#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti- 95: Hiç Kimse Buraya Senin Kadar Ait Değil || Miranda July'dan Öyküler

29 Temmuz 2017 Cumartesi

Okudum Bitti- 95: Hiç Kimse Buraya Senin Kadar Ait Değil || Miranda July'dan Öyküler






       Kitap seven herkese merhaba. Günün kitabı rengarenk, farklı kapaklarıyla gördüğümden beri okumak istediğim kitaplardan biri olan Hiç Kimse Buraya Senin Kadar Ait Değil. 

       Sırf iddiasız ama güzel kapaklar değil elbette okumak isteme sebebim. Miranda July bizzat kendisi.  Birinci Kötü Adam 'ı henüz okumadım ama öykü kitabıyla başlamak daha tatlı oldu. Ben zaten açken baklava yemeyi de severim. 

     Miranda July ile Ben, Sen ve Diğerleri ile tanışmıştım. Filmi izleyeli epey oldu ama çok güzeldi. Sakin ama derin. Tıpkı Miranda'nın güzelliği gibi. Miranda July bir meyve olsaydı bence çilek olurdu. Farklı, güzel, sevilen. Filmi izlerken bilmiyordum filmin yazarı, yönetmeni de kendisiymiş. 

       Öyküler de değişik, cesur. Öykü sever bünyeme doping gibi geldi. Güzeldi, çok güzeldi. Romanı da okumam şart oldu. 16 tane öykü içeren bu güzel kitabın istediğiniz rengini alıp okuyabilirsiniz. Sarı, yeşil ve turuncu kapaklıları da var. 




''İnsanlar, kendi boyutlarındaki insanlardan oluşan gruplarla takılmak eğilimindedirler, çünkü bu, insanın boyunu zorlamaz. İşin içinde romantik bir ilişki varsa durum değişir, boy farkı seksidir. Bu şu demektir: Senin için mesafeler aşmaya hazırım.''
*Ortak Avlu


''Bu kişi herkesçe sevilmek için tek şansını yok ettiği gerçeğine üzülüyor; bu kişi yatağa yatarken bu trajedinin ağırlığı yüreğine çöküyor. Ama rahatlatıcı bir yük bu, neredeyse insan kadar ağır. Bu kişi iç çekiyor. Bu kişinin gözleri kapanmaya başlıyor, bu kişi uyuyor.''
*Bu Kişi



''Arayışımızı bir fener gibi önümüzde tuttuk. Sevmememiz gereken insanları sevdik, sonra imkansız aşklarımızı unutmak için başkalarıyla evlendik ya da dünya denen kazana merhaba diye seslendik ve sonra daha kimse yanıtlayamadan kaçtık.''
*Romantizm



''Dünya diye düşündüğümüz her şey gerçekte başkalarının yaptığı işlerin sonucuydu. Kaldırımlardaki her çizgi, her bir tuzlu kraker...''

''Eve giden uzun yolda ikimiz de konuşmadık. Tek kişinin tuttuğu iplerle bağlanmış, ayrı yönlere giden iki uçurtma gibiydik.''
*Hiçbir Şeye İhtiyaç Duymayan Bir Şey



''Harika bir şeyi gerçek bir şey için bırakmak ne büyük hata.''
*2003'te Sevişmek



''Dizlerim büküldü, yere çöktüm. İngilizce ağladım, Fransızca ağladım, tüm dillerde ağladım, çünkü gözyaşları dünyanın her yerinde aynıdır. Esperanto.''
*On Gerçek



EVEREST YAYINLARI

Çeviren: İnci Asena
1. Baskı Temmuz 2017
176 Sayfa



2 yorum:

  1. "Ben zaten açken baklava yemeyi de severim." ehehe
    Bahsettiğiniz uyarlamayı listeme alıyorum, merak ettim.

    YanıtlaSil
  2. şuan okuyorum kitaptaki güzellikleri sayende farkettim bilmiyorum yazını oukmadan önce kitap hakkında pek ümitli deyildim kitabı mutsuz insanlar ve cinsellik olarak görüyordum. biraz midemi bulandırdı ilk hikayeler 60 -70 sayfa okudum umarim daha iyi olur

    YanıtlaSil