#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 20: Sisli Hatıralar Rıhtımı || Hazel Gaynor

25 Şubat 2018 Pazar

Okudum Bitti- 20: Sisli Hatıralar Rıhtımı || Hazel Gaynor




            Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı Hazel Gaynor'dan Sisli Hatıralar Rıhtımı, Bir Titanic Hikâyesi.

            İrlanda'nın Mayo şehrinden Titanic ile Amerika'ya gitmek üzere yola çıkan on dört İrlandalı göçmenin yaşadıklarından esinlenerek yazılmış kitap. Titanic hakkında hiçbir kurgu okumamıştım. Kitapta her bölümün başında bulunan telsiz telgraf mesajları bulunuyor. Bunlar gerçek mesajlarmış. Titanic trajedisini akıllarımıza kazıyan elbette unutulmaz filmi. O yüzden kitabı okurken sanki her an bir köşeden Jack çıkacakmış ya da Rose 'u güneşlenirken görecekmişim gibi hissettim. Yıllar sonra gidilen o eski kasabada geziyormuş hissi verdi kitap bana. 

           İrlandalı Maggie Murphy, Titanic ile yola çıkan on dört kişiden biridir. Üstelik bu yolculuğa da mecbur kaldığı için çıkar. Arkasında kalbini bırakarak...  On yedi yaşındayken kazadan kurtulan şanslı azınlıktan olan Maggie 'nin hikayesini 1982 yılında büyük büyükannesi olduğun Grace'a anlattıklarıyla öğrenmeye başlıyoruz. Babasını kaybeden Grace'e  zor günlerinde verdiği kocaman bir hediye gibi olur bu hikâye. 

        Çok duygulandığım, şaşırtan bir son oldu. Severek okudum. Kitabı bitirdikten sonra da bir koşu film izledim. 




''Her dalga sesi bizi sevdiğiniz herkesten ve bildiğimiz her şeyden biraz daha uzaklaştırırken, geminin kıç tarafındaki beyaz korkuluklarda vatanımızın giderek solan görüntüsünü izledik.''


''Benim gibilere göre Titanic, muhteşem yatak odalarından ve diğer gemilere kıyasla daha hızlı gitmesini sağlayan kazan dairesinden ibaret değildir. Bana göre Titanic, gerçek insanlar, gerçek yaşamlar ve geleceğe dair gerçek umutlar demek. Ve bu, okyanusun derinliklerinde yok olmasını izlediğim şey...''


''Kathleen teyzemin her zaman dediği gibi 'en büyük hikayeleri zaman anlatır.' ''



ARKADYA YAYINLARI

Çeviren: Filiz Çakır
1. Baskı Ocak 2018
396 Sayfa


2 yorum:

  1. Severek okumuştum. Böyle bir son beklemiyordum inan.

    YanıtlaSil
  2. Filmi dediğin gibi zihnimize kazınmış ancak ben de herhangi bir kurgu okumadım facia ile ilgili. Kitabı sen beğendiysen mutlaka güzeldir, listeye eklemek gerek:)
    Bu arada pamuk şeker burnundan öperim senin güzel mırkkk:)

    YanıtlaSil