#subscribebox{background:#576269;padding:20px;font-family:'PT Sans',sans-serif;} .widget_follow_subscribe .widget-detail{padding:36px 30px 40px} #subscribebox p{color:#fff;font-size:15px;text-align:center;font-weight:700} .follow-subscribe-social{margin:0 0 15px;padding:0 0 14px;border-bottom:#858585 solid 1px} .follow-subscribe-social ul{list-style:none;margin:0;padding:0;text-align:center} .follow-subscribe-social ul li{display:inline;margin:0 15px 0 0;border-bottom:none} .follow-subscribe-social ul li:last-child{margin:0} .follow-subscribe-social ul li a{font-size:17px;color:#cacaca;-webkit-transition:color .2s ease-in-out;-moz-transition:color .2s ease-in-out;-ms-transition:color .2s ease-in-out;-o-transition:color .2s ease-in-out;transition:color .2s ease-in-out} .follow-subscribe-social ul li a:hover{color:#fff} form.subscribe{margin-top:-7px} form.subscribe input{display:block;width:100%} .subscribe-email{height:45px;border:none;margin:0 0 10px;font-size:.928571em;background-color:rgba(255,255,255,0.2);text-align:center;color:#fff} .subscribe-email:focus{outline:0} form.subscribe .placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-ms-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input::-webkit-input-placeholder{color:#cacaca} form.subscribe input:-moz-placeholder{color:#fafafa} form.subscribe input::-moz-placeholder{color:#fafafa} .subscribe-button{height:45px;font-weight:700;font-size:16px;color:#fff;text-transform:uppercase;border:none;background-color:#e06666;-webkit-transition:background-color .2s ease-in-out;-moz-transition:background-color .2s ease-in-out;-ms-transition:background-color .2s ease-in-out;-o-transition:background-color .2s ease-in-out;transition:background-color .2s ease-in-out} .subscribe-button:hover{background-color:#29aae1} .subscribe-button:focus{outline:0} .creadit a{color: #A7A6A6; float: right; font-size: 8px;} Kitaplarım ve Ben : Kitap Blogu : Hayatımın En Büyük Pişmanlığı ve En derin Vicdan Azabım...

24 Mayıs 2013 Cuma

Hayatımın En Büyük Pişmanlığı ve En derin Vicdan Azabım...



Bu yazıyı yazmama Sevgili Ayşım 'ın facebook'tan attığı bir mesaj sebep oldu.

Önce o mesajın içerdiği haberin detaylarına bakmak isterseniz buradan Hürriyet' e uğrayabilirsiniz.

Haberin başlığı ; 

             Emanet köpeklere dayaklı eğitim



                                 İmza ve şikayet dilekçesi oluşturmak için Ayşım 'ın gönderdiği linke  ( buyrun buradan ) tıkladım , detayları okurken kelimenin tam anlamıyla şok oldum. Benzer bir durumla karşı karşıya kaldığımız için çok çok üzüldüm. Ama şahsın ismini görünce daha büyük bir şok yaşadım. Aynı isim.


                                                
                                           

                                    Olayın başlamasına sebep bu iki şeker şey. Geçici isimleri : Fındık ve Fıstık. Anneleri 6-7 yavru yapmış , açlıktan ölecek kadar zayıf ve bakımsız bir sokak köpeğiydi. Bu yavrucuklar o zaman geçici olarak çalıştığım yerde yaşam mücadelesi veriyorlardı , diğer kardeşlerinin bir kısmı öldü , bir kısmı sahiplenildi , bir kısmı kayboldu :( Bu iki masumcuk kalmıştı. Belediye sahipsiz hayvanları topluyordu ve o zaman giden hayvandan haber alınmıyordu :( Ben de dayanamadım sonbahar sonu gibiydi , bu şekerleri eve getirdim. Önce bahçede çitli bir köşe yaptım, klübe yaptırdım , idare ederiz bir süre dedim. Baktım olmuyor , havalar iyice soğudu ( Not bu fotoğraf epeyce büyümüş halleri ) anneme yalvar yakar eve aldım . Banyoda arada bakarım , sessleri bile çıkmaz dedim. O zaman nerde Melik Bey gibi iyi veteriner ( Ayvalık Hayat Veteriner Kliniği ) damlalarını vs. taksi bulup götürüp halettirdik. ( her taksici kabul etmez hayvanı arabasına)
Neyse uzattım , bizim Apaçi ( bakınız ik foto. ) kıskançlıktan ne yapacağını şaşırdı. Evde yapmadığı şeyleri yapmaya başladı , ufak çaplı hırsızlıklar, eşyalara zarar verme , olmadık yerlere çiş yapma gibi. Neyse kış sonuna doğru yavrucuklarımızı sahipenecek bahçeli evde oturan çok iyi insanlar buldum çok şükür ki ama bizim oğlanın davranışları düzelmedi. Gelen giden insanlara hırlamaya , agresif olmaya başladı. O zaman bir köpek sahibi de bana köpeğini İzmir 'de olan bir eğitim çiftliğine gönderdiğini çok çok memnun kaldıklarını söyledi ben salak da o gazla , konu komşu en ufak bir havlamayla dayanır şikayete, aradım taradım , İzmir'de gelip teslim alacak yer bulamadım. Antalya 'da buldum. ( VIP KENNEL yazıyor faturalarında hala saklıyorum ) Telefonda uzun uzun konuştuk derdimi anlattım. O kolay , Basit ilk eğitim dediler. Sanki evet dövüyoruz diyeceklermiş gibi de sordum hayır biz ödüllendirmeye eğitiyoruz , Falanca ünlünün , filanca zenginin köpeklerine bile hem eğitim hem pansiyon hizmeti veriyoruz dediler.



                                      Antalya 'dan gelip oğluşumu teslim aldılar. ( 2008 yılıydı - 700 ya da 750 tl ücret ) 25 günde ayıyı bile eğitiriz dediler. Benim oğluşum zor bir hayvan dedim , biz ne zorlar gördük dediler . 25 gün , 30 oldu, 35 oldu yok. Arıyorum eğitim biraz uzadı diyorlar. Bu arada isterseniz canlı olarak izleyebilirsiniz dediler. Ben saf da sandım ki istediğim saat verecekleri linkten izleyeceğim. Aradığım zaman msn üzerinden kucaklayıp al  diye sessiz görüntü gösterdiler. 40. gün getirdiler. Pislik içinde , o güzelim bembeyaz tüyler , griden siyaha dönmüş ,keçelenmiş. Zayıflamış. Neyse dedim. Adamlar gittiler , biz yine taksilerle veterinere koştuk. Yıkandı , traşı yapıldı. Eve bir geldik, bütün kasık bölgesi , karnının iç tarafları morluk içerisinde. ( bunları yazarken bile gözyaşlarıma engel olamıyorum inanın ) Aradım , bağırdım çağırdım neymiş : Köpekler birbiriyle oynarken , şakalaşırken yapmışlarmış...mış.mışş...


                                 % 100 para iade garantili dediler ve sizi şikayet edeceğim dedim. Parası , eğitimin kalitesizliği için değil , gösterilen şiddet için. Bir kaç yerde denedim şansımı. Bir sonç alamadım. Bari telefonla rahatsız edeyim edim , açmadılar. 



       İşte böyle koskoca 5  yıl geçmiş. Apaçi'nin gözlerine bakıp , o derin , karşılıksız sevgiyi gördükçe , Yaşattıklarım için pişmanlıktan, vicdan azabından ölüyorum.  Üstelik eğitimden öncesinden daha beter , insanlara düşman. İlk başlarda insanlardan , özellikle erkeklerden ve açık renk arabalardan çok korkarken zamanla saldırganlığı arttı. Eve misafir geldiği zaman mecburen başka odalarda kalıyor ve yalnız kalmaya haa korkuyor.


                  Apaçi , kedileri bile sırtında yatıracak kadar kocaman yürekli , sevgi dolu bir köpekken , ben bu ve benzeri sapıklıkları yapanlarla aynı dünyada yaşıyor olmaktan utanıyorum.



29 yorum:

  1. Sakın kendini suçlama. Sen ona daha iyi bir hayat sunabilmek için böyle bir şey denedin. Sonucunun bu olacağını bilemezdin. Okurken aklıma gelen ilk şey onları dava etmek değildi. O şerefsizleri gidip bir güzel dövmek istedim.

    Aslında bunu her yerde duyurmak gerekiyor. Belediyeye çok sayıda şikayet giderse bir şeyler yapabilirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler moral verdin canım , inş. Hakettiklerini bulurlar.

      Sil
  2. Ne kadar iyi niyetle yola çıkmışsın aslında. Bir çok insanın çocuğunun eğitimi için bile vermeyeceği bir mebla da ödemişsin. Çok şaşırdım yazını görünce. Böyle eğitim merkezlerinde bu denli şiddet....Akıl alır değil....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman malesef blog yazmıyordum ama birkaç yerde şikayetimi yazdım ama pek ses getirmedi , malesef hasarı psikolojik de olsa kalıcı oldu köpeğimizde , insan düşmanı oldu. Allah'a havale ediyorum .

      Sil
  3. Ben bu yazını okuyamadım arkadaşım.. İçim çok çok kötü oldu.. vicdan azabı çekecek olan sen değilsin bu canlara bu kötülüğü yapanlar. Onları öbür dünyada çok çok büyük bir azap bekliyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o insanlarda azabını çekecek vicdan olsa... Kaç sene geçmiş aynı şeyler. İNş. bu defa hakettiklerini bulurlar ablacığım.

      Sil
  4. sen onun daha iyi olmasını istemişsin nerden bilecektin bu insanların böyle şerefsiz pislik insanlar olacağını ben hayatta dayanamam hayvanlara yapılan zulmler geçenlerde haberlerde izlerken çok kötü oldum gözlerimden yaşlar süzüldü köpeğin sevgiyle düzelir kendine gelir merak etme bu belki çok zaman alır ama yinede bir şekilde sevginin gücü onu düzeltir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, biz buna da şükrediyoruz , artık pek düzeleceğini ummuyoruz , 5 küsür sene geçti.

      Sil
  5. Oradakiler düşünmüyor ki onlar bizim çocuklarımız gibi,onların önce bu düşünceyi anlamaları lazım.Bizim kedimiz hastalandığında annem bizden bile daha fazla üstüne düşüyor bakıma muhtaç olduğu için,gece yataktan kalkıp kontrol ediyor.Biz bu kadar önemserken eğitim verdiğini söyleyen bir yerin onlara bu şekilde davranıyor olması çok acı.Umarım o yer bir an önce kapatılır!! imzamı attım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Haklısın. Bizim de 2 kediciğimiz 1 köpeğimizvar , onların ihtiyaçları herzaman öncelikli, yeri geliyor kendimizden kısıp onların bakımlarına ayırıyoruz , ama olması gereken bu zaten. Keşke herkes insan olabilse...

      Sil
  6. üzülme cnm. insanlar o kadar yalancı ve dolandırıcı ki. içini bilemiyosun dışından. inşallah cezalarını bulacak bu pislikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım.Hem bu dünyada bulsunlar hem öbür dünyada.

      Sil
  7. Ben çok üzüldüm, kıyamam ona...

    YanıtlaSil
  8. Arkadaşım çok fena oldum:(o haberi ben de gazetelerin internet sitelerinde gördüm, videosu vardı tıklamadım, KORKUDAN tıklamıyorum bu tür videoları asla, nasıl vicdan azabı çektiğinizi tahmin edebiliyorum ve hem Apaçi hem sizin için şu anda inanın çok üzgünüm keşke ikinizin de ama fiziksel olarak kötü muamele gören köpeğinizin tüm yaşananları tamamen unutmasını sağlayacak mucize bir ilaç olsaydı:(yaşadığı o kötü günleri beyninden tamamen attırsaydık:( ne diyeyim? Yalnız ben paranoyak yani aşırı şüpheci biriyim, rahmetli annemden genetik miras:(benim kadar olmasa da şüpheci olmak, insanlara güvenmemek demek doğru bir şey, ya tanımadığınız, etmediğiniz insanlara köpeğinizi, kedinizi vermeyin, ben sokak kedilerini bile ancak adı benim gibi kediciye çıkmış, daha önce kedisi olmuş ve o kediye mükemmel layıkıyla bakmış, şefkatli, merhametli gerçek kedi sever, köpek sever insanlara vermeye çalışırdım bulamazsam hiç tanımadığıma vermektense, sokakta (apartmanın bahçesinde) bakabildiğim sürece bakardım. Sonuçta tabii bir gün kaybolur geri gelmezlerdi ama işkenceci birine vermekten iyidir dedim hep.
    Bence bu köpek eğitim merkezlerini ya kapatsınlar ya 24 saat kamerayla gözetilsin köpeği veren kişi de evdeki bilgisayardan köpeğinin halini her istediğinde görebilsin...yoksa nereden bileceğiz şefkatle mi bakılıyor, sabırla mı sevgiyle mi bakılıyor yoksa dayak mı atılıyor? Yazık günah ALLAH'SIZLAR ! Allah belalarını versin üstüne bir de para alıyorlar ha? Valla şu an sinirden tüylerim diken diken!

    Ya da köpeği olan köpeğini kendisi okuyarak eğitsin yazık bir kere şu da aklıma geldi dünyanın en iyi eğitmenine en sevgi dolu eğitmenine verilse bile köpek içinden "sahibim beni attı" diye düşünüp üzülecek yine bunalıma girecek!.

    Apaçi zamanla iyileşirdi eminim, kıskançlıktan yapmış o köpeklerin kokusu sinmiştir eve kokusu da gittikten sonra, zamanla eski haline gelirdi neyse olan olmuş siz NEREDEN BİLECEKTİNİZ Kİ kötü insanlar olduğunu kendinizi suçlamayın iyi insanlar demişsiniz güvenmişsiniz...işte kimseye güvenmemek lazım bu hayatta hele kedi, köpeklerinizi sakın kimselere emanet etmeyin bir günlüğüne bile....

    Çok geçmiş olsun dilerim Apaçi tamamen atlatır, unutur..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın ablacığım , kendi hatam olduğundan zaten vicdanım rahatsız. Aklım sıra eğitime gider gelirse daha uslu olur , ozamanki anlayışsız komşularla papaz olmaktan da kurtuluruz dedim. Şimdi evde yalnız bırakamıyoruz zaten 24 saat mutlaka birimiz evdeyiz

      Sil
  9. unutmadan dilekçeyi hemen imzaladım...

    YanıtlaSil
  10. Bunları yapan insan olamaz gerçekten.Dayakla eğittiklerini sanıyorlar ama çok fazla zarar veriyorlar.Bu gibi insanlara ağır yaptırımlar gelmeli aslında..

    YanıtlaSil
  11. Hayvanlar, yaşlılar ve çocuklarla ilgilenenlerin sabırlı ve sevgi dolu olmaları gerekir. Eğer bu özellikleri taşımıyorlarsa bu görevlerde işi ne?!!!
    Canım arkadaşım senin vicdanen kötü hissetmen için hiçbir sebep yok. Çünkü canilerin orada olduğunu nereden bileceksin...
    Bunlar ve bunlar gibi caniler mutlaka bu dünyada da ahirette de masum canlara yaptıklarının cezasını bir şekilde çekecekler.
    Tüm belalar üzerlerine olsun. Ben haberi okuduğum günden beri büyük bir üzüntü ve sinir içindeyim.
    Tepkiler biraz yankı bulmuş sanırım. Haberi okudun mu?:
    http://www.sondakika.com/haber/haber-kopeklere-dayakli-egitim-merkezine-belediye-dur-4663876/
    Canım pamuk patililerini öpüyorum, sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısın tatlım. Haberi okudum ama umarım soruşturma sonunda da gerekli cezayı alırlar. Hatta canı gönülden ediyorum bedduamı ,kazandıkları tüm o haram paraların da hayrını görmesinler , hastane doktor masrafları olsun da yine çare bulamasınlar inş.

      Sil
  12. Okumadan dilekçeyi imzaladım. Okurken inanın çok kötü oldum. Halbuki şimdi birçok yerde bunların denetimi çok sıkı ve hayvanlar ciddi şekilde kanunların koruması altında artık. Hayvana eziyetin cezası çok ağır. Ama insanın içinde şerefsizlik varsa ne kanun, ne ceza çözüm değil. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Haklısınız önce insan olabilmeli.

      Sil
  13. :((((( kendilerini bir gün içeri alıp iki tokat atsalar yer yerinden oynar yavrum bu masumların suçu ne videoyu bir kez izledim sinirim tavan yaptı o için için ağlamasına kahroldum:( elleri kırılsın............

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım. Umarım kapatılırlar ve başka bu tür yer açma hakları elllerinden alınır.

      Sil
  14. Kendini suçlama sakin tatlim.. ne yazik ki bu ulkede hayvanlari sadece ticari birer arac olarak goren ve bizlerin hayvan sevgisinden nemalanmaya calisan binlerce boyle igrenc tesis ve igrenc veteriner var.. onlarin da birer can tasidigini onemsemiyor bu caniler.. benimde bir kedim var evde.. 2 hafta once sokakta saldiriya ugramis baska bir kedi buldum ve veterinere goturdum.asilarini yaptirdim ve ise geri donmek zorunda oldugumu ve evdeki kedimle ben olmadan karsilasmasini istemedigimi anlatip is cikisinda gelip alacagimi soyledim.. isten cikip yeni kedimi almaya gittigimde kediyi tasima cantasina hapsetmis ve su bile vermemis oldugunu gordum.. hayvan eve geldikten sonra saatlerce yemek yiyip su icti.. ama bi terslik oldugunu farkettim.. ertesi gun baska bi veterinere goturdum ve kedinin daha cok kucuk olmasina ragmen dogum yaptığıni ve cok hasta oldugunu söyledi. 2 haftadir ilac kullanıyoruz ve yaralari da iyice kapanmaya başladı.. simdi daha sakin ve mutlu. .ama ben kedimin o yemek yemesini ve su İçmesini hic bi zaman unutmayacağım ve o veteriner bozuntusuna asla gitmeyecegim

    YanıtlaSil
  15. İyi veteriner ,hayvan sahiplerinin gerçekten en büyük şansı. Biz kendi veterinerimizi çok çok seviyoruz. Desteğiniz için tşkler. Miinik kediciğe acil şifalar.

    YanıtlaSil
  16. büyük vicdansızlık sizin bir suçunuz yok rahat olun on insanlar bunun hesabını nasıl verecekler merak ediyorum.benim de pekingese cinsi bir oğlum var ve veterinerimiz çok şükür ki çok iyi gerçekten şanslıyız.

    YanıtlaSil