#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Okudum Bitti - 12 : Uzak Ülke || Nancy Grossman

29 Ocak 2014 Çarşamba

Okudum Bitti - 12 : Uzak Ülke || Nancy Grossman


Parodi Yayınları


                                Tanıtımını burada paylaştığım kitabın yorumuyla sizlerleyim.  Aynı anda 3-5 hatta daha fazla kitabı dönüşümlü okumayı seviyorum , şu anda 6 tane yarım kitabım var. Uzak Ülke ' ye de yedinci kitap olarak başladım ama bir çırpıda bitiverdi. Gerek konunun bana ilginç gelmesi , gerekse göz yormayan puntosunun bunda etkisi çok.


                               Eliza , Iowa ' da yaşayan Amish topluluğuna mensup bir kız. 16 yaşına geldiğinde  -onlar bu döneme Rumspringa diyorlar - kendi geleneklerine uygun olarak vaftiz edilmeden , seçimlerini rahat yapabilmesi için kısa bir özgürlük dönemi yaşamaya başlamak üzeredir ama annesinin özgürlük anlayışıyla Eliza ' nın hayalleri pek birbirine uymaz.  Eliza ve ailesi belirli günlerde ' İngiliz ' dedikleri yabancıları , bir nevi tur gibi evlerinde ağırlayıp , onlara yemek, tatlı servisi yapıp , sorularını cevaplandırıyorlar.  İşte yine böyle bir günün ertesinde konuklarından birinden , Rachel 'den bakıcılık teklifi alır. Bu Rumspringa dönemini evinden uzak ve özgür geçirmesi için şahane bir fırsattır ama annesini razı etmesi epey zor olur.  


                               Bu zor kararın ardından , Rachel ve Sam 'in çocukları Ben ve Janie ' ye yaz boyunca , anneleri tezi üzerinde çalışırken bakabilmek için hayallarindeki ' Uzak Ülke ' ye gider.  Bundan sonrası okurken şaşıracağınız Amish gelenekleriyle , dış dünya arasındaki farkları keşfedip , yeni deneyimlere yelken açmasıyla devam eder , bazen hoş bazen kötü sürprizlerle. 


                             Okurken keyif aldığım , bazen duygulandığım hoş bir kitaptı.  Eliza 'nın iki dünya arasında seçimini yaparken neler yaşadığını , neler hissettiğini ve neyi tercih ettiğini okumak isterseniz , durmayın .Bu arada kitap , yazarımızın bir Amish kızla tanışmasıyla yazılmaya başlanmış.





... Her şeyden önce , hiçbir zaman benim olmamış bir şeyi özlemenin nasıl mümkün olduğunu bilmiyordum. Annemin anlattığı şeyleri dinlerken, aniden içimdeki o derin boşluğun farkına vardım. Hayatımda hiç görmediğim bir dünyanın özlemini çekiyormuşum da haberim yokmuş.




... Bayan Aster küçük bir kahkaha attı. '' İtiraf etmem gerekirse biraz tuhaf hissediyorum. Sanki tatile gidip oradan bir şey çalmışım gibi geliyor. ''
    '' Beni çalmıyorsunuz. Daha çok şöyle diyebiliriz. Beni ödünç alıyorsunuz. '' 
    '' Söyle o zaman Eliza , ödünç alınmak konusunda ne hissediyorsun? ''
   Cevaplamadan  önce bir süre enine boyuna bu soruyu düşündüm. ' Küçüklüğümden beri hep şu komik duyguyu hissetmişimdir. Sanki ben küçücük bir dünyadayım ama bir de benim göremediğim bu küçük dünyamı çevreleyen başka büyük bir dünya var. İşte sonunda o büyük dünyaya girmeme izin veriliyor. ''



... '' Yalnıza bir hafta zamanım kalmıştı , sonra Bayan Aster 'ın arabasına binecek ve buradan uzaklaşacaktım. İşte yalnıza bir hafta sonra orada , Uzak  Ülke 'de olacaktım. ''



... Josh başını iki yana salladı. '' Sen nerede yaşıyorsun , bu anlattıkların ütopya gibi , mükemmel bir dünya ütopyası. ''
  '' Pek değil. Bizim de kendimize göre sorunlarımız var. ''
  '' Ama onları birlikte çözüyorsunuz. Ben herkesin bireysel olduğu bir yerde yaşıyorum , sense bir toplumda yaşıyorsun. ''



... ''Zaman çok çabuk geçti , anne. ''
    '' Evet , güzel zamanlar hep hızlı geçer , Eliza . ''


... Buradan gidersem neyi özleyeceğimi düşündüğümde , televizyon , filmler ya da bilgisayar aklıma gelmedi. İlk düşündüğüm Bethy teyze ve John amca oldu. Sonra Rachel ve ailesi ve tabii ki Josh.
     Neyi seçersem seçeyim sonunda birilerini hoşça kal demek vardı. Her yanımı saran melankolinin eşliğinde uyumaya gittim.







                                                        PARODİ YAYINLARI

                                                   Çeviren : Songül Doğru Getir
                                                               Ocak 2014 
                                                                 430 Sayfa

                                                 Satın Almak İçin : Kitap Sihirbazı



                                                          Bol kitaplı günler...
                                          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder