#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti - 5 : Sol Ayağım || Christy Brown

21 Ocak 2017 Cumartesi

Okudum Bitti - 5 : Sol Ayağım || Christy Brown





                  Herkese merhaba. Bu gecenin konuğu , çok uzun süredir okurken çok üzüleceğimi düşündüğüm için ertelediğim Sol Ayağım kitabı. Haliyle filmi de izlemedim, henüz. :) Uyumadan önce devam kitabı olan Her Gün Hüzün 'e başlayacağım. Yakında buralarda olur o da. Umarım... 


                  Doğuştan beyin felci olan ve sol ayağından başka yerini hareket ettiremeyen Christy Brown 'un gerçek yaşam öyküsü bu kitap. Gerçek bir başarı, azim öyküsü. Pes etmemenin, mücadelenin önemini olanca sadeliğiyle, basit ama etkili anlatan bir kitap. Bir kadının, bir annenin neleri değiştirebileceğinin öyküsü de en çok. Hüzünle, boğazım düğümlenerek, gözlerim dolu dolu okudum. Hem Christy Brown'un  hem de annesinin başardıklarını hayranlıkla , geç kalmış olarak da olsa öğrenmiş oldum. 


                Her yaştan insanın okuyabileceği gibi. Zaten kapakta da kocaman yazdığı gibi M.E.B. 100 Temel Eser 'den. Bölüm bölüm anlatılmış, punto da güzel. Sayfa sayısı da çok değil. Sıkılmadan okudum. 






... Başarmıştım! Zihnime, kendini ifade etme şansını verecek olan şey başlamıştı. Evet, dudaklarımla konuşamıyordum ama şimdi sözlerden daha kalıcı şeylerle konuşacaktım; yazılı sözcüklerle.



... Zaman geçtikçe sol ayağıma daha fazla bağlanmaya başladım. O, temel iletişim aracımdı; ailemin beni anlamasını sağlıyordu. Yavaş yavaş benim için vazgeçilmez oldu. Onunla evdeki diğer kişilerle aramdaki engellerin bazılarını kırmayı öğrendim. Sol ayağım, içinde bulunduğum hapishane kapısının tek anahtarıydı.



... Artık çocuk olmadığımı biliyordum ama 'yetişkin' de değildim. Çocukluğun  neşeli umursamazlığı ve yetişkinliğin acısı ve hayal kırıklığı arasında asılı kalmıştım.



... Asla diğer insanlar gibi olamayacaksam, en azından kendim gibi olacaktım ve kendim gibi olmak için elimden geleni yapacaktım.





NEMESİS KİTAP

Çeviren: Filiz Kahraman
3. Baskı Aralık 2013
189 Sayfa

                   

                 

2 yorum:

  1. Bu kitabı hocalarımızın önerisiyle yıllar önce okumuş ve çok beğenmiştim.Sanırım filmi de var.

    YanıtlaSil