#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Mimler ( Saklama Kabı & Kitap Eylemi )

30 Temmuz 2014 Çarşamba

Mimler ( Saklama Kabı & Kitap Eylemi )






                     


                    Sevgili Eren ( Saklama Kabı)  video çekmeye başladı  (bakınız ),(izlemediyseniz şiddetle tavsiye ederim , Kitap Aşığı ve Reading Lady 'den sonra bir de erkek yorumcumuz oldu , ben de büyük bir keyifle izliyorum.) Son videolarından birinde beni de mimlemişti ama hem tembel , hem migrenli hem de bayram telaşı içerisinde olduğum için yazamamıştım. Tuğçe benden hızlı davranıp , hemen cevaplamış. Böylece beni soruları yazma derdinden de kurtardığı için kocaman teşekkürler ve öpücükler. Onun cevaplarını okumak için : Maria Puder Ölmedi


  Şimdi arakladığım sorulara ve cevaplarıma gelelim ;





Ne sıklıkla kitap okursun?
                           
                                                  Her gün mutlaka birkaç sayfa da olsa okumaya özen gösteriyorum. Özellikle gece okumadan uyuyamıyorum zaten , bu seneye kadar futbol maçlarını sıkı bir tutkuyla takip ediyordum , bu sene kendime verdiğim bir söz ( bir iddia diyelim ya da ) yüzünden onu da es geçtim. Dizi zaten , çok nadiren izlerim. Arada bir film , canım sıkkınsa Türk filmi izlerim , yani televizyonla da pek aram yok , yarışmaları annemle keyifle izliyoruz. Onun dışında zaten evde olduğum ve vaktim epey bol olduğu için hunharca okuyorum , okumaya çalışıyorum :)




En sevdiğiniz yazarlar?

O kadar çok ki. İlk aklıma gelenler : Egdar Allan Poe , George Orwell , Stefan Zweig , Charles Bukowski ...  İlginç olacak ama Sevil Atasoy. Çocukluğumdan beri benim için özel olan Peyami Safa , artık şiir de sevdiğim için Nazım Hikmet , Necib Mahfuz , Mina Urgan , Ahmet Ümit , Neil Gaiman.  



En beğendiğin kitaplar?

Yine aynı şekilde aklıma ilk gelenlerden birkaç örnek vereceğim.
Kelebek - Henri Charriere
Bin Dokuz Yüz Seksen Dört - George Orwell
Biz  Yengeni Zamyatin
Edgar Allan Poe - Bütün Hikayeleri <3
Babil'de Ölüm İsanbul'da Aşk - İskender Pala
İçeriden Ölmek - Robert Silverberg

Son zamanlarda ise
Gece Tayyarede Açıkta - Orhan Bahtiyar
Piri Reis 'in Sırrı - Cenk Kayakuş



Bugüne kadar en beğendiğin kitap serisi?

Zamanında Metal Fırtına kitabını ve çeşitli devamlarını severek okumuştum , hey gidi günler.
Açlık Oyunları da en son tamamını bitirdiğim sevdiğim serilerden. 
Kesin çok sevdiğim ama aklıma gelmeyen bir seri var ama ne ? :) 
Yavuz Bahadıroğlu 'nun da Yavuz Sultan Selim 'i anlattığı 3 kitaplık serinin de ilk ikisini çok sevdim.







Daha çok hangi tarz okumaktan hoşlanırsın?

Hiç belli olmaz. Kişisel gelişim kitaplarını nadiren , fazla erotik kitapları da yok denecek kadar az okurum , onun dışında kısıtlama koymuyorum kendime.



En son hangi kitabı okudun?

Bir önceki yazımda yorumu olan İdeon Tanrıların Yolu - Orhan Bahtiyar.



Şu anda hangi kitabı okuyorsun?

Üç , beş kitabı eş zamanlı okuduğum için yarım ve bitmek üzere olan kitaplarım da var.
Sicilya'da Bir aşk Hikayesi
Decameron
Oscar Wilde Bütün Hikayeleri ve Masalları




Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsun? Yeterli mi?

Hımmm , ben seviyorum. Özellikle içlerinden çok sevdiklerim , fikir ve tarz olarak kendime yakın bulduklarım var. Onun haricinde yorumlarını sevdiklerim de var. Yani bence iyi ki varlar. Yeterlilik tartışılır , daha çok ses ,daha farklı sesler de olsun. 

Olsun da bazen bazı insanların saçma sapan yorumları , haddini aşan eleştirileri insanı soğutabiliyor. Hem başkalarını hem de kendimizi eleştirirken daha  yapıcı olmalıyız bence. Kimseyi kırarak bir yere varılmaz. 





Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?

Çok şey ifade ediyor. Kitap okumak ve diğer şeyler olarak ayrılıyor hayatım desem yeterli olur mu ? Olmazsa olmaz. Okumazsam eksik kalır bir şeyler yani. Aşk gibi bir şey okumak , ama riskli değil o kadar. 






Ve mim yazımızın devamı Eren 'in de Tuğçe 'nin de cevapladığı Yorummbaz 'ın sorularında. (üstüme alınıyorum hemen ve cevaplıyorum )




Senaryo 1- Kitapçıda kitap seçtiğinizi düşünün,bir anda bir zombi saldırısıyla karşılaşıyorsunuz ! Etrafınız oradan oraya koşuşan insanlarla dolu,karşılık verebileceğiniz bir silahınız ya da sığınabileceğiniz bir yer yok.Tam o sırada kitapçının sahibi bir duyuruda bulunuyor. Bu zombilerin tek zayıf noktası herkesin bayıldığı ama sizin nefret ettiğiniz bir kitaplar. O yüzden size bunu yaşatan bir kitabı seçmeniz gerek.


