#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti - 41 : Kağıt Kız || Guillaume Musso

17 Nisan 2014 Perşembe

Okudum Bitti - 41 : Kağıt Kız || Guillaume Musso



Doğan Kitap



                                                       Orta şeker , fantastik bir kitap okuyacağım diye elime aldım ve daha ilk dakikadan şaşırdım. Yazarın anlatımı , kurgu , çeviri sorunsuzdu. Oldukça keyifli bir kitaptı. Aynı anda üç , beş hatta daha fazla kitabı dönüşümlü okumayı seviyorum ama Kağıt Kız 'a torpil yaptım. Başladım ve bitirdim. Hem merak uyandırıcı , hem duygu yüklü , hem de şaşırtıcıydı. Kısaca çok beğendim :) 


                                              Melekler Üçlemesi 'nin yazarı Tom Boyd , kitapları sayesinde dünya çapında ün yapmış , hatırı sayılır servet elde etmiştir ama arkadaşı ve işlerini yürüten Milo sayesinde maddi yokoluşun eşiğindedir , hayatının aşkı olarak gördüğü sevgilisinden ayrılması aynı zamana denk gelince yazma yeteneğini ,isteğini kaybeder. Ama yaptığı anlaşmalara göre son kitabı teslim etmesi gereken tarihte geçmiştir. Yazması gerekir ama yazamaz. Böyle bir çıkmazdayken Billie hayatına düşer, gerçekten düşer, kitabındaki karakter olduğunu söyler. Bundan sonra ikisinin de hayatı için önemli olduğunu düşündükleri bir anlaşma yaparlar. Bundan sonrası temposu düşmeyen , sırlarla dolu , çok keyifli olaylar yumağına dönüşür. 

                                           Milo, Carole ve Tom 'un arkadaşlıklarını okumak ayrı bir zevkti. Karakterleri çok güzel anlatmış yazarımız hepsini çok sevdim.  Ayrıca bölüm başlarında çok keyifli alıntılar da vardı.Yazarın diğer kitaplarını da okumayı düşünüyorum. :)



“Fırtınalı bir gecenin ortasında,sırılsıklam ve çırılçıplak,terasımda belirdi.
- Nereden çıktınız siz?
- Düştüm.
- Nereden düştünüz?
- Kitabınızdan düştüm. Hikayenizden düştüm yani!”




...'Sonuçta bir kitap nedir Milo ? Basit harflerin belli bir sırayla kağıdın üzerine sıralanmasıdır.Bir hikayeyi var etmek için ona notka koymak yeterli değildir.Çekmecelerimde el yazısıyla yazmaya başladığım birkaç hikaye var; kimse okumadığı için , onları ölü hikayeler olarak görüyorum.Bir kitap sadece okurla vücut bulur.Karekterlerin yaşam bulduğu bu hayali dünyayı yaratan imgeleri bir araya getirerek kitabı var eden , okurlardır.''




... Bazen bir kadın bir enkazla karşılaşır ve onu sağlam bir erkeğe çevirmeye karar verir. Bazen başarır. Bazen bir kadın sağlam bir erkekle karşılaşır ve onu bir enkaza çevirmeye karar verir. Her zaman başarır.

                                                                                     - Cesare Pavese


... Uzun süreden beri, yaratıcılık ile ruhsal hastalık arasındaki zayıf bağlantılara hayrandım. Camille Claudel, Maupassant, Nerval, Arthaud neredeyse deliliğin pençesine düşmüşlerdi. Virginia Woolf kendini ırmakta boğmuş; Cesare Pavese bir otel odasında ilaç içerek hayatına son vermiş ; Nicolas de Stael kendini camdan aşağı atmış ; John Kennedy Toole egzoz borusunu arabasının içine bağlamıştı... Öte yandan Hemingway, bir tüfekle yüzünü havaya uçurmuştu. Aynı şekilde Kurt Cobain , kafasına sıktığı bir kurşunla, Seattle yakınlarında solgun bir gece yarısı, hayata elveda demişti - hayali çocukluk arkadaşına karalanmış bir notla : '' Yanıp yok olmak, sönüp gitmekten iyidir.''



... Kimi sanatçılar yeterince umutsuz değillerse, yaratıcı olmak için kederlenmek zorundadır. Diğerleriyse acılarını veya eğilimlerini bir kıvılcım olarak kullanırlar. Frank Sinatra I 'm a Fool To Want You parçasını Ava Gardner 'la ayrıldıktan sonra bestelemişti. Apollinaire Mirabeau Köprüsü adlı şiirini Marie Laurencib 'den ayrıldıktan sonra yazmıştı. Stephen King Medyum 'u alkolün ve uyuşturucunun etkisş altında yazdığını söylerdi.



... - Özel hayat önemlidir ! Asla bir kitabın kapağını açmadığınızı biliyorum, ama olur da yaparsanız Soljenitsin 'e bir göz atın. Çok doğru bir şey yazmıştır: ''Özgürlüğümüz, başkalarının bilmediği şeyin üzerine inşa edilir.''


... - İlişkiler yaşanır ve biter, hayat bu. Bir sabah, nedenini bilmeden ayrılırız. Başımın üzerinde bu Demokles'in  kılıcı varken her şeyi karşımdakine veremem. Hayatımı duygular üzerine kurmak istemiyorum, çünkü duygular değişir. Kırılgan ve belirsizdirler.  Duygulara derinden inanırsın, ama hepsi de uçuşan bir eteğe ve gönül çelen bir gülümsemeye bağlıdır. Müzik yapıyorum, çünkü müzik hayatımdan hiçbir zaman çıkmayacak. Kitapları severim, çünkü her zaman oradadırlar. Öte yandan... birbirlerini hayatları boyunca seven insanlar tanımıyorum. - Aurore






                                                      DOĞAN KİTAP

                                                   Çeviren: Gülçin Şahin
                                                  
                                                   1. Baskı Nisan 2011

                                                           310 Sayfa 


                                        Satın Almak İçin : Kitap Sihirbazı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder