#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 133: Birini Pencere Kenarina Çiçek Koyacak Kadar Sevmek Lazım || Kemal Hamamcıoğlu

19 Ekim 2017 Perşembe

Okudum Bitti- 133: Birini Pencere Kenarina Çiçek Koyacak Kadar Sevmek Lazım || Kemal Hamamcıoğlu




                    Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı görür görmez heyecanlandıklarımdan. Kemal Hamamcıoğlu'nun harika paylaşımlarını İnstagram üzerinden bayılarak takip ediyordum. Şiirlerine, şiirsel metinlerine hayranım. Kitabın çıkacağını da duymamıştım, çıktığını görünce hemen sepete attım. Gelir gelmez de başladım. Küçük bir itiraf şiir kitabı sanıyordum.




           

                İnsan hiç tanımadığı, görmediği birinin tek bir fotoğrafına, bir gülüşüne aşık olabilir mi? De, da'yı doğru yerinden ayırabiliyor diye ona doğru çekilebilir mi? Yok olmaz diyemiyorum. Bazen virgüller bile gönül çelebiliyor. Çünkü aşk çok karmaşık bir şey. Kime, niye aşık olabileceğimizi bazen kestirmek zor oluyor, öyle değil mi ama? Aşk profesörü gibi konuştum sanki.
Neyse kitaba döneyim, ana karakterimiz, anlatıcımız sandığımın aksine bir kadın. Kitap beni daha başından iki kere ters köşe yaptı. :)




               
          Gelip geçici ilişkilerle gününü dolduran kahramanımız bir gün sosyal medyada gezinirken bir adamın gülüşüne, ellerine aşık olur. Karşılık da bulur, bulduğunu sanır. Yazma yeteneği de olan aşık insan, sarı bir deftere içindekileri döker. İşte o deftere dökülenler benim çok severek dinlediğim, okuduğum Kemal Hamamcıoğlu'nun şiirsel metinleri. Yani bir nevi o güzelliklerin nasıl ortaya çıktığının kurgulanmasıydı roman. Çok güzeldi. Satır aralarında kalbime dokunan bir sürü şey oldu. 




                Bu arada bizim Elvin kızımız da kitapta vardı. Tek gözlü Beyaz olarak. :) Çok uğraştım gel kızım senin gibi bir kedi kahraman da var, düzgün poz ver diye ama durmadı. Kitaptan hoşuma giden şeylerin bir kısmını paylaşıp şimdilik veda ediyoruz. Bol kitaplı günler.




''Kimse kimsenin boşluğunu doldurmaya yeltenmesin.''




''Zaman niye böyle?
Kendi istediği yerden bükülüyor, uzuyor, daralıyor, açılıyor. Kendi istediği yerde sönüyor. En güzel saniyeleri kısacık. Kalp aydınlandı mı, kalbe düşman. Kalp sevmeye kalktı mı, susuz. Bitik.''



''Her yerde seni arıyordum, demek istiyorum sana. Gözlerin çok güzel!
  Onun yerine sadece, 'Günaydın' diyorum sana.
  'Her yerde seni arıyordum' ve 'hiç bitmesin'i yazdı kalem tek bir günaydın'la...''



''Her şeyini teşhir eden ama hiçbir anısı olmayan ne çok insan var.''



''Hayat sürpriz konusunda kısır. Aşkın denklemi, otuzlarına gelince olasılıksız. Yaralana yaralana aşk dediklerinin önceki deneyimlerinin birebir aynısı olduğunu görmek demek hayat.''



''De,Da'yı doğru yerinden ayırıyor. Okuyor demek ki. De, da'yı doğru yerinden ayıran insanlara anında çekiliyorum.''



''Kendime verdiğim hiçbir sözü tutamıyorum. Diyetler iptal, yarınlar iptal, hayaller çok uzak.''



''Kimseyi sevmeyen, sevmekten ne anlasın.''



'' İsteyince birini mutlu etmek nasıl kolay. Birinin acısını hafifletmek, onu duymak isteyince çok kolay.''



''Her şeyden çok inanmaya ihtiyacım var.''



''Anne ben âşık oldum. Sevsin beni o da anne. Çok sevsin! Dinsin yalnızlığımın öfkesi. Hırçın kaybedişlerden yoruldum.''




''Çok mutsuzum... Kalbimde hiç geçmeyecek lekem var: Umut.''



''Bence bir çift çorap en güzel hediye. Ayakları hiç üşümesin diye... Yere bastıkça beni hatırlasın diye... Bir hatıramız olsun diye...''




''Bazen hiçbir şey yapmamak, bir şey yapmaktan daha etkili.''




''İnsan birinin varlığına ne kadar çabuk alışıyor. ''




''Sevenler, yüksek sesle sevişmeli. Duymalı dünya! Aşk var.''




''Hiçbir ilaç geçirmiyor anne kalp acısını.''





DOĞAN KİTAP

1. Baskı Eylül 2017
288 Sayfa




2 yorum:

  1. Kitabı görünce ben de hemen sepetime attım, ben de youtube videolarından tanıyorum Hamamcıoğlu'nu..
    Alıntılar ne hoş olmuş, artık daha sabırsızım, bir an önce gelsin kitap =)

    YanıtlaSil
  2. okumaliyim dedirtti sectikleriniz.hele de kendime verdigim hicbir sozu tutamiyorum kismi:)

    YanıtlaSil