Çok detaylı düşünüp , beynimi yormadan direkt öncelikle elime geçen Elif Şafak kitaplarıyla başlayabilirim. Yetmezse Canan Tan var.



Senaryo 2: Bir kuaföre gittiniz ve saçınızı yaptırdınız. Blendax reklamındaki abladan bile güzel ,hacimli saçlarınız var. Derken deli gibi bir yağmur bastırıyor, şiddetleniyor,şiddetleniyor ! Kendinizi korumak için hangi ''devam kitabını'' feda ederdiniz ?

Yerdeniz 'i tek kitap halinde değil de parça parça aldım ve Yerdeniz Öyküleri sararmış halde geldi , iade edebileceğim bir dönem olmadığı için öylece kaldı , sinirimden dolayı onu seçeyim.



Senaryo 3: Edebiyat dersinde hocanız klasiklerin ne kadar önemli olduğundan,dünyayı nasıl değiştirdiğinden bahsediyor. Ama siz bu konuşmaya katlanamıyorsunuz ve hayatınızda okuduğunuz en tiksinç klasiği hocanızın kafasına fırlatıp,gururla bunun nedenlerini açıklıyorsunuz.

Bu çok zor oldu. Çevirisi iyi olup da okuduğuma pişman olduğum klasik olmadı. Uzun zamandır yeniden okumak istediğim Karamazov Kardeşler 'i iğrenç bir çevirisiyle denediğim için , hocanın değil de yayıncının ya da çevirmeninin kafasına atabilirim.


Senaryo 4 : Küresel ısınmanın dünyanın anasını ağlattığı bir dünya düşünün.İnanılmaz sıcak ya da inanılmaz soğuk hava koşullarıyla yaşıyorsunuz. Eskimo ceketinizi giyip ısınmak için gayret ediyorsunuz. Isınmak için hangi kitabınızı yakardınız ?

Meleklerle Yaşamak 




Şimdi de sıra geldi Kitap Eylemi 'nin sorularına. Onun cevaplarını okumak için tık tık



1-Kitaplığımızdaki En İlginç Kitap İsimleri Hangileridir?

Oturduğum yerden düşünce gücüyle cevap yazacağım.

Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek - Ayfer Tunç
Kaptan Yemeğe Çıktı ve Tayfalar Gemiyi Ele Geçirdi - Charles Bukowski
Filler Çapraz Gider - Altay Öktem
Bir Dinozorun Anıları - Mina Urgan
Caligula Saralı Cumhur - Yalçın Küçük
İmkansızın Şarkısı - Haruki Murakami



2-2014 Yılı başından bu yana kaç kitap okudunuz?

95



3-2014 yılı için , bu yılın kitabı dediğiniz kitap hangisidir?

   Tek bir kitap seçemiyorum , yıl sonunda beyin fırtınası yapsam da söylesem olmaz mı ?


4-2014 yılında ilk defa okudum dediğiniz yazar hangisidir?

          O da çok. J.K. Rowling  , David Kessler , Orhan Bahtiyar , Meral Kır ( sonlardan birer örnek. ) Yeni yazarlar kşfetmeyi çok seviyorum.


5-2014 yılı için okuma hedefiniz?
    100 -125 arası kararsız kalıp son 2-3 senedir 100 diyorum. Geçersem sevinirim diye az tutuyorum. :))


6-Kitap okumak tamam da en az onun kadar sevdiğiniz diğer etkinliğiniz?

 Uyumak etkinlik sayılsaydı keşke :) Müzik dinlemek , yukarıda da söylediğim gibi ruh halime göre güzel bir korku filmi izlemek ya da Yeşilçam 'da hüzne boğulmak. Sırf gözüm gönlüm açılsın diye Jason Statham filmi de izleyebilirim , bir adam aynı anda hem bu kadar çirkin hem bu kadar sexy olabilir mi sorusuna cevaptır kendisi. Gerçi annem ısrarla Sylvester Stallone için seninki çıktı yine dese de... 


7-Diğer etkinliği sevme nedeniniz?
Sanırım yeterli açıklama yapmışım , bir önceki şıkta :)



8-Blog okurlarından istek, rica, dilek ve temennileriniz?

            Ben de Eylem 'e katılıyorum , yazın arada bir yorum da yalnız hissetmeyelim şekerler.



                   Soru eklemem lazım , düşünüyorum....

   Mesela ;


1. En son hangi kitabı aldınız ?
Ben : D&R indirimden şunları almıştım. 

2. Aldığınız en pahalı kitap hangisiydi ?
Sanırım Edgar Allan Poe 'nun bütün hikayelerinin tek ciltte toplndığı İthaki baskısı ama değer.





        Bu upuzun yazıyı sonuna kadar okuduysanız , helal olsun size. Çok teşekkürler. Mutlu günler. Bu mimleri okuyup , bu sıcakta yapmak isteyen herkesi mimliyorum ve öpüyorum :) Yazarsanız buraya da link atın ki ben de okuyayım :)



2 yorum: