#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 136: Ceza Sömürgesi || Franz Kafka

14 Aralık 2016 Çarşamba

Okudum Bitti- 136: Ceza Sömürgesi || Franz Kafka




                          Herkese merhaba. Dönüşüm ile tanıştığım Kafka 'yı epey ihmal ettiğimi düşününce, geçen ay Ceza Sömürgesi 'ni okumaya karar verdim. Kırmızı Kedi Klasikleri 'ni çok seviyorum. Hem harika kapakları var hem de özenli çevirileri. Genel olarak da sevdiğim yayınevlerinden zaten. Kafka okumaya devam edeyim diye Milena'ya Mektuplar'a da başladım. Çok az okudum ama beklentim büyük olunca biraz şaşırdım. Ara verdim devam edeceğim ona da.


                     Dönüşüm'ü de çok severek okumuştum ve unutulmayacak kitaplar listemde ama Ceza Sömürgesi çok daha etkileyici geldi. Kafka'nın tek kitabını okuma şansım olsaydı ikisinden birini tercih etme şansım olsaydı Ceza Sömürgesi'ni seçerdim.

                   Bu kısa öykünün merkezinde , bir adada doğru dürüst yargılanmadan, suçlu olup olmadığı araştırılmadan cezaya çarptırılan mahkumların korkunç şekilde infaz edilmesi için tasarlanmış bir makine var. Sömürgenin eski komutanı tarafından tasarlanan bu korkunç makineyle suçlunun işlediği varsayılan suç vücuduna kazınarak , on iki saat acı çektirerek öldürülür. 

                  Sömürgeye yeni komutan tarafından davet edilen araştırmacı gezgin, bütün yetkileri tekelinde bulunduran subay ve mahkumun kısa sürede yaşadıklarını okurken çok korkunç bir kabus görür gibi oldum ya da çok kanlı bir film izlemiş gibi. Subay, gezginin sistemi onaylamadığını öğrenince şaşırtıcı bir karar alır.



                                    *Google'dan alıntı.



... ''Meseleyi anlatayım size. Burada, ceza sömürgesinde yargıçlık görevi bendedir. Gençliğime rağmen. Eski komutan zamanında da bütün ceza konularında ona yardımcı olurdum, bu aleti de en iyi ben bilirim. Benim esas aldığım şey şu: Suçtan şüphe edilmez. Başka mahkemeler bu esasa göre hareket edemezler, çünkü tek kişiden oluşmazlar ve onların da üzerinde başka mahkemeler vardır. Buradaysa durum böyle değil...''



... ''Yüzden fazla kişinin ölürken ağzında emdiği ve ısırdığı bu keçeyi insan tiksinmeden nasıl ağzına alabilir?''






Dinlemek isterseniz radyo tiyatrosu da var.




KIRMIZI KEDİ YAYINLARI

Çeviren: İlknur Özdemir
Beşinci Basım Mart 2016
55 Sayfa



2 yorum:

  1. Dönüşüm'ü çook beğenmiştim ama Milena'ya Mektuplar kitabını yarıda bıraktım :( Ceza Sömürgesi'ni aklıma not alıyorum :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Kafka; daha hic bir kitabini okumadim.. Nedenini bilemiyorum

    YanıtlaSil