlaSil
  6. Bakalım inşallah ben de beğenirim Suzan defteri;)

    YanıtlaSil